Ystävän "onnittelu" sanat kun kuuli että menemme naimisiin..
"No tulipa hirveenä yllätyksenä oottehan te jo 10 vuotta yhdessä nysvänneetkin, meinaatko oikein juhlat järjestää?"
Sanoi vielä (ainakin omasta mielestäni) vähän vittuilevaan sävyyn, olin ihan puulla päähän lyöty. Johtuukan toi piikittely siitä että sillä on yks avioliitto ja yks kihlaus menny nurin vai mikä ihme??
Sitten kun myöhässä ollut ystävämme saapui kahvilaan kailotti vielä tälle että "nuoripari X ja Y astelee avioon hahahhahaa"
Kommentit (75)
"No tulipa hirveenä yllätyksenä oottehan te jo 10 vuotta yhdessä nysvänneetkin, meinaatko oikein juhlat järjestää?"
Sanoi vielä (ainakin omasta mielestäni) vähän vittuilevaan sävyyn, olin ihan puulla päähän lyöty. Johtuukan toi piikittely siitä että sillä on yks avioliitto ja yks kihlaus menny nurin vai mikä ihme??
Sitten kun myöhässä ollut ystävämme saapui kahvilaan kailotti vielä tälle että "nuoripari X ja Y astelee avioon hahahhahaa"
Jos tosiaan vittuilevaan sävyyn moista letkauttaa ulos, eipä tippuis minulta kutsua kyllä! >:)
Minäkin tiedän parin joka 11v yhdessä olon jälkeen meni kihloihin ja itsehän iloisesti heitin siihen että vielä toiset moiset niin pääsee naimisiin ja onnittelin isosti :>
Mummini meni kihloihin 8v yhdessäolon jälkeen ja naimisiin 15v jälkeen. Ja ihanan onnelliseti ovat vieläkin yhdessä.
Eihän sen pitäisi ystäviä tai sukulaisia haitata, menipä naimisiin vuoden taikka kahdenkymmenen jälkeen. Ihania tapahtumiahan moiset on
kun he menivät naimisiin 25 yhdessä vietetyn vuoden jälkeen. Missään vaiheessa tuo pari ei ole miettinyt sitä, ovatko he tosissaan. Häät olivat ihanat rakkausjuhlat ja muutenkin mitä mainioimmat bileet. Niissä tärkeintä eivät todellakaan olleet morsiamen ulkonäkö tai hääkarkit.
Monet eronneet ja vanhatpiiat suhtautuvat avioliittoon ja häihin kyynisesti. Se ei ole henkilökohtaista, paitsi heitä itseään ajatellen. Jos olisin ap, saattaisin kysyä ystävältä, haluaako hän kutsun häihin ja saako hänelle kertoa häävalmisteluista, vai pitääkö hän häitä niin naurettavina, että mieluummin on kuulematta niistä mitään. Sitten kunnioittaisin hänen toivettaan.
että ystävän ironiaan heijastui hänen oma tyytymättömyytensä. Hän saattaa olla niitä tyyppejä joiden mielestä naimisiinmeno on iso juttu ja vaikka olette olleet onnellisesti yhdessä jo pitkään, niin hän on salaa ollut tyytyväinen ettet sentään naimisiin ole "päässyt". Ja nyt hänestä sitten tuntuu että sinä olet onnistut jossakin missä hän ei.
Minä jättäisin tuon "ystävän" kutsumatta häihin.
Ja onnea vielä ap:lle!
Vaikka olisikin iloinen ystäväni puolesta, että 10v jälkeen haluavat järjestää kivat bileet (let's face it - kyllä ne sitoutumiset on jo paljon aikaisemmin todettu), niin voisi minultakin livahtaa joku viaton "no jo oli aikakin!"-heitto.
Onneksi omassa ystäväpiirissäni on vain huumorintajuisia ystäviä, jotka eivät moisesta todellakaan loukkaantuisi. Kummallisia olette.
kyllähän se voi olla jonkun mielestä hauskaa, että olette niin pitkään ollut yhdessä ja nyt sitten naimisiin.
tuollaista "ystävää" häihisi kutsu?
Kuullostaapa tosi "Ystävältä" ..
Paljon onnea teille :)
että ei olisi osannut yhtään odottaa että menemme naimisiin. Ei kuulemma tunne minua enää ollenkaan kun ei osannut lukea sitä minusta etukäteen. Sitten rupesi itkemään.
Juu nykyaikanahan mennäänkin vielä naimisiin vaan sen takia että tyttö pamahtaa paksuksi.
Harmitti siksi että elämäni aikana olen 4 vuotta ollut lapsettomuushoidossa, 2 eri miehen kanssa, eikä ole tärpännyt.
"kaverin" kutsumatta koska en ymmärrä miten kukaan voi tuolaisessa tilanteessa puhua vittuilevaan sävyyn.
Me ei haluttu mennä aiemmin naimisiin, tosin oon jo parin vuoden ajan miettinyt miten menisi, missä menisi tms. juttuja nyt vaan kaikki loksahti kohdalleen niin sovittin päivämäärä yhdessä:)
ap
minun ystävä sanoi vastaavassa tilanteessa että ei olisi osannut yhtään odottaa että menemme naimisiin. Ei kuulemma tunne minua enää ollenkaan kun ei osannut lukea sitä minusta etukäteen. Sitten rupesi itkemään.
Ei tainnut olla hänen päivänsä. Kuulostaa pahalta PMS:ltä.
mutta ei aikaisinkaan..
menimme nimittäin kihloihin vain 6kk tuntemisen jälkeen ja sitä kaverini kommentoi: Haista paska! Ei sitten tullut häihin siitä vuoden kuluttua vaan ilmoitti esteestä (kuulin toista kautta, ettei huvittanut tulla ja vietti viikonloppua muuten normaalisti).
Nyt oltu naimisissa yli 10v, eikä ole kaduttanut päivääkään vaikka kaikkia ei silloin miellyttänytkään :D
Tietty kaverit saavat valita juhlansa - ja minä ystäväni.
minun ystävä sanoi vastaavassa tilanteessa että ei olisi osannut yhtään odottaa että menemme naimisiin. Ei kuulemma tunne minua enää ollenkaan kun ei osannut lukea sitä minusta etukäteen. Sitten rupesi itkemään.
Ei tainnut olla hänen päivänsä. Kuulostaa pahalta PMS:ltä.
Yleensä tollaset ei kestä, varsinkaan jos ei lapsia ole.
Paljon Onnea Ap! Varmaan meilläkin menee yli kymmenen vuotta tai sitten ei mennä koskaan. Ja mitä hiivattia se kenellekkään kuuluu miksi ei aiemmin ole mennyt!????? Voi luoja. Älä anna kenenkään pilata onneasi ja ihanaa juhlapäivääsi, joten jos vaan voit, jätä tämä "ystävä" kutsumatta. Huh, että voi ihmiset olla kamalia!
"Yleensä tollaset ei kestä, varsinkaan jos ei lapsia ole."
Katsopa vaan ettei SUN miehesi vielä ota ja jätä SUA, en nimittäin ihmettelisi, kun olet noin vittumainen ja typerä akka.
Onnea ap teille!
Toinen siskoni on asunut miesystävänsä kanssa varmaankin jo kuutisen vuotta. Jos ne nyt yks'kaks ilmottaisivat naimisiinmenosta, saattaisin lohkaista jotain tosi sarkastista. Vaikka he kyllä ymmärtäisivät ;) Ei se kaikille niin haudanvakavaa ole...
naimisiin siksi, että ero olisi tulossa ja suhteesta puuttuu kipinä. Vaihtoehdot ovat, että tehdään lapsi pelastamaan liitto tai sitten pidetään häät ja kuvitellaan, että se pelastaa liiton.
Monesti sen iltatähden tai häiden jälkeen tulee ero. Helpompaa olisi erota suoraan, eikä näiden pelleilyjen jälkeen.