Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa halkeileviin sormenpäihin?

Vierailija
25.11.2011 |

Ja mistä ne johtuu?

Miehellä on niin kipeät sormet taas, ettei se pysty tekemään käsillään mitään. Tuskissaan on, jos yrittää vaikka pukea vauvaa.

Mikä noihin auttaisi? Sormenpäät siis halkeilee, ja ne halkeamat on niin syviä, että ovat todella kipeitä. Nyt ilmojen viiletessä ja huoneilman kuivuessa ongelma on taas räjähtänyt käsiin. Rasvailla yrittää, mutta se on kyllä aivan tehotonta toimintaa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vähän aikaa käytettynä, jos sormenpäät on jo vähän tulehtuneet. Yöksi puuvillakäsineet reilun rasvauksen jälkeen. Esim. Ceralan on hyvä rasva.

Vierailija
2/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kävin koulutuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne hanskat

Vierailija
4/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sisäisesti nautittuna. Jos joskus kapselit pääsee loppumaan, niin sormenpäät alkaa halkeileen viikon sisään. Muuta hyötyä en siitä ookkaan huomannu.. Mut toi on tosi iso hyöty ollu!!

Vierailija
5/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kalanmaksaöljyhän onkin pääasiassa d-vitamiinilähde ja se oli mulla tossa jo erikseen.

halkeilevat sormenpäät eivät yleensä johdu pelkästä kuivuudesta, koska ennen sormenpäitä ihmisellä kuivuu monta muuta paikkaa ja ihon kuivuudesta johtuva halkeilu alkaa esim rystysistä. Sormenpäät alkavat halkeilla kahdesta syystä: vitamiinipuuts ja sienitauti. Epäilen, että ukollasi asuu sormenpäissä joku sieni, esim hiiva. Niihin saa apteekista aineita, joissa sormia uitetaan tai jota sivellään halkeileviin kohtiin. Auttaa muutamassa päivässä, mtuta hoitao pitää jatkaa pitempään. HUOM: jos tästä on kysymys niin älkää taivaan nimessä yrittäkö hoitaa ongelmaa millään kortisonivoiteilla.Pahentavat sieni-infektioita, mokomat.

Vierailija
6/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

M inulla .kun oli pieni vauva ja olin paljon vesissä ranteet oli ihan rikki. Eräs vanha ihminen neuvoi suolaista voita ranteisiin.

Vierailija
7/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa meillä. Aika rasvainen ja paksu voideapteekista.

Vierailija
8/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän kipee toi kolonen, oikeen käden peukun päässä eli kokoajan kun jotain tekee niin auuuts!!

Vierailija
9/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla OLI sama ongelma, ei ole enää. Onneks olin tosi epätoivoinen ja ostin myyjän suosituksesta tuon rasvan viimeisenä oljenkortena, koska se 40e pikkupurkki kesti vuoden ja mulla ei oo ikinä varmasti ollu kädet ja sormet ja kynnetkin näin hyvässä kunnossa!

Semmonen valkee pyöree pillerirasian näkönen purkki, jossa on persikanpunertavaa tosi rasvaista rasvaa, suosittelen TODELLA lämpimästi! Enkä oo ees missään kaupassa töissä, että voisin promota. :)

Vierailija
10/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormenpäiden halkeilu johtuu veden kanssa läträilystä. Pikkulapsi perheessä tulee pestyä käsiä ja vauvanpeppua sekä tiskailtua päivät pitkät. Itse olen saanut vaivaan apua apteekin sebamed-käsivoiteesta, joka bonuksena imeytyy nopeasti.

Vierailija
11/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärsin samasta ongelmasta. Hain just apteekista vichyn jalkapohjien halkeamiin tarkoitettua voidetta, ja jumankeka se auttoi. Olen kokeillut bebanthenit, bevit r:t sun muut kaikki rasvat mitä apteekistä löytyy, mutta tämä oli ensimmäinen joka oikeasti auttoi. Lupasi jo 2 vrk:ssa tehota, mutta itselläni on kestänyt vähän kauemmin - tosin käsissä ei pääse samalla tavalla tehoamaan kun lutraa niitä vähän väliä vedessä.

Vierailija
12/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku syyhän tuohon on, joku allergia jokko suoraan iholle kosketuksesta tai sitten jollekin ruualle???

Vierailija
14/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihkavoide. Kokeiltu ja toimii. Esikoisen ekana jouluna molemmista käsistä peukke, etusormi ja keskisormi auki liiasta käsien kastumisesta.

Vierailija
15/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskin miehen laittaa sitä yöksi.

Tuo ei ole siis mitään ihon pintakerroksen halkeilua, vaan sormenpäihin tulee selaiset Norjan vuonot, että ne on syvät ja siksi niin kipeät. Nytkin mies käyttelee kaukosäädintä suunnilleen jollain kyynärpäillä.

Mahtavasti olette vastailleet. Kiitos! Mies varmaan kokeilee suunnilleen jokaista vihjettä, on sen verran epätoivoisen oloinen jo.

ap

Vierailija
16/55 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tällä palstalla ei ole vielä sanottu, että Lansinoh!

Vierailija
17/55 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut aina talvisin sormenpäät haavoilla.  Nyt olen saanut ne kiinni.  Kannattaa tiskata käsineet kädessä, koska jos tiskiaine puhdistaa rasvaiset astiat, imee se myös käsistä kaiken rasvan.  Lisäksi ole syönyt vitamiineja. (B, C, kalaöljykapselit ym.)  Nyt on menossa toinen pakkaus Biotiini strong -vitamiinia.  Ko vitamiini auttaa ihoon ja kynsiin.  Lisäksi olen löytänyt hyvän käsivoiteen eli Favora -käsivoiteen apteekista.  Sitä ei tarvitse laittaa paljoa kun se jo vaikuttaa.  Se on hiukan kallista ( 8 € pieni putki 75 ml, nyt 2 yhden hinnalla -tarjouksessa), mutta hintansa väärti.  Voihan päivällä käyttää halvempaa ja laittaa yöksi tätä, niinkuin minä teen.  Yöllä se ehtii vaikuttaa.  Tuloksena on pehmeät terveet kädet.  Ja minä kun olen vuosia kärsinyt noista haavaumista.  Vinkkinä kohtalotovereille.

Vierailija
18/55 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole saanut kunnollista diagnoosia ja päässyt sitä kautta eroon oireista. Mulle alkaa ainakin jo riittää tämä ainainen oireiden hoitaminen. Lääkäritkään eivät etsi syytä koska saavat lääkkeistä proviisiot.

Vierailija
19/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poisti kivun pienen kirvelyn jälkeen  peräaukon haavaumiin, kutinaan tarkoitettu Ac3 Comfort geeli/voide. Muutaman päivän käytön jälkeen haavaumat sormista parantuneet. Voide imeytyy hyvin. Suosittelen!

Vierailija
20/55 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanten tai ceridal-öljy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän