Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia, joille ystävyyden säilyttäminen on vaikeaa?

Vierailija
25.01.2026 |

Olen siis nainen ja ollut "huono ystävystymään" toisten naisten kanssa. Ehkä täällä on muitakin, jotka ovat kokeneet samoin? Oletko onnistunut muuttamaan toimintatapojasi tai kohdannut sellaisen ihmisen, jonka kanssa ystävyys on luonnistunut kuin itsestään? 

Näin vanhempana on oppinut pinnistelemään ystävyyden eteen, mutta välillä harmittaa, että samanhenkisiä ihmisiä on melko vaikea tavata sattumalta. Mitä ajatuksia naisten välinen ystävyys herättää täällä muissa naisissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään?

Vierailija
2/6 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan ole ollut kuin jokunen samaa sukupuolta oleva ystävä. Niitten kanssa on käynyt lähes poikkeuksetta niin, ettei ystävyys ole kestänyt, vaan ne on päättyneet hiljaisuuteen. Tiedän olevani ainut yhdistävä tekijä kaikissa noissa tapauksissa, joten en oikein osaa kadonneita ystäviä syyttää. Olen toki ihmetellyt, miksi ovat häipyneet, mitä olisin voinut tehdä toisin, mutta kukaan ei ole antanut minkäänlaista selitystä, eikä siis tilaisuutta toimia eri tavalla. Sama on siskojen kanssa, ei olla tekemisissä, vaikka he taas tuntuvat olevan niinkuin siskojen ehkä kuuluukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sais ensin hyvän ystävän.

Vierailija
4/6 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sais ensin hyvän ystävän.

Onnea matkaan. Éi se löytämimen ole ollut itsellenikään aina helppoa. 

-ap

Vierailija
5/6 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hiljainen ja en puhu mitään nii ei naiset halua olla mun ystävä. Ymmärrän sen. En kyl edes välttämättä jaksaisi ystäviä. 

Vierailija
6/6 |
25.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ystäväkandidaattia pitäisi tavata toistuvasti. Ensin ystävystymiseksi, sen jälkeen ystävyyden ylläpitämiseksi.

Ensimmäinen näistä on se vaikeampi osuus. Mä olen viimeksi ystävystynyt työn kautta, kun tätä uutta ihmistä piti tavata kahden kesken kymmenisen kertaa. Jotenkin vaan synkkasi ja olemisen tapa osui yhteen. Sovimme tapaamisen vapaa-ajalla ja sen jälkeen olemme tavanneet säännöllisesti. Jos hän kutsuu minut jonnekin, minä lähtökohtaisesti menen. Jos hänestä ei kuulu vähään aikaan, laitan itse viestiä.  Toistaiseksi tämä on toiminut.

Sanoisin myös, että ystävyyttä ei voi pakottaa. Varsinkin näin keski-ikäisenä arvostan enemmän ihmissuhteiden laatua kuin määrää. Silloin myös ystävän pitää olla sellainen, että ajatustenvaihto on molemmista kiinnostavaa. Saattaa mennä jonkin aikaa, että tällainen ihminen tulee vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä