Mikä auttaa halkeileviin sormenpäihin?
Ja mistä ne johtuu?
Miehellä on niin kipeät sormet taas, ettei se pysty tekemään käsillään mitään. Tuskissaan on, jos yrittää vaikka pukea vauvaa.
Mikä noihin auttaisi? Sormenpäät siis halkeilee, ja ne halkeamat on niin syviä, että ovat todella kipeitä. Nyt ilmojen viiletessä ja huoneilman kuivuessa ongelma on taas räjähtänyt käsiin. Rasvailla yrittää, mutta se on kyllä aivan tehotonta toimintaa.
Kommentit (55)
Joo tämä on ikävä vaiva. Aina pakkasilla/talvella. Nytkin molempien peukaloiden päästä kynnen loputtua lähtee syvät n. puolen sentin-sentin haavat. Vuotavat verta ja mitään ei pysty puristamaan. Yöksi laitan Basibact-pulveria haavoihin rasvauksen jälkeen, ei se mitään auta, mutta tuntuu, ettei nyt lisäksi mitään tulehduksia halua avohaavoihin. Ja kaikessa mahdollisessa käytän hanskoja..
Perinnöllistä ainakin on.
Mullakin ennen sormenpäät halkeili, mut sit aloin syömään päivittäin berokkaa syyskuun alusta. Sen sinkki auttaa ihon pysymään kunnossa. Nyt talvisin iho kunnossa kun han muistaa ottaa päivittäin.
Laita sormenpäihin suolaa. 'Suolaa haavoihin'.
Sheavoi auttoi mulla nopeiten ja parhaiten.
Oon kärsinyt tästä kausittaisesta halkeilusta jo alle kouluikäisestä asti (nyt ikää 29v) ja viime vuonna löytyi vihdoin diagnoosi: sormenpääihottuma. Googlatkaa :)
B-vitamiini auttaa parissa viikossa!
Sormien imeskely auttaa, kissat ja koiratkin nuolee koko ajan tassuja ja Berocca, jossa on kaikki B-vitamiinit.
Kannattaa pitää puukosta kiinni siitä kahvasta.
Minulle tuli vuoden verran haavoja sormenpäihin. Kun yksi parani toinen tuli. Kokeilin vaikka mitä. Lääkäri suositteli jotain voidetta ja apteekki sinkkiä. Meillä oli kaapissa Nizoral reseptivoidetta sieni- ja hiivaihottumien hoitoon, laitoin sitä ja haavat paranivat. Sieni ja hiivaihottumiin saa varmaan apteekista voidetta ilman reseptiä.
Mä huomasin parantumista, kun aloin käyttää ruoansulatus-entsyymejä ja rasvana käsiin LANSINOH.
Raskausaikana ihottuma hävisi, n. kuukausi synnytyksen jälkeen ihottuma palaa. 3 kertaa todettu.
Suolistosta tämäkin vaiva alunperin lähtee.
Kasta sormi veteen ja sitten suolaan.
O keeffe’s working hands voide. Saa esim. Tokmannilta, pyöreä vihreä purkki, toimii oikeasti. Halkeamia kannattaa teipata ihoteipillä tiukasti kiinni, niin eivät ole niin kamalan kipeitä ja alkavat sulkeutua pohjalta. Kannattaa myös testata, paheneeko kädet tietyissä hanskoissa. Joissakin on kovasti käsiä kuivattava sisäpinta.
O'Keeffe's Working Hands käsivoidetta tavarataloissa myydään ja kyllä haavaumat paranevat. 8 e maksaa. Kaiken jo kokeilleena sain avun tästä rasvasta. Uskomaton tuote.
Milläs aineilla käsiä pesette.. Käsisaippuoissa on suuria eroja kun puhutaan päivittäisestä käytöstä. Niitä perinteisiä ja vahvempia ei kannata käyttää ellei käsissä ole jotain rasvaa, voita tms mistä haluaa eroon. En ole näitä hirveästi kokeillut, käytössä on nyt prismasta hommattu urtekram aloe vera. inci/ainelista on tässä melkoisen erilainen ja siirryttyäni tähän, kuluu aiemmin paljon käyttämääni aqualan duo paljon vähemmän. Suuressa osaa tuotteista on samat aineet (ne pari ensimmäistä joita on suurin osa putelista) joten erot ovat pieniä, jos haluaa jotain erilaista kokeilla täytyy katsella näitä listauksia.
Jos käyttää jotain mikä ns. luonnolliset rasvat irrottaa käsistä, kestää kuulemma n.10 päivää ennenkuin palautuu.
En vauvojen peppuja ole pessyt mutta omaa putsatessa olen huomannut että wc paperi aiheuttaa kutinaa jos sillä kovin puhtaaksi paikat yrittää saada. Ratkaisin asian siten että laitan tuubi-vaseliinia (eli hajusteeton huulirasva sama asia) wc paperiin .. logiikka on että onhan pepussakin "huulet" ... tämän jälkeen ei ole kutissut.