Päiväkoti-ihmiset! Mitä toivotte joululahjaksi?
Kommentit (13)
toivon. Usein vanhemmat hakevat lapsensa viimeisenä päivänä ennen joululomaa kovassa kiireessä ja vain ani harvat toivottavat hyvää joulua. Usein menen vielä eteiseen perään ja toivotan itse perheille, jolloin vastaus on mutisseva kiitos.
En toivo mitään paketteja vain, että huomaisimme toisemme ja hyvän joulun toivotus olisi molemminpuolinen. t.lto
antamat halaukset joko spontaanisti lapselta itseltään tai kun vanhempi kehoittaa, että käypä nyt toivottamassa XX.lle hyvää joulua:)
No kertokaapa miksi kummassa sinne päiväkotiin pitäisi raahata täteille jotain lahjoja tai joulumuistamisia? Hehän saavat palkkaa työstään siinä missä muutkin työntekijät työpaikoissaan!!
En siis aio viedä mitään, ainoastaan hyvän joulun toivotukset.
naama on varmaan työssää niin norsunvi-ulla, ettei varmaan työssään saa koskaan mitään muistamista keneltäkään.
No se nyt vaan on kaunis tapa muistaa jotenkin niitä ihmisiä, jotka ovat elämässä tärkeitä. Ja kyllä minulle todella tärkeitä ovat lasteni hoitajat. Hehän kasvattavat minun lastani silloin kun teen omaa työtäni.
Kyllä minäkin saan työstäni palkkaan, mutta niinpä vaan työnantaja muistaa joulupaketilla, samoin monet asiakkaat.
Niin, tässäpä se tulikin. Työnantaja muistaa sinuakin, niinkuin minuakin. Lapsemme tai me vanhemmat emme ole työnantajia vaan päiväkotitätien työnantajia ovat kunta, kaupunki tai yksityinen firma. Heidän siis kuuluu muistaa näitä tätejä. Jouluntoivotukset siis riittää ihan hyvin.
Ja yllättyisit varmaan, jos tietäisi millaista työtä teen ja millaista palautetta siitä saan ;)
Ja onneksi sellaiset näyttävät myös järjestyvän, sillä vain pari lapsista olisi tulossa hoitoon ja silloin voimme järjestää heille varahoitopaikat (ajalle 27-30.12).
Ollessani tarhassa töissä tuli aina osalta lapsia kaksi kertaa vuodessa itsemaalattuja mukeja, lautasia, valokuvankehyksiä yms yms. Miettikääpä omalle kohdallenne - onko teillä tilaa (tai halua) säästää noin 20 eriparista maalattua mukia omissa kaapeissanne? Oikeasti, ilman mitään hurskasta "itsetehdyt ovat parhaita"-jeesustelua.
Itse en todellakaan ottanut pahalla, jos jotkut eivät lahjaa kiikuttaneet, mutta toki pieni muistaminen ilahdutti. Itsekin pidin eniten niistä kulutettavista asioista (syötävät tai vaikka käsirasvat tms).
Juu niinhän niiden työnantajien kuuluisi muistaa, mutta eihän nyt kunnat voi verorahoilla kustantaa mitään muistamisia työntekijöille. Pk-työntekijät ainakin meidän kunnassa saavat ainoastaan joulutortut ja kahvit kahvihuoneessa ennen joulua!
http://www.louisvuitton.fr/front/#/fra_FR/Collections/Femme/Sacs-a-main…
Jos ei kuitenkaan ihan noin paljon työtämme arvosta, niin joulukukka, suklaarasia tms. riittää hyvin. Ja pyydän huomioimaan, että emme todellakaan rekisteröi mitenkään sitä kuka tuo lahjoja ja kuka ei. Pakko ei tosiankaan ole muistaa.
muistaminen lämmittää sydäntä ja saa tuntemaan, että työtä arvostetaan. Jotkut eivät pidä konvehtirasioista, toiset kokevat kukat ikäviksi, jollain on liikaa mukeja, joku ei voi sietää kynttilöitä. Itse olen kuitenkin ilahtunut ihan jokaisesta muistamisesta. Muistan esim. pannulapusta ja tuoksulyhdystä lapsia vuosien takaa ja mieleen palaa mukavia muistoja. Korttejakin on ollut ilo lukea vuosien takaa, silloin kun tekstinä on ollut jotain muutakin kuin nimikirjoitus.
Mutta kuten joku mainitsikin, lapsia tai perheitä ei arvoteta sen mukaan miten muistaa tai muistaako ollenkaan, vaikka se tapana on kaunis ja ilahduttava.
Kortti tai piirustus on mukava muisto ja riittää. Mutta jos haluaa muutenkin muistaa niin sitten jotain mikä ei jää kaappeihin, kuten suklaa, kukkia tai palveluja (leffaliput jne.)
Ja tämä siis lapselta, mutta saa halata myös vanhemmatkin. Lahjat sekä niiden hankkimiseen käytetty suunnittelu- ym. aika on ihan turhaa. Joten pelkkä jouluntoivotus on ihan mieltä lämmittävää.
No kertokaapa miksi kummassa sinne päiväkotiin pitäisi raahata täteille jotain lahjoja tai joulumuistamisia? Hehän saavat palkkaa työstään siinä missä muutkin työntekijät työpaikoissaan!!
En siis aio viedä mitään, ainoastaan hyvän joulun toivotukset.