Apuja? Kuparikierukka, välivuotoa ja kuukautiskipumainen tunne?
Olisikohan kellään samankaltaista kokemusta?
Eli minulla on ollut kuparikierukka noin 1,5 vuotta. Ja olen ollut siihen tyytyväinen, kuukautiset tulivat vähän runsaammiksi, mutta se onkin ollut se ainoa haittapuoli.
Mutta nyt yhtä äkkiä tuli jotain ihmeellistä välivuotoa, mitä ei ole ollut muutoin missään vaiheessa.
Kuukautiset loppuivat vasta viikkoa sitten, mutta tänään on tuntunut tismalleen samalta, kun kuukautiset olisivat juuri alkamassa, ja on tullut välivuotoa. Ei mitenkään runsasta, mutta kuitenkin.
Minulla on ollut eilen tänään etenkin illalla vähän kuumeinen olo, tai sellainen kun olisi joku lenssu tulossa. Mittarin mukaan ei kuitenkaan ole kuumetta, lämpö oli 36,9-37.
Tulehdus? Harmiton välivuoto? Raskaus? Kohdun ulkopuolinen raskaus? Ääk!
Kommentit (3)
ja kohdunulkopuolisesta päätyy sairaalaan koska sattuu. Just olin sairaalassa naistenpolilla jossa vieruspedissä oli kohdunulkopuolinen raskaus menossa ja päätyi leikaukseen.
Kuparikierukasta taitaa olla yleistä että vuoto sekoaa, saattaa tiputtaa tai tulla ihan välivuotoja.
Kivut kannattaa tarkastaa, se voi olla tulehdus.
Varmasti olet aina tarkistanut kierukan olinpaikan?
Ettei kierukka olisi päässyt liikkumaan väärään paikkaan ja siitä aiheutuu vuotoa ja särkyä?
Kuparikierukka laitettiin ja eka vuosi meni suht ok, tosin kuukautiset muuttuivat todella runsaiksi ja tiputteluvuotoa oli jonkin verran.
Sitten noin vuoden jälkeen alkoivat helvetilliset kk-kivut, sekä tiputteluvuoto paheni. Tuntui että mulla oli koko ajan oltava suoja, kun aina oli joko tulossa ja menossa menkat. Mutta ne kivut olivat jotain ihan sairasta, jouduin syömään monta särkylääkettä päivässä (yleensä en siis ole kärsinyt mistään kivuista).
Tyhmä kun olin, niin pari vuotta vielä sinnittelin ja sitten lopulta poistatin kierukan. Gyne sanoi että ei nuo millään voinut johtua kierukasta, mutta tottakai ne johtuivat. Kivut lähtivät saman tien ja menkatkin tasoittuivat muutamassa viikosa.
Elämäni parhaita päätöksiä poistattaa se kapine. Ja mitään kierukkaa mulle ei laiteta enää koskaan, sen olen päättänyt.