Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko kuvitella lähteväsi shoppailemaan kaksistaan tasan 2-vuotiaasi kanssa

Vierailija
25.11.2011 |

ja miksi et, jos et? Miten shoppailureissu sujuu?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskaruokaa, odottelisin kahvikupillinen seuranani, että lapsi paskoo ja sitten tainnuttaisin uhmiksen jätskiannoksella rattaisiin nukkumaan, avaisin ulkovaatetusta sen varren ettei lapsi saa lämpöhalvausta ja reissu onnistuisi päiväunien aikana.

Vierailija
2/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kyllä mukana on myös isosisko 4v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kanssa pystyi menemään mihin vaan. Oli kiltti rauhallinen, sosiaalinen, jutteli kenen kanssa vaan ja puhui tosiaan jo hyvin.

Tokan lapsen kanssa en mene kauppaan vieläkään, ellei nälkäkuolema uhkaa ja yksin ei ole mahdollista päästä, lapsi on 10v erityislapsi.

Vierailija
4/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä aikoinaan isoveljen kanssa kun oli 2v kuin nyt pienemmän kanssa.

Ikinä kumpikaan ei saaneet mitään "uhmiskohtauksia" eikä tarvinnut käydä mäkkärillä ;D

Mukana oli jotain juotavaa nokkamukissa tai sporttipullossa, ennen lähtöä syötiin maha täyteen ja vaihdettiin vaippa.

Varuilta myös tietysti varavaippa mukaan :)

Riippuen oliko tarkoitus olla 2h vai 4h niin mukaan (ajat viitteellisiä...) välipalaa ja kotiin tultua sitten uudestaan ruokaa.

Joskus nukkuivat joskus eivät.

Vierailija
5/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkäs mä sen laittaisin? Pakko on ottaa mukaan.

Vierailija
6/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla mukana koht 4 v tyllerö, jaksa iltaan odotella ukon kotiutumista mieluummin aamupäivällä hoidetaan ostoksen ajankulun vuoksikin. ja kohta mukana pieni vauvakin.opetan pienestä pitäen "käyttäytymään" ihmisiksi niin ei tarvi pelätä sosiaalisia tilanteita

Vierailija
7/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkää monituntista reissua, vaan 2-3h korkeintaan. Tai sitten jos toinen nukkuu hyvin kauppakeskuksessa rattaisssa niin sitten shoppailee siinä samalla. On tullut käytyä sellaisellakin kokoonpanolla, että 6v, 2v ja 1v, meitä oli kaksi äitiä lapsineen silloin. En kyllä suosittele, sillä tuolla kokoonpanolla oli oltava tuplarattaat ja niiden kanssa tosi hankalaa sukkuloida kaupoissa.

Mutta yhden 2v kanssa ainakin tuollainen lyhytkestoisempi reissu onnistuu.

Vierailija
8/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tosi paljonkin, ja hyvin jaksoi istua rattaissa tai käsi kädessä kävellä ja ihmetellä. Varuksi oli aina mukana rusinoita tai jotain pieniä leluja näprättäväksi. Nyt lapsi täyttää kohta kolme, ja vauvakin usein mukana!

Vierailija
9/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta pahin ikä oli joskus vuoden tietämillä kun oli just oppinu liikkumaan, ei vielä ymmärtänyt puhetta, aikaa, lahjontaa jne.

2-v istuu tyytyväisenä parituntia rattaissa kun vähän lahjoo ja sit saa säkällä syönnin jälkeen vielä nukahtamaan ja saapari tuntia lisäaikaa. En tosin vie 2-vuotiasta shoppailemaan viikottain, meillä lapsi lähtee mukaan kaupoille ehkä kerran kuukaudessa tai kahdessa.

Vierailija
10/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikottain. Hyvin sujuu. Joskus tulee raivarit mutta sille nyt ei voi mitään ;). Rusinapaketti ja ruisleipä auttavat aika usein :) .

ap

Vierailija
11/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aina otetaan sisäkengät mukaan ja lapsi saa tepastella itse- tiukassa kontrollissani tosin. Ja juotavaa (vettä) pitää olla mukana. Ja purkkaa. Usein käydään lounaalla tai kahvilla välillä. Tuo lapsi ei enää nuku rattaissa.

ap

Vierailija
12/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa sujuu kaupassa hyvin, kun katsoo etteivät ole nälissään, janoissaa, kuumissaan tai väsähdä liikaa.

Vierailija
13/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasan 2-vuotiaan synttäripäivänä shoppailemaan.

Vierailija
14/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heidän kanssaan olin shoppailemassa useinkin. Tulihan niitä uhmakohtauksia välillä itsekullekin, mutta niistä selviydyttiin entistä ehompina. En käsittänyt millään, kun monet tuttavani jättivät lapsensa isovanhmmille hoitoon, kun kävivät vain ruokakaupassa, eiväthän lapset ikinä opi käyttäytymään, jos heitä ei opeta.

Vierailija
15/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetan pienestä pitäen "käyttäytymään" ihmisiksi niin ei tarvi pelätä sosiaalisia tilanteita

Mä osasin "opettaa" esikoisen "käyttäytymään ihmisiksi" kauppareissuilla, mutta kuopusta sitten en osannutkaan. Kysymyksessä muutenkin vilkkaampi ja liikkuvaisempi lapsi. Ei silti, en minä sosiaalisia tilanteita hänenkään kanssa pelkää, mutta turha on lasta ottaa karkailemaan / lähteä huudattamaan epämieluisille kauppareissuille, jos ei ole pakko.

Vierailija
16/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme et lapset kiukuttelee jos 3 tuntia shoppaillaan..

Vierailija
17/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukana on myös 3v isoveli. Ja otan mukaani muuallekin minne menoja, ei niitä kaksin voi kotiinkaan jättää. Hyvin sujuu reissut. Kun nuorimmainen oli vauva silloin ei käyty kun tyttö ei viihtynyt sekuntiakaan vaunuissa, mutta isompana sujunut hyvin. Samalla lapset oppivat arkipäivän asioita ja toimimaan erilaissa tilanteissa.

Vierailija
18/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaksistaan 1 vuotiaan kanssa asutaan. En kyllä ymmärrä mitä te siellä shoppailemassa teette joka viikko? Mulle on ainakin kivaa luksusta käydä kerran kahdessa-kolmessa kuukaudessa "kaupungilla" ja olla maks. pari tuntia pyörimässä liikkeissä. Näin oli jo ennen lapsen saantia.

Viikottaiset kauppareissut on sitten jo taas eri juttu.

Vierailija
19/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi sellaiselle reissulle, mitä mä shoppailuksi ymmärrän. Kyllä jotain täsmäostosreissuja pystyy tekemään, jos pitää vaikka ostaa kengät, mutta ihan vaan kiertelemään kauppoja ja katselemaan, ei onnistu. Rattaissa ei jaksa kovin kauan istua, vaikka olis mitä mässytettävää mukana. Pitää päästä itse juoksentelemaan. Päikkäritkin kestää vaan max tunnin, eikä siinä ajassa ehdi mitään shoppailla.

Vierailija
20/50 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se mene välttämättä niinkuin olin suunnitellut. Ehkä tunnin verran voin shoppailla ja siinä välissä yritän viihdyttää lasta rattaissa. Kampin Popin liikkeessä on se Brion rata, joten siellä saan shoppailla rauhassa, eikä lapsi lähtis sieltä millään pois...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme