Voisitko kuvitella lähteväsi shoppailemaan kaksistaan tasan 2-vuotiaasi kanssa
ja miksi et, jos et? Miten shoppailureissu sujuu?
Kommentit (50)
Niin, vesipullo, rusinoita, muroja tms aina oltava mukana, ja ehkä pikkuauto tai muu lelu...
Teinkin niin paljon silloin esikoisen syntymän jälkeen. Ei mitään ongelmia!
meidän lähikauppa on ostoskeskuksessa joten samalla tulee käytyä siellä shoppailemassa kun käydään rattailla kaupassa. Ja aina on jotain synttäriä, nimipäivää, sukantarvetta tms että viikottain melkein tulee käytyä. Aina ei tosin edes osteta mitään. (Ja shoppailupäivänäkin toki ulkoillaan erikseen ettei me nyt pelkästään ostarilla pyöritä, hih).
ap
kun kaksistaan 1 vuotiaan kanssa asutaan. En kyllä ymmärrä mitä te siellä shoppailemassa teette joka viikko?
Teinkin niin paljon silloin esikoisen syntymän jälkeen. Ei mitään ongelmia!
Syntyikö hän siis tasan kaksi vuotiaana?
lapsi nauttii samalla lailla ihmisten ja uusien maisemien näkemisestä ja jonkun erilaisen tekemisestä.
Shoppailen tällä hetkellä 1 vuotiaan kanssa.. Tarpeeksi eväitä mukaan lapselle, että jos alkaa kiukuttaa ni ei tarvitse lähteä etsimään lähintä ruokakauppaa. Käyn harvoin kuitenkin shoppailemassa joten olen ottanut tavakseni ostaa jonkun pienen kivan uuden lelun lapselle jossa riittää myös tutkimista shoppailun ajaksi. mutta lapsen ehdoilla silti mennään. jos ei jaksa enään ni sitten takasin kotiin. yleensä ollaan noin pari tuntia.
Kyllä se mun mielestä on hieman hankalaa. Meidän 2-vuotiaalla on ainakin kauhean kova liikkumisen tarve ja haluaa päästä itse kävelemään ja tutkimaan. Ei jaksa istua kauan rattaissa, vaikka siihen keksisi mitä hauskaa tai syömistä.
Joskus olen käynyt ostamassa itselle esim. paitaa, niin kyllä se sovitteluprojekti on jo aika vaivalloinen. Tietysti lyhyitä ostosreissuja tehdään, mutta varsinainen shoppailu ei ole kyllä 2 vuotiaan touhua ainakaan meillä.
lyhyempiä teen rattailla ja ostoskärryillä viikottain yhdessä, mutta on sen verran tempperamenttinen luonne lapsella, että en uskalla kaupassa vielä ns. "päästää irti" haahuilemaan hyllyjen väleihin. Korvat ovat vielä usein jossain muualla kun ohjeita saa ja on tosiaan uhmaiässäkin parhaillaan :-) Pikkuhiljaa ollaan kyllä kävelyteillä ruvettu kävelemään niin että lapsi jossain vaiheessa nousee itse kävelemään, mutta ei sekään aina hyvin mene, kun lapsi alkaa uhmaamaan ja tahtoo mennä mihin oma nenä vie ja sitten tulee riitaa, huoh.. Leikkipuistot ovat parhaita paikkoja tällä hetkellä :)
meillä on 2v tuplat ja ovat aina yhdessä mukana. Mutta vain toisen kanssa - en halua edes kokeilla.
ja olen niin tehnytkin,kuten myös shoppaillut yhtälailla 1-11kk ikäisen vauvan kanssa, 1vuotiaan, 3-vuotiaan ja 4-vuotiaan kanssa ja kaikkea siltä väliltä. Hyvin on sujunut.
Heleposti! Oma penska on tottunut kulkemaan kaikkialla ja lapsen ehdoilla mennään. Kunhan ei stressata liikaa.
Tunnen myös tosin ihmisiä, jotka ei lähtisi koska lapset menee ihan apinoiksi kun pääsevät johonkin. Näillä tapauksilla tosin lasten kanssa ei olla muutenkaan koskaan käyty missään, niin ei ihme, että ostosreissut on yhtä härdelliä
Käymme usein kauppakeskuksissa, itse teen ostokset tai haahuilen vähän, käydään "kahvilla", vieraillaan kauppakeskuksen leikkipaikassa jne. Hyvin menee ja nämä reissut suunnilleen kerran viikkoon ovat tällaisen hirveän marraskuun pelastus. Kuolen tylsyyteen niissä autioissa leikkipuistoissa veden noristessa kauluksesta sisään, hrr..
sovituskoppiin ei voi mennä ollenkaan, lapsi repii vaatteita hyllyiltä, pomppii, juoksee ja riehuu. kielloista seuraa raivari ja suoraa huutoa keskellä lattiaa. lapsi ei istu rattaissa paikoillaan, vaan vänisee ja kitisee. sellainen se on ollut aina. en IKINÄ ota lastani mukaan shoppailemaan.
Kun olin yh, olin aina muksun kanssa shoppailemassa (ikää tuolloin 0-3v).Ei niitä lastenvahteja tuosta vain saanut yhden shoppailureissun takia.
Siinähän poika kulki mukana. Käytiin aina syömässä Hesessä, lapsi sai ehkä jotakin naposteltavaa ja yleensä nukkui jonkin tovin rattaissa/vaunuissa.
Toki esim. ruokaostoksilla voin jäydä ja jotain pientä ostamassa, mutta jos puhutaan kauan kestävästä ja vaikka itselleni jos ostaisin jotain, niin EN.
Meidän 2v ei jaksa istua rattaissa. Pääsee turvavöistä pois. Ja jos pääsee/saisi kävellä, häipyisin ihan minne vaan. En voisi katsoa yhtään mitään tai mennä sovituskoppiin.
Ei nuku ihmisten ilmoilla päiväunia, joten mitä väsyneempi olisi sen vaikeampaa ja kovaäänisempää shoppailu olisi.
Melkein missä muussa iässä olevan kanssa voisin lähteäkin, mutta 1-2,5 iässä en halua lähteä.
lasten kanssa shoppailemassa. Yleensä on sujunut oikein hyvin. Nyt yksi lapsista on 2 v 5 kk ja hänen kanssaan on voinut kyllä shoppailla viimeiset puoli vuottakin ihan hyvin.
en yleensä muutenkaan shoppaile. En ymmärrä sellaista kaupoissa kiertelyä.
kanssa ei todellakaan voi lähteä shoppailemaan. Pikaisesta ruokakauppareissusta yleensä selvitään joten kuten.
Poika on niin lyhythermoinen, että alkaa kirkumaan ja kiljumaan jos ei ole tarpeeksi äksöniä ympärillä. Tai vetää tavarat alas hyllyistä. Eikä mistään ole apua.
On minulla yksi lapsi, joka on ollut rauhallinen kaksivuotiaanakin.
Mutta on kyllä lapsen luonteesta kiinni.
vaunuissa hereillä ollessaan ollenkaan. Nukkuessaan taas heräsi aina, jos vaunut pysähtyivät tai tuli meteliä, joten ei shoppailu päiväuniaikaankaan onnistunut. Kaksivuotiaana osasi jo irrottaa rattaiden vyöt ja lähti litomaan välittömästi kun vaunut pysähtyivät. Jos mun oli ihan pakko mennä sovituskoppiin, mulla oli mukana kymmenisen lelua, niitä jaksoi katsoa sen verran, että sain just yhden vaatteen sovitettua. Nyt 3-vuotiaana poika jaksaa sellaisia puolen tunnin täsmäiskuja, ei mitään shoppailuhaahuilua. Pikkusiskonsa taas on ihan eri maata! Tyttö 11kk köllii rattaissa täysin tyytyväisenä ja saattaa minuuttikaupalla tutkia yhtä ja samaa lelua. Ei mitään ongelmia shoppailla hänen kanssaan ja jotenkin luulen, että kaksivuotiaanakin hänen kanssaan pystyn ostoksilla käymään. Ellei sitten tule pahaa uhmaikää!
ottaisin mukaan myös 3v. veljen ja 7v.siskon kun
niitä ei voi jättää yksin.
Ja olen usein käynyt neljän lapsen kanssa, joista pahimmillaan nuorin oli 2 kk ja vanhin 6 v., muut siitä välistä. Nuorimmat tuplarattaissa ja vanhimmat parina.