MItä olisit tahtonut lapsena harrastaa, mutta vanhemmillasi ei ollut varaa
tai jokin muu este tuli?
Minä
- laulamista. Olisin tahtonut laulutunteja jo 10-vuotiaana
- soittamista. Haaveilin pianotunneista ala-asteelta lähtien. Opiskelin itsekseni ja yksin sitten sähköuruilla kotona.
- kuvataidetta. Olisin halunnut opetusta samoin jo alakoulussa
- jatkaa telinevoimistelua. Se jäi kesken 12-vuotiaana
Kommentit (11)
Eivät suostuneet hankkimaan pianoa kerrostaloon. Selittivät että naapurit hermostuu, mutta luulen että ei niillä olisi ollut siihen varaakaan. Soitin sitten koskettimia.
-ratsastusta
-kuvataidekoulua
Eipä ollut varaa ei... rahat mein tupakkaan ja viinaan.
Melkein kaikki meidän luokan tytöt ratsasti ja yhdellä oli jopa oma hevonen. Mulle sanottiin vaan kotona, että se on liian kallis harrastus. :o(
Niin se on kyllä vieläkin. Siksi en ole aloittanut nyt aikuisenakaan.
mutta jouduin voimisteluun ja balettiin.
Olin siinä kohtuullisen hyväkin harrastelijatasolla, mutta en pystynyt etenemään, kun olisi tullut maksamaan niin paljon :(. Toisinaan harmittaa vieläkin, vaikka ehkäpä se harrastus olis voinu loppua murrosiässä muutenkin. Huilua soitin 16v saakka ja se oli kivaa :).
Taitoluistelunkin jouduin lopettamaan siinä vaiheessa, kun olisi pitänyt hankkia kunnon luistimet :(
Minunkin vanhemmillani riitti aina rahaa kaljaan ja tupakkaan.
Äiti ei suostunut ostamaan kunnon suksia.
Tai pianonsoittoa, poikkihuilua, viulunsoittoa jne.
Mutta en päässyt mihinkään harrastukseen koskaan, oli se sitten mitä tahansa.
eikä varmaan ollut kyse siitä ettei rahaa ollut van tahtoa puuttui.
Kävin tallilla ja sain hevosia hoitamalla ratsastustunteja, kaikki lahjarahani käytin ratsastustunteihin ja sain kuunnella siitä valitusta. Jatkuvaa valitusta tuli myös siitä että tallivaatteeni haisevat, siksipä säilytin niitä muovipussissa takapihan oven kahvassa roikkumassa. Kun olin 15, talli muutti pois paikkakunnalta, vanhempani olivat varmaan onnellisia kun tallin sijaan aloin luuhaamaan kylillä =( ja laitoin rahani meikkeihin ja muuhun "tarpeelliseen"
- mutta vanhemmilla ei ollut varaa hevoseen
Soittaa jotain soitinta -- mutta äiti sanoi, että keskeytän kuitenkin, joten ei maksa vaivaa kokeilla
Kuvataiteita - mutta pidin itseäni liian lahjattomana
... mutta äitini meni itse ratsastuskurssille. Pianoakin olisin halunnut soittaa, mutta jouduin pakolla soittamaan halvempaa soitinta.
Lasketella sain sukulaisen vanhoilla suksilla kun asuime rinteen vieressä, ja se olikin aivan ihana harrastus!