Minusta Victorialla ei ole mitään JÄTTImahaa!
Minulla oli tuollainen tammikuussa, kun huhtikuussa syntyi esikoiseni, just tuollainen. Kyllä se maha alkaa olla 7. kuulta jo tosi iso. Ihan älytöntä tuo "Victoria synnyttää pian"-höpinä. En yhtään usko, että tänä vuonna synnyttää!
Kommentit (28)
olla pienempikin, koska aika iso/pitkä tuo prinsessa on. Ei kuitenkaan mikään jättimaha!
Ei todellakaan ole mikään jättimaha! Olen nähnyt ja omistanut paljon suurempiakin ja toisaalta on niitä pikkupikkumasujakin tullut vastaan.
Itse olin viime vuonna raskaana tähän aikaan noin viikolla 27 (tjsp) kun oma laskettu aika oli maaliskuun alussa. Mahani oli aivan selvästi paljon suurempi kun Victorian maha on nyt ja sen kyllä kaikki huomasi. Sf-mitta huiteli ihan omissa sfääreissään ihan loppuun asti ja sain kuulla aivan ventovierailtakin, miten "kyllä sä synnytät viimeistään ens viikolla" vaikka laskettuun aikaan oli kuukausia aikaa.
Olin aivan julmetun suuri, eivät varmaan uskois viikkoja, jos kuvia lehdistölle lähettäisin _oikeasta_ jättimahasta :D
Koska raskaus näkyi jo elokuun puolivälissä otetuissa kuvissa, tuntuisi aika oudolta, että lapsi syntyisi vasta maaliskuussa.
Erään työkaverini raskaus alkoi näkyä vasta 3,5 kuukautta ennen synnytystä. Kaikki naiset ovat erilaisia.
Toisaalta, jo se, ettei Victoria lentänyt Amerikan matkalle loka-marraskuun vaihteessa, antaa olettaa, että lapsi syntyy maaliskuuta aikaisemmin. Samoin se, että viime viikosta alkaen Victorian työtehtäviä on selvästi vähennetty. Jos synnytykseen olisi vielä neljä kuukautta, varotoimet tuntuvat liioitelluilta.
Ja jättimahasta puhuminen on loukkaavaa ja erittäin huonoa suomea. Vauvavatsa on paljon kauniimpi sana, jos nyt yleensä Victorian vatsasta täytyy jatkuvasti puhua.
että Victoria synnyttää helmikuun alussa. Hän teki arvionsa Victoriasta raskauden aikana otettujen kuvien perusteella.
En oikeasti usko että yksikään kätilö, oli kokenut tai ei, osaa ennustaa _kuvista_ että milloin on laskettu aika.
Oli mullakin esikoisen kanssa kätilönä nainen joka on toiminut kätilönä 20vuotta ainakin, ja hän sanoi katsoessaan mahaani, että "lapsi on pienikokoinen ihan selvästi". No ei ollut.
54cm ja 4100g oli kokoa ja ko. kätilö nieli sanansa nopeasti.
Ja ei, minunkaan mielestäni hänellä ei ole iso maha, enkä todellakaan ymmärrä teitä jotka kauhistelette ihmisten mahan kokoja! Sitä tehdään neuvoloissa jo tarpeeksi ja luodaan ihmisille paineita tuosta kaiken muun stressin lisäksi mitä raskausaikana on. Vickan on kuitenkin ex anorektikko, ja tuollaiset kirjoittelut saattavat laukaista hänen anoreksiansa uudelleen päälle.
No siinäpä olisi teille taas kauhistelemista kun "se on raskaanakin, eikä syö mitään":
tuollaiset kirjoittelut saattavat laukaista hänen anoreksiansa uudelleen päälle.
No siinäpä olisi teille taas kauhistelemista kun "se on raskaanakin, eikä syö mitään":
Ja paljon on kuulunut sellaista, että kauhea miten lihonut ja läskistynyt!
ja hän ja Daniel ovat erittäin terveellisten elämäntapojen noudattajia. Veikkaanpa,, että Victorialla ei ole mitään ongelmia syödä terveellisesti (eikä liikaa) raskautensa aikana.
Oikeastaan säälin Victoriaa, hänen ihanaan raskausaikaansa kuuluun väistämättä se, että lähes joka päivä saa lukea Aftonbladetista tai Expressenistä kirjoituksia vatsansa koosta... Hovitoimittajien mukaan Victoria lukee lehdet tarkkaan, on aina lukenut.
Toisaalta, jo se, ettei Victoria lentänyt Amerikan matkalle loka-marraskuun vaihteessa, antaa olettaa, että lapsi syntyy maaliskuuta aikaisemmin. Samoin se, että viime viikosta alkaen Victorian työtehtäviä on selvästi vähennetty. Jos synnytykseen olisi vielä neljä kuukautta, varotoimet tuntuvat liioitelluilta.
Mulla on LA samaan aikaan (kuin hovin ilmoittama), ja olen minäkin jättänyt jopa pitkiä autoreissuja ja junamatkoja väliin, lentämistä ei sentään ole ollut edes suunnitelmissa. Työtehtäviäni olen selvästi vähentänyt (lopettanut käytännössä ylitöiden tekemisen kokonaan), priorisoinut uudestaan ja kieltäytynyt kaikista ylimääräisistä hommista niin töissä kuin vapaa-ajallakin. Ihan vain siksi, että olen raskaana enkä jaksa. Muistan, että esikoisen raskausaikaan olin tässä vaiheessa jo ihan naatti, ja nyt odotan kolmatta lastani. En yhtään ihmettele, jos Victoria ei jaksa reissata ja edustaa koko ajan, kun voisi yhtä hyvin nukkua koko ajan siitä huolimatta ettei enää pysty edes nukkumaan kunnolla.
Pitkiä päiviä, paljon seisomista, ei liikoja taukoja ja vessaankin pääsee toivon mukaan aina välillä. Eli on niitä hommia syytäkin keventää raskauden edetessä. Ei Victorialle sentään mitään liikarasitusta, verenpaineen nousua tai raskausmyrkytystä haluta aiheuttaa.
olet viettänyt liikaa aikaa iltapäivälehtien maailmassa.
tuo mahahan on ihan EXTRASUPERLARGE!
Sokerilapsi tulossa?
raskaudesta, ennenkuin kolme kuukautta oli kulunut (17.8. ilmoitus). Tanskan prinsessa Marien laskettu aika on tammikuussa, ja hän lensi huolettomana Japaniin samaan aikaan, kun Daniel oli yksin Amerikan matkalla, jonne Victoriankin piti osallistua.
Victorian ja Marien ero on se, että Victoria odottaa tulevaa kruununperijää. Marie "tavallista" prinssiä tai prinsessaa.
Ainakin jos omiin raskausmahoihini vertaan. Mutta ihan hieno se on.
niin ei ole Viccanin masu ollenkaan iso mielestäni.
Toisilla se maha näkyy aiemmin kuin toisilla. Itselläni oli myös hyvin varhain iso maha ja mielestäni tuo Victorian maha ei edes ole niin iso, kuin mitä lehdet hehkuttaa...
Sehän on tosi yksilöllistä miten maha kasvaa ja victoria on selvästi muutenkin pyöristynyt. Ja ehkä vaatteetkin on malliltaan sellasia että korostaa mahaa.
ja en varmaan paljon jää jälkeen Victorian mahasta :D
Näkyy toki ja on selkeä vauvamaha mutta niinhän meillä kaikilla. Jokainen pitää omaa mahaansa huomaamattomana ja pienenä, se nyt vain on fakta.
Lisäksi olemme kaikki erilaisia ja mahammekin kasvavat eri tavalla. Tuosta ei voi sanoa, onko maha jotenkin epätavallisen iso vai ei. Victoria on nyt viikoilla 24-26, ja useimmat meistä ovat tuossa vaiheessa ihan selvästi raskaana, vaikka muuta haluavat uskoakin.
Ystäväni on pitkä ja laiha, ihan todella hoikka ja lähes 180 cm pitkä. Sain kuulla raskaudesta, kun hän intoili ultraan menoa ja näimme pitkästä aikaa parin viikon päästä. Hänellä oli tuolloin melko iso maha, sellainen iso, pyöreä vauvamaha, joka selvästi näkyi kaikissa vaatteissa. Oletin ilman muuta, että hän on menossa rakenneultraan, koska valitteli itsekin isoa mahaansa. No, hän oli menossa vasta niskapussiultraan, vaikka maha oli jo monta viikkoa näkynyt kaikille halukkaille.
Kun ystäväni lopulta pääsi sinne rakenneultraan, oli hänen mahansa jo niin iso, että kävely oli sellaista vaappumista ja monet kyselivät, koska hän jää äitiyslomalle. Loppujen lopuksi se maha ei enää tuosta rakenneultran koosta juurikaan silmään näkyvällä tavalla kasvanut, vaan se valtava maha säilyi sitten toisen puolen raskautta samanalaisena. Tosin ilmeisesti painoa siihen mahaan tuli, koska ystävääni tuskastutti erityisesti kävely.
Näin siis ollaan erilaisia. Victorialla saattaa maha näkyä selkeämmin kuin jollakulla toisella, mutta ei se tee mahasta silti jättimäistä. Maha on iso, kun se selvästi vaikuttaa kävelyyn ja liikkumiseen ja kun se lähtee heti siitä rintojen alta. Victoria pystyy mahansa kanssa täysin normaaliin liikkumiseen, joten ihan normaali maha on, vaikka lapsi syntyisikin vasta maaliskuussa.
Ja jos kerran tapana kuninkaallisilla on, että ilmoitetaan väärä aika, niin sittenhän se maha on suorastaan pieni, jos vaikka syntyykin helmikuussa tai tammikuussa.
ei munkaan mielestä ole iso. näyttää enemmänkin jättimahan alulta. luulen victorian maha on lopussa valtava, mutta ei todellakaan vielä. sitä paitsi jos masu on tuollainen ihan lopussakin, niin sehän olisi todella pieni ja siro, eikä silloin tarvitsisi mistään jättimahasta uutisoida. julkkiksilla vaan taitaa olla eri mittasuhteet.. pitäisi aina olla laihempi kuin tavalliset ihmiset.
eivät ole kyllä isoa mahaa nähneetkään... voisin lähettää pari valokuvaa toimittajille omien raskauksieni ajoilta :)
ja mies tokaisi siihen, että "meijän lapsihan syntyy monta kuukautta ennen tota". Hän ei ole seurannut tippaakaan Vickanin raskaustietoja, ja oli tosi yllättynyt, kun sanoin, että itseasiassa meillä on samassa kuussa LA. Ai miksi? Koska mulla on vielä Vickanin mahaakin isompi maha :D Mun neuvolantäti veikkasi, että todennäköisesti mulla tää maha kasvaa nyt tosi isona, yli kaikkien käyrien, mutta alkaa sitten tasaantua rv 28-30 eikä sitten enää kasvakaan. Ehkä Vickanilla on sama juttu.
Toisaalta luulen, että tääkin lööppi oli vaan revitty siitä samasta lähteestä kuin muutkin "todisteet, jotka tukevat Ruotsin hovin valehdelleen Victorian lasketun ajan". Silloin jo, kun raskausuutinen julkistettiin, alkoi ensimmäiset rääväsuut julistamaan, miten yleensäkin on tapana väittää LA myöhemmäksi juuri siksi, että tuleva äiti saa ihan rauhassa sitten synnyttää. Voihan se olla, että näin on hovissa ollut tapana tehdä ja on tehtykin, mutta voi olla myös, ettei ole. Ja rauhassahan Vickan tuskin saa synnyttää, kun helmikuun alusta asti lööppilehdistö päivystää joka ikkunan ja oven ulkopuolella koska hän lähtee synnyttämään.