Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastasyntyneen nukuttaminen, missä asennossa?

Vierailija
24.11.2011 |

Onko siis nykysuositus että kyljellään? Vai nukutatteko selällään vai jopa mahallaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukutin esikon kyljellään, kunnes oppi itse kääntyilemään.

Vierailija
2/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän taakse voi laittaa tukea. Pitää vaan muistaa vaihtaa kylkeä välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttaako kukaan enää nykyään mahallaan?

Vierailija
4/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyljellään, mutta aika pian oppi kääntymään selälleen. Vauva on nyt 2 kk, ja saattaa joskus nukkua jonkun aikaa kyljellään. Just luin, että vauvaa ei saisi perhepedissä nukuttaa kyljellään, ennen kuin oppii kääntymään - minkähän takia?

Nykyään ei vastasyntyneitä nukuteta mahallaan, siihen liittyy kohonnnut kätkytkuolemariski.

Vierailija
5/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyljellään tai mahallaan olen nukuttanut kaikki

Vierailija
6/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mahalla, koska ei ole takeita siitä että osaa pitää naamansa pois patjasta. Perhepedissä selällään, koska aikuinen painaa sen verran patjaa, että vauvalle tulee "mäki", ja kierähtää siitä helposti vatsalleen tai jää jumiin.

Vatsalla nukkumisessa ei ole mitään pahaa jos vauva osaa kääntää sujuvasti päätään tai vauvaa vahtii koko ajan. Muistaakseni mies nukutti esikoisen mahallaan ja käänsi kyljelle tai selälle kun vauva oli nukkunut pitemmän aikaa.

Vierailija
7/7 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepedissä selällään, koska aikuinen painaa sen verran patjaa, että vauvalle tulee "mäki", ja kierähtää siitä helposti vatsalleen tai jää jumiin.

No, meillä ei ole tuota ongelmaa, koska meillä on futon-patja, joka ei painu tuolla tavalla. (Muistaakseni samalta sivustolta luin, että futonilla ei saa myöskään nukuttaa vauvaa, mutta mä en kyllä keksi mitään syytä, miksi futon olisi huono. Mun mielestä se on aivan ideaalinen vauvan nukuttamiseen.)