Mieheni käytös muistutti minua jeti aamusta,millaisen lapsellisen idiootin kanssa olen
Mies on niin laiska vätys, ettei toista maan päältä löydy. Mies ei ole koko yhdessäolomme aikana tehnyt töitä kuin yhteensä ehkä viikon. Istuu 'opiskelemassa', eli kotona pelaamassa konsoliaan. Mikään ei kiinnosta paitsi ystävät ja se ettei ole kiire mihinkään. Saa kuukaudessa vain opintorahaa, itse käyn töissä ja maksan vuokramme. Mies nähkääs ehtii tuhlata sen opintorahansa etukäteen ottamalla kuukauden aikana lainoja kavereiltaan, että pääsee dokaamaan tai polttelemaan pilveä. Olen niin vitun kyllästynyt tähän paskaan, että olen hänelle kuin toinen äiti!! Aamusin on niin vaikea nousta sängystä ylös ja viedä muksut tarhaan, etten minä myöhästyisi töistä. No ainahan minä myöhästyn kun menee hieman päälle tunti saada tuo vätys sängystä ylös. Ei voi tehdä töitä opintojen ohessa, kun on niiiiin raskasta. Raskaampaa kuin mikä, konsolin pelaaminen ja sohvalla makoilu? Onko muiden miehet tällaisia? Pitäiskö vaan potkia äijä pellolle?
Kommentit (53)
Mitä ihmettä sä tuollaista paskaa katselet? Jos mies on ollut tuollaienne aina niin tuskin se siitä mihinkään muuttuu. Tuskin elämäsi helpompaa yksinhuoltajana on mutta jos mies ei ole tähänkään asti osallistunut eikä juuri rahaakaan tuonut niin tuskin elämä ilman miestä tuon huonompaakaan olisi. Säästäisit ainakin omia hermojasi, etkä antaisi lapsellesi alistuvaa naisen mallia.
Eikö tässä nyt ole jo päivän selvää kuina pitäis toimia, jos kuitenkin lasten edun pitäis olla tärkeintä? Vai?
Itse en katselis tuollaista syrjäytynyttä pössyttelijää lähelläni ja varsinkaan lasten lähellä. Laittaisin pihalle elämään omaa elämäänsä ja kiireesti! Helpompaa yksinhuoltajana kuin tuollaisen tyhjäntoimittajan kanssa. Ei miehet ja isät ole yleisesti tuollaisia vastuuta pakenevia luuskia. Hyi mikä aikuisen malli lapsillesi! Mieti jos lapsistakin kasvaa vähitellen samanlaisia.
Luulisi että tyhmemmällekin on tullut selville, että tuo lapsi oli vahingon tulosta. Tuskin päiväryyppäämisestä innostunutta opiskelijajätkää huvitti vielä alkaa perhettä leikkimään. Tottahan toki naiselle tuo lapsi on synnytyksen kautta tullut tärkeäksi, mutta miehelle tuohon tottumiseen voi kulua vielä vähän aikaa. Turha sen takia on sitä pihallekaan heittää, YH-äippänä et heti uutta tilallekaan saa. Kouluta se miehes ensin mieheksi, ennenkuin alat tuomitsemaan ja vihaamaan.
Sitten hyväksyt hänet sellaisena kuin hän on. Jos ei itse muuta itseään, aika voimaton olet. Toivotan onnea.
kaverini avopuoliso vuosia sitten. Ihan hirveä luuseri joka ei tehnyt ikinä mitään. Ei ollut koskaan edes kesätöissä vanhempiensa yrityksessä vaikka mahdollisuus tarjottiin.
Ja kaveri elätti sitä vuosia!! En tajua, en millään. Pisti kiertoon eikä ole päivääkään katunut.
Ei ole minunkaan mies ollut koskaan töissä, valmistui just. Vähäsen on yrittänyt kattella töitä mutta ei kukaan palkkaa kun ei ole suhteita eikä kokemusta. Pääasiassa pelaa tietokoneella tai roikkuu facebookissa. Onneksi ei kyllä dokaa eikä polta mitään, mutta eihän se mitään rahaa saa joten minä elätän. Minä vien aamulla lapsen päiväkotiin ja menen kouluun, mies jää nukkumaan ja jossain vaiheessa sitten heräilee pelaamaan. Sanomattakin selvää että minä teen kaikki kotityöt, lapsen kanssa leikkii mutta minä pääasiassa hoidan.
Jos yhtään yritän pyytää apua lapsen kanssa niin hänellä on hyvä ratkaisu: pyytää äitinsä apuun. En halua akan sekaantuvan elämääni joten olen oppinut varomaan etten pyydä yhtään.
Ei ole minunkaan mies ollut koskaan töissä, valmistui just. Vähäsen on yrittänyt kattella töitä mutta ei kukaan palkkaa kun ei ole suhteita eikä kokemusta. Pääasiassa pelaa tietokoneella tai roikkuu facebookissa. Onneksi ei kyllä dokaa eikä polta mitään, mutta eihän se mitään rahaa saa joten minä elätän. Minä vien aamulla lapsen päiväkotiin ja menen kouluun, mies jää nukkumaan ja jossain vaiheessa sitten heräilee pelaamaan. Sanomattakin selvää että minä teen kaikki kotityöt, lapsen kanssa leikkii mutta minä pääasiassa hoidan. Jos yhtään yritän pyytää apua lapsen kanssa niin hänellä on hyvä ratkaisu: pyytää äitinsä apuun. En halua akan sekaantuvan elämääni joten olen oppinut varomaan etten pyydä yhtään.
Jumaliste tuo sun ukkoshan on nero!
Mistä sun kaltaisia naisia löytyy?
t. Pikku-Pate.
lopeta passaaminen... Älä maksa äijän menoista penniäkään, ruoka vain itselle ja lapsille, anna selvitä kerrankin ITSE. Jos alkaa oivaltaa asianlaidan, harkitse pitämistä. Muuten HEITÄ PELLOLLE.
älä herätä aamulla, keitä kahvi vain itsellesi, kirjoita ihan oikea lasku miehelle hänen osastaan vuokria, sähköja yms. Tee elämästä rautalankaversio, kun ei kerran muuten tajua...
en jättäisi muksuja miehen kanssa kotiin, kun mies ei heidän peräänsä kuitenkaan katsoisi.
ap
aikaisemminkin, että pistän miehen maksamaan omat laskunsa. Katsotaan kuinka hymy hyytyy, kun käsken äijän maksaa oma osuutensa vuokrasta. Asumistuen jälkeen meille molemmille jäisi vuokranmaksua 250€. Ei jäisi äijälle paskaakaan rahaa käteen viettää teinielämää. Tässä on vain yksi asia, mikä minua huolestuttaa. Olen niin varma, että mies (lapsellinen kun on) protestina jättää vuokran maksamatta, eli joutuisin kuitenkin maksamaan sen ettei mene kämppä alta :(
ap
Sanomattakin selvää että minä teen kaikki kotityöt, lapsen kanssa leikkii mutta minä pääasiassa hoidan. Jos yhtään yritän pyytää apua lapsen kanssa niin hänellä on hyvä ratkaisu: pyytää äitinsä apuun.
Varmaan tästäkin ketjusta käy ilmi, että valtaosalle se ei todellakaan ole sanomatta selvää, että naisen harteille kuuluu kaikki. Toisaalta ärsyttää teidän ukot, mutta toisaalta: he tekevät niin just sen takia, kun te huolehtivaiset naiset annatte.
Erityisesti kohta kuusi. Tosin uutta miestä en ole kaivannut vielä näinä vuosina, keskityn ihan vain itseeni =)
Alat elää elämääsi _heti huomenna_ kuin olisit jo yksinhuoltaja. Jätä äijä nukkumaan, miksi stressaat itseäsi hänen herättämisellään, aikuinen ihminen on vastuussa omasta heräämisestään. Keität kahvit vain itsellesi, laitat aamupalan vain itsellesi ja lapselle(vai oliko se lapsille?). Huolehdit että sinä ja muksut olette ajoissa siellä missä pitääkin.
Peset vain omat pyykkisi, ei mitään mussutuksia että siinä samallahan ne miehen pyykit menee, ei mene enää! Et laita ruokaa miehelle. Ja maksat VAIN OMAT LASKUSI. Vuokran maksat kokonaan ettei tule sen tähden ongelmia tulevaisuudessa.
Ja alat miettiä mistä seuraavaa asuntoa. Itsesi päätettäväksi jää annatko miehelle tästä ennakkovaroituksen vai jätätkö ihmettelemään että mistä nyt tuulee.
Raaka peli, mikään muu ei tuossa auta. Voit jatkaa miehen äidin leikkimistä lopun ikääsi ja katkeroitua siinä samalla. Olet sitten kiukkuinen ja katkera vanha kurppa joka uhrasi koko elämänsä MIEHENSÄ elättämiseen ja hyvinvointiin.
Tai sitten voit nostaa kytkintä, huomata alussa mainitut kohdat tosiksi ja ehkä löytää kumppanin jonka valitset huolellisemmin ja jonka kanssa rakennat hyvän ja toimivan parisuhteen.
Ehkä tämä nykyisesi herää sitten jossain vaiheessa koomastaan ja huomaa mitä on menettänyt. Saattaa sitten lasten kanssa vietetystä ajasta ottaa kaiken irti ja olla _isä_. Näin meillä kävi.
Jokin tuossa pitää kuitenkin muuttua, tällainen käytös syö luottamuksen parisuhteesta, synnyttää katkeruutta ja kyräilyä jos siihen jää. Jos miehesi ei näe toiminnassaan mitään vikaa, vaihtoehdoksi jää sinun lähtösi.