Mieheni käytös muistutti minua jeti aamusta,millaisen lapsellisen idiootin kanssa olen
Mies on niin laiska vätys, ettei toista maan päältä löydy. Mies ei ole koko yhdessäolomme aikana tehnyt töitä kuin yhteensä ehkä viikon. Istuu 'opiskelemassa', eli kotona pelaamassa konsoliaan. Mikään ei kiinnosta paitsi ystävät ja se ettei ole kiire mihinkään. Saa kuukaudessa vain opintorahaa, itse käyn töissä ja maksan vuokramme. Mies nähkääs ehtii tuhlata sen opintorahansa etukäteen ottamalla kuukauden aikana lainoja kavereiltaan, että pääsee dokaamaan tai polttelemaan pilveä. Olen niin vitun kyllästynyt tähän paskaan, että olen hänelle kuin toinen äiti!! Aamusin on niin vaikea nousta sängystä ylös ja viedä muksut tarhaan, etten minä myöhästyisi töistä. No ainahan minä myöhästyn kun menee hieman päälle tunti saada tuo vätys sängystä ylös. Ei voi tehdä töitä opintojen ohessa, kun on niiiiin raskasta. Raskaampaa kuin mikä, konsolin pelaaminen ja sohvalla makoilu? Onko muiden miehet tällaisia? Pitäiskö vaan potkia äijä pellolle?
Kommentit (53)
jessus... siis ei tuossa oo mitää miettimistä :D mä en ainakaa kattos tollasta pitkään... se ei tuosta muutu jos se on jatkunu jo noin pitkään. Ukko vaan ulos!!
Kerta toisensa jälkeen ihmettelen, miksi jotkut naiset ottavat tuollaisen miehen. Jos ihminen ei
A. käy töissä/opiskele täyspäiväisesti
B. ryyppää/pössyttelee
C. osoittaa muuten käytösellänä epäkypsyyttä
niin miksi helvetissä pitää ottaa tuollainen idiotti hyysättäväksi? Onko siinä joku hoivavietti vai mik? Miksei voi ottaa sitä älykästä, työssä käyvää ja varakasta miestä?
Vastaus aloittajan kysymykseen: Itse teet valintasi, mutta itse en katselisi tuollaista laiskaa vätystä sekuntiakaan.
että olet niin ruma ja läski ettei äijääs kiinnosta sinä tippakaan eikä tämän myötä mikään muukaan ja hän on uskomattoman masentunut elämäänsä ja tarvitsee hoitoa mutta ei siihen kehtaa mennä.
minkälaista sun elämä on jos eroat miehestä:
1. Yksi suu vähemmän ruokittavana
2. Koti juuri siinä kunnossa johon olet sen jättänyt lähtiessäsi
3. Ei tarvitse haistella kaljan / pilven hajuista äijää
4. Vähemmän pyykkiä pestävänä
5. Ei tarvitse olla huolissaan kun toista ei kuulu kotiin kavereidensa luona
6. Jatkuva vitutus katoaa
7. Lapsilla normaalimpi ja turvallisempi kasvuympäristö
8. Saat (toivottavasti)vapaita viikonloppuja kun lapset ovat isällään
9. Mahdollisuus etsiä rinnallesi ihan oikea mies.
Nämä nyt tuli äkkiseltään mieleen.Mieti onko rakkautesi todellakin niin suurta että kestät kaikki virheet, vai pelkäätkö vain muutosta.
Ja voittehan jatkaa seurustelua vaikka ukko asuisi oman katon alla. (saattaisi olla ihan avartava kokemus kummallekin)
Lisäksi olet siinä harvinainen tapaus että todellakin rahallisesti pärjäät paremmin yksinhuoltajana. Menot pienenee (ruoka- vesi- sähkälasku eikä miehen ylimääräisiä laskuja) ja tulot suurenee (kelan minimi elatustuki + lapsilisän yh-korotus). Eipä nuo mitään suunattoman suuria summia ole (siis tuet miehen kulutuksesta ne osaa sanoa), mutta jotain kuitenkin. Ja yllätys bonuksena mieskin saattaa herätä todellisuuteen ja lapset vielä jonain päivänä saavat isän joka on aikuinen (tuskin).
kun naitte, muuten en kyllä ymmärrä, luulisi kuitenkin että rattopoika tulisi halvemmaksi ja olisi mukavampikin.
Varmastihan hänessä on niitä hyviä puolia, ja on tietenkin tärekä lapsillesi.
Mutta hänhän on niinkuin yksi huollettava lapsi taloudessanne. Kannabis muuten säännöllisessä käytössä tekee saamattomaksi ja aloitekyvyttömäksi, joak johtaa masennukseen (jso ei miehesi jo sitä ole). Pelileski olet ainakin.
Varmasti uuvut tilanteeseen. Pystyykö hänen kanssaan edes keskustelemaan?
Mieti, mitä haluat elämältäsi ja millaisena näet sen hänen kanssaan esim. 5 tai 10 vuodne kuluttua. Siitä voi lähteä ponnistamaan omia tulevaisuudensuunnitelmiaan.
Jätä se idiootti ennenkuin joku tekee lastensuojeluilmoituksen. Tuo pilviveikon kanssa asuminen on ihan riittävä syy.
Ap, olen todella pahoillani puolestasi, jos kirjoittamasi pitää paikkansa.
En kestäisi "miestäsi" hetkeäkään. Lainausmerkit laitoin, koska henkilö ei todellakaan kuulosta mieheltä, vaan kakaralta.
Olen omassa suhteessani tottunut siihen, että molemmat tekevät osuutensa. Alkuun olimme molemmat opiskelijoita. Kumpikin on aina työskennellyt opintojen ohessa. Mies on yhdessäolomme aikana suorittanut korkeakouluopinnot, työskennellyt alansa töissä kesät talvet ja valmistuttuaan työllistynyt koulutustaan vastaavaan työhön, johon ei edes ole ihan helppo päästä. Hänellä on lisäksi useita luottamustoimia ja harrastuksia, joissa kehittää itseään. Tällä hetkellä hän tienaa huomattavasti paremmin kuin minä, joten käytännössä hän elättää myös minua. Tuntuu välillä todella nololta, kun mies vaikkapa maksaa uudet talvisaappaani kortiltaan.
Tilanne on kuitenkin siinä mielessä väliaikainen, etten aio lopun ikääni elää mieheni rahoilla. Tästä on minun aloitteestani puhuttu usein, ja mies näkee, miten paljon teen sen eteen töitä. Haluan, että myös hänellä on mahdollisuus arvostaa ja kunnioittaa minua. Laiskuria on vaikea kunnioittaa.
Itsestään selvää kuitenkin on, että jaamme kotityöt; viimeksi tänään mies siivosi koko asunnon, kun kylään oli tulossa hänen ystäviään, ja minä olin viimeksi siivonnut yksin. Tärkeintä on molemminpuolinen reiluus. Anteeksi nyt vaan, mutta ei tulisi kuuloonkaan, että toinen makaisi, kun toinen samaan aikaan huolehtii kaikesta! Minulta ainakin loppuisi varmaan se rakkauskin aika lyhyeen, jos en voisi kunnioittaa puolisoani.
Ai niin - meillä muuten on parikin pelikonsolia. Mies sai uuden pelin joululahjaksi ja muisti avata sen syyskuussa. Oikea elämä siinä välissä oli ilmeisesti siinä välissä ollut sen verran kiinnostavaa, ettei konsolille ollut jäänyt aikaa.
Vain sinä voit muuttaa elämääsi. Ansaitset todellakin parempaa.
Jos ap on ruma ja läski, miks mies asuisi sen kanssa, jos häntä tämän rumuus häiritsisi? =D Lisäksi lapsen saamiseen tarvitaan yleensä useampi naintikerta. Etenkin jos mies vielä asuu ap:n luona, joku yhden illan hoito ei näin varmasti tekisi. Ja tuskin se nyt niin masentaa jos joku ruma on. Tuskin mies itsekään on kovin ihmeellinen (harvat meistä ovat). Tiedän, että provoilit, mutta sanoinpahan ajan kuluksi.
Olen myös samaa mieltä edellisen kanssa.
Itse en osaisi kuvitella itseäni tuollaisessa tilanteessa, koska olen valinnut niin hyvän miehen. Tekee kaikkea ja enemmänkin kuin minä, jos en jaksa. Käy korkeaa koulutustaan vastaavassa työssä, joka oli ensimmäinen paikka, jonne lähetti työhakemuksen :) Työkokemusta ei ole, mutta jokin hänessä vakuutti ja tietenkin laajassa koulutuksessa ja hyvissä arvosanoissa. Hän tekee sellaista työtä, jossa teoreettinen osaaminen on tärkeämpää kuin toisto, joka pitäisi oppia kokemuksella. Hänen työpaikkansa on todella rento. Olen niin kateellinen! Aktiivista työaikaa on ehkä 4 tuntia 8 tunnista, loput aikaa hengaillaan ja heitetään läppää. Vaikka töitä ei olisi, niin kuukausipalkka se vaan juoksee... Lisäksi palkka on hyvä. Mies on nytkin työmatkalla.
Todennäköisesti on tukevamman puoleinen, millaisen kuvan tekstin perusteella olen hänestä ehkä saanut. Miehellä on antipatioita AP:n naamasta, jonka takia miehesi kärsii voimakkaasta masennuksesta ja on kykenemätön masennuksen takia rakentamaan omaa elämäänsä pitkäjänteisesti. Sitten kun vielä joutui tilanteeseen, jossa pari muksua tuli tyttöystävän kanssa puklautettua sitä pyytämättä.
Hieman pidentyneen opiskelun takia miehesi on kahden kuoren välissä jossa hän näkee itsensä uhrina. Hänen pitäisi olla isä, jolla ei ole rahaa, ei työpaikkaa ja opiskelu valitussa opiskelupaikassa ei vastannutkaan hänen odotuksiaan.
Tässä tilanteessa miehesi on aivan normaali hyvä ihminen, joka on ajettu seinään josta ei ole poispääsyä. Hän ei haluaisi todennäköisesti olla vielä edes isä, mutta kokee silti, että hänellä on velvollisuutensa edes jotenkin olla läsnä lasten takia.
Eli AP on itse syyllinen tilanteeseensa, ei mies. Masennus ei katoa torumalla.
Taitaa olle suppea tuttavapiiri sinulla, jos tuollaista kyselet. Kyllähän noita naisen elättämiä luuserimiehiä löytyy, mutta ihan tuo tilanne ei ole kovin yleinen. Useinhan ongelma on se, että kotityöt jäävät kyllä naiselle, mutta mies käy kuitenkin töissä ja hoitaa lapsen/t ainakin osittain.
provo,tämä on minun elämääni. Minä vien aamulla muksut yleensä tarhaan KOSKA mies sanoo menevänsä kouluun, joskus mies vie lapset tarhaan. Kun pääsen töistä kotiin, äijä nukkuu sohvalla tai pelaa. Kerran oli kaverillaan vetämässä päiväkännejä, kun on niin hauska koetella hermojani. Joskus ajattelen, etten ikinä jättäisi lapsia miehen kanssa keskenään kotiin. En tiedä mitä tapahtuisi.
ap
Kuulostaa että sä teet kaikki hommat?
Miten sinä oikeasti jaksat?
En minä ainakaan kehtais aikuista miestä patistella koko ajan. Sais hommata toisen patistelijan.. =)
Työllistyykö tod näk? Ehkä katsoisin tämän vaiheen yli, mutta mä olen tottunut olemaan kynnysmattona.
http://www.hs.fi/viivijawagner/1135269905345