Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävät matkivat lapsen nimessä

Vierailija
24.11.2011 |

Meillä on kolme ihanaa lasta. KAikkien nimiä mietittiin pitkään ja hartaasti. Keksimme heille mielestämme kivat, ei ihan niin tavalliset nimet.Lapset ovat jo pian kouluikäisiä.

Nyttemmin lapsuusystäväni on saanut kaksi lasta. Ensimmäisen ristiäisissä meinasin lentää pyrstölleni, kun kuulin, että kaksi etunimistä oli lähes samoja, kuin omalla lapsellani (erilainen kirjoitusasu) ja kolmas nimi täysin sama! No, yritin olla ajattelematta asiaa, mutta kun toinen lapsi kastettiin, sama juttu. Nyt tuli sekoitus meidän esikoisen ja kolmosen nimistä! Siis mitä ihmettä liikkuu ihmisen päässä??

Tuo ystävä on lapsesta asti halunnut matkia minua vaatteissa ym., mutta tämä on jo outoa. Muuten kiva ihminen, mutta alan epäillä, onko hänellä jotain vinksallaan. Joku synnytyspsykoosi tai sellainen? Luulisi, että jokainen haluaa etsiä mahdollisimman erilaisia nimiä kuin tuttavapiirissä, että lapset erottaa!

En enää tiedä, mmitem suhtautua häneen. Kiitos kun sain avautua. Olen valvonut koko viikon ristiäisten jälkeen miettien nimiasiaa. Ehkä turhaa, mutta en saa rauhaa.Ja jos ystäväni luet tämän, laita vaikka kaikella ystävyydellä viesti, miksi. En kehtaa suoraan kysyä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna itseäsi vaivata asia. Jos ystävä matkimisen ilosta on valinnut nimet lapsilleen, niin se on hänen häpeänsä minusta. Eikä sellaisen ihmisen kanssa tarvi olla tekemisissä jos kovasti haittaa ja matkii.

Vierailija
2/9 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaanhan hänellä on siihen oikeus, mutta siis että kaikki nimet ovat melkein samoja ja vielä toisenkin lapsen nimi. Ystävälläsi on todella jotain ongelmia. Ihme, että hänen puolisonsa on siihen suostunut. Tosin puoliso ei ehkä ole tiennyt teidän lapsienne toisia ja kolmansia nimiä. Otan osaa, vaikka en tiedäkään, miten auttaisi. Ehkä sun on pakko ottaa asia puheeksi suoraan. Tai kirjoita kirje tai s-posti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lasten nimiä tietenkään enää muuteta ! Haloo.

Valitettavasti tekisin nin että ottasin pikkusen etäisyyttä.

Vierailija
4/9 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisit kunniana, että joku nimeää lapsensa teidän lasten mukaan, sen sijaan että ajattelet asiaa nimien varastamisena.

Vierailija
5/9 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat antavat lapselleen muka niin ainutlaatuisen ja erikoisen nimen joka sittten kuitenkin löytyy top-10 listalta. Googletappa huviksesi montako kyseistä nimeä on annettu vaikkapa viiden viimeisen vuoden aikana niin saatat yllättyä. Jos tuo oikeasti häiritsee niin olisit antanut lapsellesi harvinaisen nimen kun niitäkin löytyy.

Vierailija
6/9 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos erot ovat sellaisia, että toisella on vaikka Jenna Katriina ja toisella Jenna Katariin tms.

Kyllä ottaisin asian puheeksi ystävän kanssa. Ei tuo ole ihan normaalia. Toki hänellä on oikeus antaa minkä nimen haluaa, mutta on jotenkin loukkaavaa ja typerää antaa ihan samat nimet kuin ystävällä.

Vierailija
7/9 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs kaverini laittoi tismalleen saman nimen kuin minä tytölle. ja molemmat nimet aika harvinaisia..

ensin kielsi ettei TIENNYT mikä minun lapsen nimi on, myöhemmin humaluspäissään myönsi että halusi laittaa sen nimen kun on mulle kateellinen :D (oli ollut aiemmin tuota samaa mitä ap:n tekstissä, vaatteissa matkimista yms..)

noh, laittoi ainakin sievän nimen =) ei nimi käyttämällä pahene.

Vierailija
8/9 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä kehdannut siellä ottaa asiaa esille?

Olen ollut vain sellaisissa ristiäisissä, joissa on ollut läsnä sukulaiset ja kaikkein lähimmät ystävät, joiden kanssa on voitu puhua ihan kaikki, esimerkiksi lasten nimet etukäteen.

Kukaan ei omista nimiä ja on aika omituista olettaa, että jos nimeää lapsensa Elinaksi niin seuraavaan 20 vuoteen ei kukaan saa lähipiirissä samaa nimeä lapselleen valita.

Vierailija
9/9 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aihe on kestosuosikki :) Kaikki ihmiset haluavat antaa "kivan, ei niin yleisen nimen" ja kuitenkin se nimi saattaa olla yksi suosituimmista. Mä kuulin tämän virren jo silloin kun Aleksi-nimi tuli muotiin, ihmiset lauloivat tuota samaa virttä ja sitten vetivät herneet nenäänsä kun vastaan tulikin muutama muukin Aleksi ;) Otetaan itseen ihan käsittämättömistä asioista.

Ja jos joku "matkii" niin miksi tehdä siitä numero? Ei se oma nimivalinta niin ainutlaatuinen ole, etteikö niitä voisi olla jollain muulla. Jotenkin kuulostaa luulotaudilta tuo, että kuvittelee koko ajan muiden matkivan. Ehkä ihmiset vain pitävät samoista asioista.