Miksi suomalaisissa ruokakaupoissa ei ole vessoja, ja monissa muissakin saa hakemalla hakea
esim jossain kirjakaupoissa tms.
Eikö teillä koskaan tule hätä shoppaillessa? Vai haluaako kauppiaat vaan että nopeasti valitsette jotain ja heti kassan kautta ulos?
Pitää joskus ihan vittuillaakseen kerätä kärry täyteen lihaa, pakasteita, jäätelöä ja jättää vaan reilusti siihen käytälle siksi aikaa kun lähtee lähimpään vessaan 5km päähän.. :/
Kommentit (55)
Jopa meidän K-supermarketissa on vessa. En kyllä koskaan ole tarvinnut.
On sitten kyseessä suurempi marketti tai pienempi lähikauppa...
Mun käsitys on kyllä se, että nimenomaan Suomessa yleisiä vessoja on aika tiheään, kun taas ulkomailla saa turhaan etsiä vessaa.
Isoissa marketeissa on vessat, samoin monissa julkisissa tiloissa.
tai Valtussa ollut mitää vessaa ikinä! t.AP
Koska asiakkaan oletetaan käyvän kotona vessassa
vaan kauppa on se viimeinen pysäkki ennen kuin menen kotiin? Pitääkö silti käydä eka kotona että uskaltaa kauppaan jos vaikka hätä yllättää kesken ostosten t. AP
Koska asiakkaan oletetaan käyvän kotona vessassa
vaan kauppa on se viimeinen pysäkki ennen kuin menen kotiin? Pitääkö silti käydä eka kotona että uskaltaa kauppaan jos vaikka hätä yllättää kesken ostosten t. AP
Onko kauppias vastuussa sinun paskomisesta?
Mun käsitys on kyllä se, että nimenomaan Suomessa yleisiä vessoja on aika tiheään, kun taas ulkomailla saa turhaan etsiä vessaa.
Täytyy sitten mennä ostarin vessoja etsimään.
Mun käyttämässä ruokakaupassa on kyl vessa, mut siellä täytyy ostaa automaatista wc-paperi. jos ei ole oikeita kolikoita, niin voi voi.
Monessa muussakaan julkisessa vessassa ei ole paperia. Mulla onkin aina veskassa rulla mukana.
Paremmin suomessa julkisia vessoja löytyy.
Ei niitä ikävä kyllä voi käyttää, koska kuset ja paskat on lennelly kaikkialle muualle paitsi sinne pönttöön.
Onko kauppias vastuussa sinun paskomisesta?
Meidän kauppakeskuksessa on useita vessoja. Jos ihan ruokakaupassa iskisi ihan holtiton pissahätä mulle tai lapselle, niin pyytääisin hlökunnalta apua ja pääsisimme vaikka hedän puolelleen vessaan.
Ei ole ongelma
Ei niitä ikävä kyllä voi käyttää, koska kuset ja paskat on lennelly kaikkialle muualle paitsi sinne pönttöön.
jossain tavarataoissa on näitä, mutta miksi ei ihan perusruokakaupoissa
tosipaikan tullen, kun olen myyjiltä kysynyt, että olisko mitenkään mahdollista ja olisko missään.... Toki, jos ainut vessa on henkilökunnana takit ym. sisältävän tilan perällä, ymmärrän ettei sinne haluta ketään päästää. usein jostain kuitenkin löytyy jokin vessa, vaikka sitä ei olisi merkittykään.
Meidän kauppakeskuksessa on useita vessoja. Jos ihan ruokakaupassa iskisi ihan holtiton pissahätä mulle tai lapselle, niin pyytääisin hlökunnalta apua ja pääsisimme vaikka hedän puolelleen vessaan.
Ei ole ongelma
vaikka kyseessä ihan perus vartalontoiminito.
Onpa noloa t.AP
vaikka kyseessä ihan perus vartalontoiminito.
Onpa noloa t.AP
Kauppoja ei olekaan tarkoitettu perusvartalontoimintoja varten. Kauheeta.
joskus lapsillakin VOI tulla kesken kauppareissun vessahätä.
- kustannussyyt
Vessapaperi, vesi, lämmitys, siivous ja vartiointi maksavat
- turvallisuussyyt
vessa saattaa aiheuttaa epätoivottuja lieveilmiöitä. Esim nuoriso saattaa notkua siellä tai sitten vessaa käytetään johonkin muuhun tarkoitukseen mihin sitä ei pitäisi käyttää.
joskus lapsillakin VOI tulla kesken kauppareissun vessahätä.
mutta tämä keskustelu on nyt selventänyt sen verran, että niitä ei ole koska a) te ette niitä halua b) ette osaa käyttää ("paskat seinillä" tms.) c) on noloa aikuiselta jos ei osaa ajoittaa kaupassakäyntiä vessataukojen väliin
Olen ilmeisesti poikkeus koska en yhdy näihin perusteluihin t. AP
Ihan on kyse asiakaspalvelusta. Arvostan enemmän liikkeitä, joissa saa pusertaa tortun ilman, että tarvitsee henkilökuntaa asialla vaivata ja jos saniteettitilat on puhtaat saatan käydä liikkeessä jopa toistekin. Ptäisikö ravintoloistakin poistaa vessat, koska kyllähän nyt aikuinen ihminen osaa pidätellä tai suunnitella elämäänsä eteenpäin?
on korvien välissä aiheutettua. Ehkä tuttavallasi on jäänyt kammo kauppareissuista jolloin ei vessaan ole päässyt, ja sitten se pelko ja stressi vaan laukaisee sen mahakivun. Itsestäni ainakin sen huomaan, että mikäli alan panikoida etten nyt varmaan pääse vessaan, niin melko varmasti maha tulee sitten ihan kohta kipeäksi ja alkaa kramppailla.
Sinällään tietty mielenkiintoista, miten ihminen voikin aiheuttaa itselleen "tahtoessaan" ripulin. Mutta sellaisia me ollaan, fyysispsyykkisiä kokonaisuuksia.