Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteiden aloitus ja imetys

23.11.2011 |

Meidän vauva on nyt 6 kk ja olemme tässä kuukauden ajan maistelleet kiinteitä huonolla menestyksellä. Ruokaa uppoaisi kyllä mutta tuntuu että kaikki ruoka aiheuttaa öisin itkukohtauksia. No siitä en nyt kuitenkaan halua kirjoittaa, vaan imettämisestä.

Jos olen antanut omaa maitoa aina tähän saakka vauvalle, niin olen tässä vähän nyt pohtinut, että miten paljon sitä maitoa saa/pitäisi edelleen antaa rinnasta? Oletteko antaneet rintamaitoa aina jokaisen ruuan jälkeen (aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala)? Riittäkö se täyttämään vauvan nestetarpeen jos vaikka jossain vaiheessa vauva ei enää halua/jaksa imeä ruuan jälkeen niin paljoa? Meidän vauvasta ei koskaan ole ihan hirmu selkeästi nähnyt, jos hänellä on nälkä joten mietin vaan että pitääkö hänelle yrittää antaa vettä aina välillä, jos vaikka janottaa?

Ehkä vähän tyhmiä kysymyksiä, mutta aloittelijana en tiedä. :(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei oo näköjään vastaillu, niin koitanpa minä sitte vastailla :)

eli mulla kans reilu 6kk tyttö ja meki aloteltiin kiinteitä pikku hiljaa siinä 5kk iässä. Nykyään syö soseita ihan mielellään, vaikka päivässä ei menekkään kuin vajaa yksi purkki. Ja oon antanut hedelmää, marjaa ja kasviksia. Minä yleensä imetän soseiden syönnin jälkeen aina ja saa sitä maitoo sitte juua miten paljo jaksaa vielä sosiden päälle. Oon tuumannut, että jos antaisin maitoa ensin, niin sitten ei varmaan soseita söisi kunnolla. Ja kun tuota maitoa saa kuitenkin aina ennen nukkumaan menoa. Sisälle jos nukutan päivälläkin niin tissillehän se on saatava nukahtaa. Sitten jos nukutan vaunuihin (tai joskus autoon) niin annan maitoa ensin ja sitten alan pukemaan vaatteita päälle. En siis epäile, etteikö tyttö saisi tarpeeksi maitoa. Taikka ruokaa yleensä. Hyvin tuntuu kasvavan ja tyytyväiseltä vaikuttaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla