Voisitko seurustella miehen kanssa jolla lievä ADHD ja johon on lääkitys?
Kommentit (63)
että jos sairaus on lievä mutta siihen on lääkitys. Itselläni on siis aika paha mutta silti ei ole pysyvä lääkitys. Lääkärit ei ainakaan noita metyylifenidaatteja määrää kevyesti. Selvittäisin myös, miten kauan miehellä on diagnoosi ollut eli että onko sinut sen kanssa ja pärjääkö.
PS. ADHD ei tee kenestäkään sekopäätä, vaikka provoilijahan se sieltä huuteli.
T. ADHD ja maisteri
Joku tahtoo tasaisen mattivanhasen, joku ihmisen jolla on rikas tunne-elämä ja sävyjä tekemisessä.
ADHD on kasa luonteenpiirteitä, kuten yllä todettiin. Jos homma tiedostetaan, ja seurataan, niin minä voisin todellakin, varsinkin kun lääkityskin on ilmeisesti kohdallaan.
ADHD ei ole automaattisesti sekopäisyyttä, dyslexiaa, oppimisvaikeuksia eikä tyhmyyttä. Ainoa henkilökohtaisesti tuntemani ADHD-diagnoosin saanut on luovin ja älykkäin tuntemani ihminen, jolta puuttuu pelimerkkejä lähinnä projektien loppuunviemisessä, kun on tuhat rautaa jatkuvasti tulessa. Onneksi projektinhallintaan löytyy sitten niitä virkamiehiä. Niin tällekin ihmiselle on löytynyt omassa yrityksessä.
törmää tällä palstalle,oksettaa osa kommenteista!
Joku tahtoo tasaisen mattivanhasen, joku ihmisen jolla on rikas tunne-elämä ja sävyjä tekemisessä. ADHD on kasa luonteenpiirteitä, kuten yllä todettiin. Jos homma tiedostetaan, ja seurataan, niin minä voisin todellakin, varsinkin kun lääkityskin on ilmeisesti kohdallaan. ADHD ei ole automaattisesti sekopäisyyttä, dyslexiaa, oppimisvaikeuksia eikä tyhmyyttä. Ainoa henkilökohtaisesti tuntemani ADHD-diagnoosin saanut on luovin ja älykkäin tuntemani ihminen, jolta puuttuu pelimerkkejä lähinnä projektien loppuunviemisessä, kun on tuhat rautaa jatkuvasti tulessa. Onneksi projektinhallintaan löytyy sitten niitä virkamiehiä. Niin tällekin ihmiselle on löytynyt omassa yrityksessä.
KOuluaikana tosi luulin olevani tyhmä, kun mua ei kiinnostanut yhtään mikään pilkunviilaaminen. Nyt olen sitäkin oppinut koska se on edellytyksenä unselmatyöni onnistumiselle. siis hyvin motivoituneena voi oppia melkein mitä vain. Ainoa missä en onnistu on raha-asioiden pikkutarkka organisointi. En voi ollenkaan ymmärtää miten ihmiset laskevat tulonsa ja menonsa eurolleen- miten se on edes mahdollista...? Niin ja onhan kodin ylläpidossa pientä luovaa otetta. Elämässäni pärjään hyvin, olen korkeakoulutettu ja tulen hyvin toimeen omalla työlläni. Lapsiakin osaan rakastaa ja kasvattaa. ystäviä on, elämä tuntuu ihanalta:)
ainut minun tuntemani adhd nainen on kyllä miesten mielestä hyvinkin viehättävä ja vetovoimainen, mutta tuo nainen on peto jokaiselle jonka kokee uhkakseen. Hän haluaa aina olla se paras ja on aika ilkeä suustaan ja teoillaan sellaisille keitä ei hyväksy. Valmis likaiseen työhön päästäkseen iste huipulle :/
tässä nyt ihmisen luonnetta ja asennetta elämään, et ADHD:ta.
Tämä saattaa nyt tulla sinulle yllätyksenä, mutta jokainen ihminen - diagnooseineenkin - on erilainen ja oma persoonallisuutensa.
Samalla tavalla voisit sanoa ja kuvailla miten tuntemasi blondi on ilkeä ja vittumainen tyyppi. Siitä tosin ei kukaan tekisi täällä johtopäätöstä, että sellaisia vittupäitä ne vaaleatukkaiset ovat.
Anteeksi rahvaanomainen kielenkäyttö. Se johtuu tietysti siitä, että minulla on ADHD. Siis oikeasti on.
:-)
ainut minun tuntemani adhd nainen on kyllä miesten mielestä hyvinkin viehättävä ja vetovoimainen, mutta tuo nainen on peto jokaiselle jonka kokee uhkakseen. Hän haluaa aina olla se paras ja on aika ilkeä suustaan ja teoillaan sellaisille keitä ei hyväksy. Valmis likaiseen työhön päästäkseen iste huipulle :/
Kaikillahan meillä menee välilä lujemmin ja välillä tasaisemmin. Ja se perusluonne on kaikilla taustalla, kuten tuossa on jo todistettu niin kusipää on kusipää vaikka olisi ns normaalin kirjoissa.
Ja jos tämä ah/dh tiedetään, niin on pienempi vaara, että mopo karkaisi kädestä.
Suuria valtakuntia ja firmoja on luotu näiden heppujen toimesta kun ollut hyviä kumppaneita, sihteereitä yms.
siis lisää vielä, että mies on korkeasti koulutettu ja hyvässä ammatissa ja työnsä hoitaa hyvin. On myös muullakin tavalla ihan "normaali", tekee ruokaa ja huolehtii kodistaan ja hänellä on paljon ystäviä.
Autolla ajaminen on ollut vaan joskus hankalaa, siksi lääkitys on aikoinaan aloitettu.
ADHD-maisteria kiinnostaa :)
Tuo nyt kuulostaa aika pieneltä että autolla ajoa varten. En siis olisi huolissani. Tosin arki ADHD-persoonan kanssa voi olla aika stressaavaa että kannattaa koeajaa se ajoissa ettei tule myöhemmin yllärinä. Myös seksissä on yllättävän usein keskittymisvaikeuksia tai asiassapysymysvaikeuksia jahka uutuudenviehätys on karissut.
eli Concerttaa käyttää. Annostusta en tiedä.
ja kuinka pitkiä matkoja joutuu ajamaan? Onko se tärkeää ammatissaan, siis autolla-ajokyky?
Kannattaa myös muistaa ettei mies välttämättä kerro ihan rehellisesti syytä jos asia vaikka hävettää.
Vierailija kirjoitti:
ADHD-maisteria kiinnostaa :)
Tuo nyt kuulostaa aika pieneltä että autolla ajoa varten. En siis olisi huolissani. Tosin arki ADHD-persoonan kanssa voi olla aika stressaavaa että kannattaa koeajaa se ajoissa ettei tule myöhemmin yllärinä. Myös seksissä on yllättävän usein keskittymisvaikeuksia tai asiassapysymysvaikeuksia jahka uutuudenviehätys on karissut.
Siis mitä tuo tarkoittaa?
Jos se lääkitys auttaa oireisiin niin mikäs siinä.
Voisin ja seurustelen. Olen itse ADD. Eikä perinnöllisyyskään huoleta, olen itse korkeasti koulutettu ja luovalla alalla. Mieheni taas on visuaalisesti lahjakkain tuntemani ihminen. Ihan hyvät lähtökohdat lapsillekin. Enkä kyllä voisi elääkään minkään tylsimyksen kanssa.
Jos edes miettii moista, niin ei todellakaan kannata mitään suhdetta edes aloittaa. Minulle on aina ollut itsestään selvyys, että jos oikeasti rakastan jotain ihmistä, on yhden tekevää mitä hän sairastaa.
En voisi. Tunnen yhden adhd-miehen ja hän ainakin on ihmisenä todella ilkeä ja itsekäs. Jättää kaiken muiden huolehdittavaksi ja luulee itsestään liikoja kun on pienen firman yrittäjä. Saa adhd-kilareita ja lääkitsee itseään viinalla ja huumeilla. Oksettava ihminen.
Pakko kommentoida tähän, vaikka vanha ketju. Minulla todettiin ADHD vasta 37-vuotiaana. Olin 15 vuotta hyvässä parisuhteessa. Suoritin ylemmän korkeakoulututkinnon. Palkkani on 8000 euroa kuussa. Ei sillä, että nämä olisivat todellakaan tärkeitä asioita elämässä. Onnellisuus on. Mutta sanonpa vain, että ei kannata aliarvioida ihmisiä tämän johdosta. Toisia ominaisuus haittaa, toisille on suuri etu. Tai joissain asioissa on etu kaikille, mutta pitää osata hyödyntää. Ja lääkityksellä haittaakin kokevat saavat tilanteen hallintaan.
Ja uskon että oma adhd-lapseni tulee olemaan loistava puoliso jollekin onnentytölle. Lapsirakas, leikkisä, luova, valloittava persoona, uskollinen ja luotettava. Arjen askareiden hoito hänellä ei olekaan niin täydellistä, toivottavasti löytää tytön joka pitää langat käsissään.