Kokemuksia steiner-koulusta?
Hei kertokaa omista ja tuttujen kokemuksista, kiinnostaisi kovasti laittaa lapsi sinne. Mun kavereilla ei ole lapsia ja itse en ole käynty tai läheiset.
Kommentit (8)
Rudolf Steinerin filosofian keskeisiä käsityksiä on, että kuu on irronnut maasta ja että siellä on asunut ihmisen kaltaisia olentoja. Koko filosofian Steinerille kuiskuttelivat tontut korvaan hänen nukkuessaan metsässä.
Rudolf Steinerin filosofian keskeisiä käsityksiä on, että kuu on irronnut maasta ja että siellä on asunut ihmisen kaltaisia olentoja. Koko filosofian Steinerille kuiskuttelivat tontut korvaan hänen nukkuessaan metsässä.
Olen itse saanut käydä steinerin ja omalle lapselle on varattu opiskelupaikka sieltä myös. :)
Ainoa harmillinen juttu ovat ylläolevan kaltaiset perättömät huuhaa-jutut, joita saa varautua valitettavasti kuulemaan silloin tällöin.
Omana kouluaikanani ei ainakaan puhuttu tontuista eikä kuun irtoamisesta maasta. :) Meillä oli esimerkiksi ihan tavalliset uskonnon tunnit ja muutkin oppiaineet pohjautuivat nykytieteeseen, ei satuihin. :)
Millainen ihminen mahtaa saada nautintoa tällaisten perättömien asioiden keksimisestä av:lla. Kaltaisesi pilaavat asiallisen keskustelun.
kyllä uskoo tuollaisiin mainittuihin satuihinkin, mutta aika harvasta se näkyy mitenkään opetuksessa. Olen itse käynyt ja pidin kovasti, ylioppilaaksinkin pääsin hyvin arvosanoin.
mitä maksaa vuodessa ja käykö hiljaiselle ja ryhmässä aralle lapselle?
Tuosta steinerilaisuudesta, sitä voisi pitää jopa uskottavana, mikäli teoriaperustan todellinen luonne tonttuineen, eurytmioineen, preparaattien kääntelyineen, epätieteellisen tempperamenttiopin ja näennäistieteellisen maailmankuvan osalta aidosti tunnustettaisiin. Nythän tuo teoriaperusta halutaan häivyttää ja siitä ei saa julkisesti puhua. Rudolf Steiner ja hänen ajattelunsa kielletään suomalaisessa steinerilaisuudessa. Toistaiseksi siis, Steinerpedagokiikka on sisällötöntä roskaa. Eri asia onkin, kuinka hyvin stener-koulut pystyvät tuota pedakogiikkaa tai antroposofista maailmankuvaa oppilailleen jakamaan.
Voin elää itseni kanssa ja olen steinerini lukenut, koska kuvittelin ennen siihen tutustumistani sen olevan jotenkin luovaa ja lapsen itsenäistä ajattelua kehittävää. Väärässäpä olin. Suosittelin teillekin tutustumista herran kirjalliseen tuotantoon.
Itseäni kiinnostaisi myös kyseinen koulu. Mitä hyötyä siitä on? sopiiko ujolle ja hiljaiselle ja ryhmässä aralle lapselle?