Mieheni pahoinpiteli minut
Hän on aina riitojen aikana ottanut minusta hiukan kiinni mutta noin kuukausi sitten riita meni aivan liian pitkälle ja muutimme samantien erillemme.. Mietin kuitenkin rikosilmoituksen tekoa, mitä mieltä olette kannattaako tehdä ja onko kellään kokemusta?
Kommentit (15)
Mitään kuvia lääkäri ei jäljistä ottanut mitä aloin jälkeenpäin itsekin ihmetellä. Kerroin kuitenkin lääkärille mitä oli tapahtunut ja hän kirjasi tiedot ylös. Lääkäri määräsi kipulääkettä ja huomenna olen menossa uudestaan koska selkäni ja jalkani eivät ole vieläkään parantuneet.
Sinä olet miettinyt asiaa jo aivan liian pitkään, jos tapahtumasta on jo kuukausi aikaa. Et sinä tietenkään käynyt lääkärissä - hui kun se on niin noloa! Etkä kertonut edes siskollesi, äidistä puhumattakaan - kun ne niin tykkäävät siitä miehestä.
Ja oikeasti sinä nyt vakavasti harkitset, josko menisit takaisin hakattavaksi, kun mies on niin kauniisti pyytänyt anteeksi ja luvannut muuttaa tapansa? Ja sinäkin olet viimein ymmärtänyt, että syy oli täysin sinun etkä enää riitele...
Anteeksi, mutta valitettavan usein nämä tapaukset etenevät tämän kaavan mukaan.
Totta kai sinä teet rikosilmoituksen, jos jollakin tavalla (edellä kirjoitetusta huolimatta) voit todistaa pahoinpitelyn tapahtuneen.
Mutta kerro meille muille yksinkertaisille, miksi et tehnyt rikosilmoitusta heti saman tien ensimmäisenä arkipäivänä (kun ethän sinä tietenkään viitsinyt 112 soittaa)?
Soitin samantien äidille, joka tuli hakemaan minut koska mieheni ei päästänyt minua lähtemään kotoota ja menin samantien lääkäriin vammojeni takia. Mieheni, siis ex mieheni pyysi kyllä anteeksi, mutta en pidä enää hänen anteeksipyyntöjänsä minkää arvoisena. Lääkäri kuitenkin on kirjoittanut lausunnon saamistani vammoista, mutta ei edes puhunut mistään kuvista.
Väheksyin pahoinpitelyä vaikka kaikki muut käskivät minun tehdä rikosilmoituksen. Tänään ajattelin mennä sen tekemään, mutta silti minua jännittää koska en tiedä yhtään miten asia sitten etenee. Voidaanko minua syyttää jostain?
Ex miehesi kuuluu saada rangaistus teostaan.
Minun ex-mieheni pahoinpiteli minut muutama vuosi sitten, ystäväni vei minut lääkäriin ja sairaalaan tuli poliisit (lääkäri oli heidät kutsunut) Poliisit ottivat tiedot ylös ja tekivät rikosilmoituksen, itse en ilmoitusta tehnyt, vaan poliisit. Mitään kuvia vammoista lääkäri ei ottanut, lääkärin lausunto riittää.
Itse en tuolloin vaatinut mitään korvauksia, olisin voinut vaatia. Mies kuitenkin sai tuomion kanslia päätöksenä. Sai noin 1000e sakkoja tapahtuneesta.
Ja mistä sinua voitaisiin asiassa syyttää, sinuhan on pahoinpidelty? Sinä olet se uhri.
... jos ei nyt saa edes jonkinlaista rangaistusta.
(Ellet ole tehnyt jotakin jota et palstalla kerro.)
Siinulla on läkärinlausunto vammoitas välittömästi pahoinpitelyn jälkeen ja niistä on ollut sinulle pitkäkestoista haittaa. Kuvat ovat tehokkaita (vars. tv-sarjoissa), mutta eivät välttämättömiä. Äitisi voi todistaa tilanteesta jolloin haki sinut pois. Kuulivatko naapurit riitanne?
Varmaan joku voi kohotella kulmakarvojaan sille, että odotit kuukauden. Sinun on päätettävä välitätkö kulmkarvojen kohottelijoista vai itsestäsi.
Vaikka poliisi ei saisi enää todsteluketjua kokoon jotta miestä vastaan voitaisin nostaa syyte, on sinulle itsellesi tärkeää että teet rikosilmoituksen. Sillä osoitat että et ole uhri.
Miten mies pahoinpiteli sinut ja mitä vammoja sinulle tuli?
Olen ajatellut että jos vammani eivät olekkaan riittävät ilmoituksen tekemiseeen. Ja ainut asia joka ns. mietityttää minua, on se (niin tyhmältä kun se kuulostaakin) että mieheni paita meni rikki kyseisessä välikohtauksessa...
Ex miehesi kuuluu saada rangaistus teostaan.
Minun ex-mieheni pahoinpiteli minut muutama vuosi sitten, ystäväni vei minut lääkäriin ja sairaalaan tuli poliisit (lääkäri oli heidät kutsunut) Poliisit ottivat tiedot ylös ja tekivät rikosilmoituksen, itse en ilmoitusta tehnyt, vaan poliisit. Mitään kuvia vammoista lääkäri ei ottanut, lääkärin lausunto riittää.
Itse en tuolloin vaatinut mitään korvauksia, olisin voinut vaatia. Mies kuitenkin sai tuomion kanslia päätöksenä. Sai noin 1000e sakkoja tapahtuneesta.
Ja mistä sinua voitaisiin asiassa syyttää, sinuhan on pahoinpidelty? Sinä olet se uhri.
Miten mies pahoinpiteli sinut ja mitä vammoja sinulle tuli?
Olen ajatellut että jos vammani eivät olekkaan riittävät ilmoituksen tekemiseeen. Ja ainut asia joka ns. mietityttää minua, on se (niin tyhmältä kun se kuulostaakin) että mieheni paita meni rikki kyseisessä välikohtauksessa...
(Ellet ole tehnyt jotakin jota et palstalla kerro.)
Siinulla on läkärinlausunto vammoitas välittömästi pahoinpitelyn jälkeen ja niistä on ollut sinulle pitkäkestoista haittaa. Kuvat ovat tehokkaita (vars. tv-sarjoissa), mutta eivät välttämättömiä. Äitisi voi todistaa tilanteesta jolloin haki sinut pois. Kuulivatko naapurit riitanne?
Varmaan joku voi kohotella kulmakarvojaan sille, että odotit kuukauden. Sinun on päätettävä välitätkö kulmkarvojen kohottelijoista vai itsestäsi.
Vaikka poliisi ei saisi enää todsteluketjua kokoon jotta miestä vastaan voitaisin nostaa syyte, on sinulle itsellesi tärkeää että teet rikosilmoituksen. Sillä osoitat että et ole uhri.
Mainitsinkin asian jo edellisessä viestissä mutta ainut mitä 'tein' miehelleni oli se kun vahingossa rikkosin hänen paitansa.
En tiedä kuulivatko naapurit tämän riidan, mutta aiemman riidan he ovat kuulleet koska olivat oven takana ja sanoivat olevansa minusta huolissaan..
Olen käsitellyt asiaa mielessäni ja tein rikosilmoituksen. Tein sen paljon tapahtuneen jälkeen, mutta kuitenkin tein!! Olemme menossa tapahtuneesta oikeuteen kevään aika. Jännittää niin pirusti!
Henkinen väkivalta riittää rikosilmoituksen tekemiseen
Henkinen väkivalta riittää rikosilmoituksen tekemiseen
jokainen riita on pahoinpitely, molempien puolelta
ihmekö oikeuslaitokset on niin ruuhkautuneita
naurettavaa
pahoinpitelyn jälkeen? Kerroitko lääkärille mitä oli tapahtunut? Ottiko lääkäri valokuvat pahoinpitelyn jäljistä? Muuten voi olla aika vaikea näyttää toteen. Suosittelen lämpimästi rikosilmoituksen tekemistä, sen tekeminen on sinun toipumisesi kannalta ensiarvoista. Muulla tavalla et oikeutta saa.