Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressaan äitiyslomalle jääntiä!! Tai jos joudun jäämään jo aikaisemmin pois töistä.

Vierailija
23.11.2011 |

Olen vasta vähän aikaa sitten aloittanut työpaikallani, aloitin työt niin että en tiennyt raskaudestani mitään. Esimieheni on ollut ihan huippu, kirjotettiin uudet vakituissopimukset jne. siksi minulla on tosi huono omatunto tästä tilanteesta. Raskaus on sujunut tosi hyvin ilman mitään vaivoja, mutta nyt on alkanut selkä reistailee ja liitoskivut ovat astuneet kuvaan. Nyt on rv 30, eli vielä ois monen monta viikkoa tehokasta työaikaa jäljellä, mutta tää stressi mun jaksamisesta syö mun mieltä niin paljon että pelkästään jo sen takia jaksaminen alkaa olla nollissa.

En enää nuku ja mietin vaan kokoajan töitä töitä töitä. Töissä taas on sellainen tilanne että jos jäisin nyt töistä pois, ne ois ihan kusessa, koska yksi työntekijä on jo sairaslomalla ison leikkauksen takia. Pyöritetään siis jo nyt koko firmaa alimiehityksellä ja uutta työvoimaa haetaan kokoajan (palkkaaminen on helpommin sanottu kuin tehty, on jo fyysisestikin tosi rankka työ!)

Oon ihan neuvoton, mulla on ollut verenpaineetki jo tosi korkeella, neuvolassa kyselivät onko stressiä niin totesin että ei ole :( Oon ihan poikki myös fyysisesti kun annan töissä aina kaikkeni ja sitten olen ihan voimaton loppupäivän kotona ja kärsin ajoittain supistuksista.

Miten voisin kääntää aivoni off-tilaan ja kylmästi jäädä sairaslomalle, jota minulle on tarjottu????

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveen lapsen vai pitää työnantajan hyvällä mielellä?

Stressi raskausaikana on todella pahaksi vauvalle ja sinullekin. Kysypä lisätietoja vaikka neuvolasta.

Työ on tietty tärkeä asia, mutta eiköhän syntymättömän lapsesi ole kuitenkin paljon tärkeämpi.

Tee työsi hyvin. Se riittää. Jos tarvitset sairauslomaa, jää lomalle. Luuletko että työnantajasi on onnellinen jos sinulle tai vauvalle käy huonosti, kun yrität tehdä liian paljon töitä tai et raaski jäädä sairauslomalle vaikka pitäisi.

Pistäpä asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen nyt heti!!

Vierailija
2/4 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita nähdä asia tulevan vauvan kannalta. Hänen vuokseen sun pitää rauhoittua. Vielä sais olla masussa vähän aikaa, kovin pieni jos syntyy nyt. TOisekseen äidin kova stressitasokaan ei ole hyväksi vauvalle saatikka sun verenpaineelle.

Ymmärrän tuon sun tunteen työnantajaakin kohtaan. (Ite olen just samanlainen) stressaan samanlaisista asiosta. Tää on kuitenkin sun elämä ja sun vauva. Sun kuuluu huolehtia vauvasta, jos sä et sitä tee, niin kuka? Et kuitenkaan saa kultaista kruunua siitä, että hajotat ittes tai vauva syntyy ennen aikojaan....kukaan ei tule taputtamaan olalle!

Tsemppiä!

t:neuvolan terkkari

ps.kerro totuus neuvolassa, puhuminen ulkopuolisen kanssa monesti selvittää niitä ajatuksia ja saat voimia kerto työpaikallakin asiasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista!

Mulla on itseasiassa perjantaille aika perhetyöntekijän kanssa, varasin sen ajan ihan muista syistä mutta luulen että tää osuu just sopivaan saumaan et pääsen siel kertoo mun tilanteesta!

Tästä tunteesta että olen "kiitollisuudenvelassa" esimiehelleni, ei vaan pääse niin helposti yli... vaikka esimies on itsekin ihmetellyt ääneen kuinka vielä jaksan olla töissä kun työ tosiaan on rankkaa... :/

Kiitoksia vielä kerran :)

ap

Vierailija
4/4 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa jo joku totes, kukaan ei tule ikinä silittelemään sun päätäs että muistatko kun odotit pikku-esaa ja kuinka sinnikkäästi olit töissä? YMMÄRRÄN TÄYSIN sun fiilikset koska itse olen aivan samanlainen, YLITUNNOLLINEN ... Sun ei auta muuta kuin ottaa se sairasloma paperi ja turhia selittelemättä ojentaa se esimiehelles. Sanot vaikka että tilanne on nyt tämä että lääkärin määräyksestä, vauvan hyvinvoinnin takia, en pysty enää tulemaan töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi