Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksinhuoltajuus on perseestä:

Vierailija
22.11.2011 |

Kun jääkaappi on tyhjä, on kauppaan mentävä aina itse, vaikka sitten oksennustaudissa tai kuumeisen lapsen kanssa. Kun lapsen vuoksi on revettävä kahteen paikkaan yhtä aikaa, ei voi milloinkaan edes pyytää ketään tilalleen uimahyppykerhon päättäjäisiin tai koulukuraattorin palaveriin. Kun maailman murheet syöksyy syliin, on ihan yksin niiden kanssa. Kun työvuorolistalla komeilee oma nimi jouluaattona ja -pyhinä, tietää, että lapsi viettää joulua yksin. Kun haluaa harrastaa jotain tai mennä illalla jonnekin, pitää aina erikseen hankkia lapselle paikka. Kun pyykkikone hajoaa, on uusi hankittava taas ihan itse ilman apuja. Kun haluaa siirtää sohvan, saa varoa vahingoittamasta selkäänsä ja lattiaa, koska se huonekalu on siirrettävä yksin...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan ei tarvitse mennä jos ei pysty, minulla on naapureita ja ystäviä. Lapsilla on isäkin, kummeja ja mummi, ei tarvitse revetä joka paikkaan. Murheet jaetaan ystävien kesken. Työaikani saan päättää ihan itse, on suotavaa tehdä esim. joulunpyhät kotikonttorilla. Harrastukset jäävät kunnes lapsi on tarpeeksi iso jäämään sisaruksen tai naapurin hoiviin tai lähtemään mukaan. Pyykkikoneeseen voi tilata kotiinkuljetuksen, helppoa. Huonekalujen siirttelyssä tai kokoamisessa en ole ikinä tarvinnut apua.

Parasta on se, että voi aivan itse päättää rahoistaan, kukaan ei nihkeile tai inise mistään, voi tehdä juuri niitä juttuja kuin haluaa ihan kenen kanssa vaan, ei tarvitse tehdä tiliä kenellekään negatiiviselle marttyyrille.

Vierailija
22/25 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun arki vaan on raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 13 vuoden aikana on ehtinyt huomata jo useampiakin huonompi puoli ja päivä. Mutta tosiaan tosi fantsua hei, että nämäkin ajatukset oli perseestä.

Vierailija
24/25 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 13 vuoden aikana on ehtinyt huomata jo useampiakin huonompi puoli ja päivä. Mutta tosiaan tosi fantsua hei, että nämäkin ajatukset oli perseestä.

Tai sitten käsität perheen merkityksen erilailla kuin minä. Minä en tarvitse liitossani apua enkä rahaa enkä ihailua vaan tasavertaisen ystävän ja kumppanin jonka kanssa jaetaan maailma, katsotaan samaan suuntaan. Ja ollaan perhe, kenelläkään ei ole etuoikeuksia tai erilainen elintaso. Nuo eivät toteutuneet, nyt ne ovat totta. ja minulla on ihana miesystävä, rakas ystävä.

Vierailija
25/25 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole oma valinta. Ootteko niin tyhmiä ettette ymmärrä et paljon riippuu verkostosta ja tulotasosta, perheestä johon on syntynyt, ammatinvalinnasta yms tuo millaista elämä on??? Ei lapsuudenperhettään ole voinut valita eikä aina asumisympäristöönkään. Ammatinvalinnassa tuskin tuli yksinhuoltajuus mieleen.

Sen verran kyllä ap sanon, et omalla asenteella pystyy jonkun verran vaikuttamaan ja mahdollisesti myös muuttamaan päiviään paremmaksi. Näinä aikoina lienee aika vaikeaa vaihtaa ammattia tai nostaa tulotasoa tms. Mut pidä ap itsestäsi mahdollisimman hyvää huolta niin moni muukin asia menee paremmin. Ja yksin ei saa jäädä, jos sulla ei ole tukiverkkoa ja kuuntelijaa, niiden hankkiminen on sun vastuulla. OIkeesti, älä hukkaa ainoaa elämääsi siihen että se on p****eestä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi