Mihin kannattaisi lähihoitajan jatkokouluttautua? Kätilöksi?
Kommentit (9)
vaan pitää olla amk-tutkinto, kuten sh, jotta voi kätilöksi opiskella. Mietin nimittäin ihan samaa joku aika sitten, mutta eipä onnistu. Ainakaan Helsingissä.
Haavahoitajan ammattia ei ole olemassa, on varmaankin sh, joka töiden kautta "erikoistunut" haavojen hoitoon. Se olisi nimittäin mun unelmien työ, mutta kun ei voi opiskella pelkäksi haavahoitajaksi. Ainakaan minä en ole koskaan ikinä kuullut.
Toimintaterapeutti, suuhygienisti, hammashoitaja?
Höpöhöpö, kyllä suoraan lukiostakin voi opiskella kätilöksi niin miksei sitten amiksesta! Se tutkino vain sisältää myös sairaanhoitajaopintoja mutta jos ei ole sh, niin voi mennä suoraan opiskelemaan kätilöksi ja ne sh-opinnot tulevat siinä samalla.
Ja sitä voi lähteä opiskelemaan samoilla kriteereillä kuin muitakin amk tutkintoja. Ei siihen pohjalle vaadita amk-tutkintoa, riittää toisen asteen tutkinto, lukio tai ammattikoulu.
ihan mihin vaan mikä kiinnostaa. tässä niitä nyt on tullut, ja koulujen sivuilta voi löytyä vielä lisää jotain harvinaisempiakin vaihtoehtoja.
kätilöksi ja terveydenhoitajaksi voi opiskella ihan samoin kuin kaikkea muutakin, nehän on alempia amk tutkintoja eli vaaditaan vain joku toisen asteen tutkinto. Ylemmät amk tutkinnot sitten vaatii pohjakoulutuksen sun muuta.
täällä meillä päin pulaa. Vakinaista virkaa on tietenkin vaikeampi saada, mutta sijaisuuksia saa niin paljon kuin jaksaa tehdä.
Nyt kolmatta vuotta opiskelen, lähihoitajan papereilla pääsin sisään. Lukiota en ole käynyt. Virkamiesruotsinkin sain juuri läpi vaikka se on jännittänyt eniten kaikista tähän astisista kursseista kun sitä olen viimeksi peruskoulussa kunnolla opiskellut :)
kätilöt opiskelevat ensin sairaanhoitajiksi ja siihen päälle tulee kätilöopinnot. Terveydenhoitajilla sama homma.
Terveydenhoitaja? sosionomi? geronomi? Haavahoitaja?