Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainut ketä oksettaa nää prinsessa/prinssi lässytykset vauvasta?

Vierailija
22.11.2011 |

Yks tuttu sai tytön tuossa viikko takaperin, nooo, kaikki tietenkin onnitteli kovasti facebookia myöten, mutta vähintään joka toisessa viestissä toitotettiin PRINSESSASTA!! "Onnea pikku prinsessan vanhemmille!" "Ihanaa, onnea, mitkä mitat prinsessalla oli?"

Öööö oksennanko nyt vai heti? Itselläni on la parin kuukauden päästä ja kuolen jos joku kirjoittaa jotain prinssistä tai prinsessasta! :D Oonko ainut jota yököttää tuollainen lässytys? Ja joo joo tiedän tiedän, mun ei tarvis lukea toisten onnitteluviestejä jos näin kovasti ällöttää mutta hitto soikoon!! :D

Estääkseni tätä tapahtumasta omalle facebook-seinälle on minun tehtävä ilmeisesti joku seuraavista toimenpiteistä.

Joko 1) poistaa facebook-profiilini, tai

2) en paljasta vauvan sukupuolta, tai

3) en uutisoi lapsen syntymästä kuin vasta joskus toooosi myöhään, ehkä vasta ensi jouluna :)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsutaan teinihoroksi niin mitäs siitä. Nehän on vain nimityksiä ja ei niillä niin väliä. Voi hitsi kun mulla niin naurattaa nää esikoisen odottajat ja kaikenmaailman mustavalkoiset neljän äidit, jotka yrittää muka vaatia muuta maailmaa muuttumaan heidän ehdottomuutensa mukaan.

Voi hitsi, ei sille mitään voi, että teidän mussukoitanne kutsutaan pikku prinsessoiksi ja teinihoroiksi jossain vaiheessa. Ei sitä jaksa enää lapsen synnyttyä niin ehdoton olla, että tällaista välittää.

Komppaan siis kasia. Olen aivan samaa mieltä sinun kanssasi. Kyllä nämä mammat laantuvat kun lapset kasvavat ja he huomaavat, että ei näillä nimityksillä niin väliä ole.

"Kun lapsi syntyy, huomaatkin leperteleväsi hänelle ihan pehmoisia. Mikään nimitys ei ole tarpeeksi pehmo ja lässy, kun on kyse omasta rakkaasta vauvastasi."

Huomannet, siinä sanon: MIKÄÄN NIMITYS ei ole tarpeeksi pehmo... Kannattaa lukea kokonaisuus, ei lauseenosia.

Ja hei: minua ei puistata kaltaisesi odottajat ollenkaan. Olen varmaan itse ollut yhtä hoopo ensimmäistä lasta odottaessani. Minua vain hymyilyttää...

-8-

(5. kommentti!)

Vierailija
2/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Nykyään kutsutaan prinsessaksi jos on oikein ihana ja nätti ja söpö....

On vaan niin mautonta ja kaukaa haettua! On jäänyt nukke -ja prinsessaleikit leikkimättä kun omalla vauvalla tarvii niitä aikuisen leikkiä!

Onko prinsessaäidillä sitten prinssipuolisokin?

Koko perhe prinsessoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tämä:) -Meidän NEITI sitä ja tätä ja MEIDÄN NEITI teki tuota ja MEIDÄN NEITI.... *oks, oks, oks, oks*

Jouduin just yhden työpaikan juhlien illallisen ajan istumaan yhden äitylin vieressä jolla oli paha puheripuli ja aihe oli "meidän neiti". Ajattelin että isken häntä kohta haarukalla poskeen jos ei lopeta tuota hokemista

Vierailija
4/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onnea ihan kivasta vauvasta."

Parempi?

Vierailija
5/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään lämpene noille prinssi- tai prinsessajutuille (meillä ei kyllä kukaan ole vielä kutsunut lasta prinssiksi, ehkäpä on tavallisempaa kutsua tyttöjä prinsessoiksi?). Mutta toisaalta, moni ilmaisee ihastuksensa ja ilonsa juuri noita sanoja käyttäen. Kannattaa ottaa mahdolliset prinssi-/prisessakommentit vain toisten ihailuna.

En mäkään erityisesti lämpene siit, kun jotkut puhuvat, miten mun vauvani on "miehekäs" tai "äijä", koska mä koen vauvani ensisijaisesti vauvavan ja vasta sitten sukupuolisena olentona. Ymmärrän kuitenkin, että ihmiset kokevat vauvani eri tavalla kuin minä ja projisoivat omia näkemyksiä vauvan käyttäytymiseen. Ja se on ihan ok.

Vierailija
6/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, varmasti joku kuulee lapsen saannistasi ja menee onnittelee sua fb:n seinälle, ja sitä esimerkkiä seuraa kaikki muutkin :D

Minulle esikoistyttäreni on prinsessa, tykkäsi siitä muut tai ei :) Ei kaikkien tarvitse tykätä "lässytysnimistä", mutta minä tykkään :)

Vierailija
7/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri männä viikolla onnittelin serkkuani pikkuprinssin syntymän johdosta. Mun mielestä lässytys kuuluu tähän asiaan. Luulenpa, ettet pysty välttymään näiltä prinsessa- tai prinssi-onnitteluilta. Koita nyt vaan kestää!

Vierailija
8/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole ainut, en minäkään voi sietää, hyi!

Vierailija
9/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kestin kuin nainen:)

neljän äiti

Vierailija
10/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta älä ny kuitenkaan kuoleen mene! :D

Kirjoita vaikka synnytettyäsi että "Synnytys on ohi, mutta emme synnyttäneet kuninkaallista vaan aivan tavallisen kuolevaisen, joten skipataan ne prinsessaonnittelut, kiitos!" :p

Vierailija
11/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, varmasti joku kuulee lapsen saannistasi ja menee onnittelee sua fb:n seinälle, ja sitä esimerkkiä seuraa kaikki muutkin :D

en usko että kukaan saa tietää vauvan saannistani, ellen siitä erikseen ilmoita. Minulla ei esim ole perheenjäseniä / sukulaisia facebookissa... yksi serkku mutta hänkin asuu yli 600 km päässä eikä olla oltu tekemisissä sitten vuoden 2005 vai oliko se 6... :o)

Ja ne pari kaveria joille asiasta varmasti heti ilmoitan tulevat olemaan erittäin tietoisia siitä että näist vauva-asioista ei netissä juoruta :)

ap

Vierailija
12/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee...

Kun nainen odottaa ensimmäistään, hänellä on aikaa ja energiaa miettiä etukäteen kaikkea. Miten kasvatan lastani, millaista ruokaa syömme, miten puen hänet, mitä hänen kanssaan harrastan, miten puhuttelen, miten kotona olemme miehen kanssa johdonmukaisia, kärsivällisiä, lempeitä, virikkeitä antavia.

Tähän liittyy myös tuo, että lasta aiotaan kasvattaa sukupuoliroolien raja-aitoja ylittäen niin, että lapsi ei ole mikään Pikku-Prinsessa tai Meidän Pikkujätkä.

Kun lapsi syntyy, huomaatkin leperteleväsi hänelle ihan pehmoisia. Mikään nimitys ei ole tarpeeksi pehmo ja lässy, kun on kyse omasta rakkaasta vauvastasi.

Väsymys teettää myös kaikenlaista. Huomaat, ettei tee tiukkaakaan olla koko päivää yöpuvussa ja maata katsomassa saippiksia toosasta - kun on yöllä herännyt tunnin välein imettämään ja pari kertaa vaihtamaan kakkavaippaa.

Ja hei: TUO MUUTOS ON TERVE. Älä edes luule mitään muuta. On tervettä, että ihminen muuttaa mielipiteitään, kun kasvaa ja oppii, etteivät asiat olekaan niin yksinkertaisesti joko-tai. Vain aika mustavalkoisesti ajatteleva ihminen pitää kauhean tiukasti kiinni periaatteistaan, ja hankkii itselleen vatsahaavan olemalla neuroottisesti Aina Oikeassa.

Relaa siis baby, vauva ei mene pilalle lässytyksestä. Päinvastoin.

Vierailija
13/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo satujutut kertoo mulle et lasta ei oteta heti alussa omana itsenään vaan ´´satuilun´´ kautta! Tämä on siinä mielessä haittaavaa kun syliinkin lapsi laitetaan hetimmiten kiintymyksen kehittämiseksi. Jos sylissäsi on prinsessa eikä oma pieni tyttövauva niin eikö ole moka?Mielestäni satuilijoilta on nukkeleikit jääneet kesken!

Vierailija
14/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta vähän vajakkeja.

Vierailija
15/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä neljännenkin jälkeen. Ja kyse ei ollut mistään sukupuolikasvatuksesta. En vain ole koskaan tykännyt typerästä lässytyksestä. Kyllä meille syntyi ihan tavallisia vauvoja, eikä mitään pikkuprinssejä tai pikkuprinsessoja.

se neljän äiti

Näin se menee...

Kun nainen odottaa ensimmäistään, hänellä on aikaa ja energiaa miettiä etukäteen kaikkea. Miten kasvatan lastani, millaista ruokaa syömme, miten puen hänet, mitä hänen kanssaan harrastan, miten puhuttelen, miten kotona olemme miehen kanssa johdonmukaisia, kärsivällisiä, lempeitä, virikkeitä antavia.

Tähän liittyy myös tuo, että lasta aiotaan kasvattaa sukupuoliroolien raja-aitoja ylittäen niin, että lapsi ei ole mikään Pikku-Prinsessa tai Meidän Pikkujätkä.

Kun lapsi syntyy, huomaatkin leperteleväsi hänelle ihan pehmoisia. Mikään nimitys ei ole tarpeeksi pehmo ja lässy, kun on kyse omasta rakkaasta vauvastasi.

Väsymys teettää myös kaikenlaista. Huomaat, ettei tee tiukkaakaan olla koko päivää yöpuvussa ja maata katsomassa saippiksia toosasta - kun on yöllä herännyt tunnin välein imettämään ja pari kertaa vaihtamaan kakkavaippaa.

Ja hei: TUO MUUTOS ON TERVE. Älä edes luule mitään muuta. On tervettä, että ihminen muuttaa mielipiteitään, kun kasvaa ja oppii, etteivät asiat olekaan niin yksinkertaisesti joko-tai. Vain aika mustavalkoisesti ajatteleva ihminen pitää kauhean tiukasti kiinni periaatteistaan, ja hankkii itselleen vatsahaavan olemalla neuroottisesti Aina Oikeassa.

Vierailija
16/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään tämä ei estä hellyyttä tai lepertelyä tai valtaisaa rakkautta! Päinvastoin sillä juuri oikea kohde saa kaiken mikä sille kuuluukin:))

Vierailija
17/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee...

VOI KUULE :D Me lässytetään miehen kanssa meidän pikku kultamussukalle nyt jo maha-aikana ihan kauheesti, kyse ei siis ole lässytyksen vihaamisesta, vaan juurikin tuosta prinsessa ja prinssi lässytyksestä... kun tosiaan tässä ei mitään kuninkaallisia olla kuten tuossa joku vastanneista hyvin totesi :D Mikään tosikko en siis todellakaan ole :)

Mulla ei tälläkään hetkellä tee yhtään tiukkaa loikoilla koko päivää yöpuvussa, töissä on vaan pakko vielä jaksaa käydä ja meidän työvaatetukseen ei valitettavasti kuulu pyjama. ;)

Viime viikollakin ostin I LOVE DAD- bodyn kun se oli muka niin kauheen sulonen vaatekappale :D

ap

Vierailija
18/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaalle, suloiselle lapselle ei yksinkertaisesti ole liikaa ylisanoja.

Menkää itseenne, aikuiset ihmiset.

Vierailija
19/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vain rakkaalle lapselle löytyy paljon ihania nimiä muitakin kuin prinsessa yms. Minulle tulee näistä niin mieleen nämä ainokaiset Kiinan keisarit, joille kukaan ei voi mitään kun ne on kouluiässä. Tai ne prinsessat, jotka odottavat, että vanhemmat ovat alamaisia.

*oks*

Mutta kai nämä prinsessajutut on juuri näitä nykyisten curling-mammojen lemppareita

Rakkaalle, suloiselle lapselle ei yksinkertaisesti ole liikaa ylisanoja.

Menkää itseenne, aikuiset ihmiset.

Vierailija
20/36 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Meidän NEITI sitä ja tätä ja MEIDÄN NEITI teki tuota ja MEIDÄN NEITI....

*oks, oks, oks, oks*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi