Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos kuolisin huomenna onnettomuudessa mitä lapsilleni tapahtuisi?

Vierailija
22.11.2011 |

olen miettinyt että mitä lapsilleni tapahtuisi 8 ja 2 v (olen yksinhuoltaja) tapahtuisi jos kuolisin esim onnettomuudessa huomenna. Miten he pärjäisivät? Isä ei ole mukana kuvioissa.Päihdetaustainen, ei huoltajuutta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsen tädit, sedät, isovanhemmat,kummit ym. Ja jos näistä ei löydy niin menee sijoitukseen.

Kyllä lapsista huolta pidettäis, ei ne heitteille joudu. Mutta oletko masentunut kun tämmöisiä mietit?

Mä olen ite tätinä lapselle, jolla on vain isä ja isoäiti, ja meidän perhe. Jos isälle käy jotain (harrastaa vaarallista lajia, voi kuolla mutta myös muuttua "vihannekseks". Erään pienen onnettomuuden jälkeen kävi mielessä että mitenhän tytölle kävis jos isä olisi kuollut. Me olisimme vaihtoehto, ja lapsi olisi sydämellisesti tervetullut meille, mutta tod näk sossut ajattelis että meitä on jo liian monta (4 lasta). Isoäiti on kans vaihtoehto, mutta hänellä on sairas mies joka vaatii hoitoa, eikä isoäitikään ole ihan nuori enää. No, onneks ei ole lapsen perheessä tapahtunut mitään, ja toivottavasti ei tapahdukaan,.

Vierailija
2/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pienten lasten yh kuolee kotiinsa. Ajatelkaapa, siellä on kiva lasten odottaa omaa kuolemaa äidin ruumiin kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vaan miten he pärjäisivät ilman minua. Välitettäisiinkö heistä oikeasti.

En ole masentunut, huolissani vaan että jos... rahaakaan minulla ei ole että voisin perintöä antaa... hyvä jos hautauskulut niillä saisi hoidettua.

Vierailija
4/4 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vapaamuotoista huoltajuustestamenttia, jossa ilmoitat selvästi, kenet haluaisit lastesi huoltajaksi mahdollisen kuolemasi jälkeen. Ja hyvät perustelut. Olen sen itse tehnyt, minulla 3- ja 5- vuotiaat. Ei ole ns. lakipätevä, kuten esim. avioehto, mutta lakimies ohejeistim minua, että sosiaaliviranomaisilla pitää olla todella hyvä hyvä syy, miksi sinun toivetta ei toteutettaisi eli siinä mielessä aika pitävä. Ja testamenttiin tietysti todistajat. Ja paperit hyvään talteen. Testamentti rauhoitti minua kovasti, etten enää pohdi, että lapseni joutuisivat lastenkotiin tai vaikkapa eri perheisiin.