Mummo vs. mummi
Kumpi parempi? Minusta tulee ehdottomasti mummo, jos tulee. Mummo on reipas nimitys, mummi jotain ihme söpöstelyä.
Kommentit (46)
On ehkä sittenkin ämmi, jos olisin lappilainen.
Miehellä on ollut tummu. On kotoisin Keski-Pohjanmaalta. Hänen äitinsä ei enää halunnut olla tummu vaan on mummo. Mun äiti taas on mummu.
jos on 40v ja mummo niin kyllä se vähän on hassua.
Jos saan joskus lapsenlapsia, niin haluaisin itsekin olla mummi :)
mummo ja mummo, äitini isoäitiä sanottiin famuksi.
mummo ja mummo, äitini isoäitiä sanottiin famuksi.
mummo ja mummu
Mamma jo monessa polvessa länsi-Suomessa.
Kumpikin mummu on itse saanut päättää, miksi he haluavat itseään kutsuttavan.
suvussa minusta tuli mummi ja äidistäni mamma lapsenlapseni syntymän jälkeen. Jostain syystä vierastan mummo sanaa, kuuluu ikäänkuin vanhemmalle (n.70v.) ihmiselle:)
mummi, mummo, mamma ja mummu. Nyt meidän lapsella on kolme mummia ja mamma.
Omat vanhempani haluavat olla äijä ja ämmi. :) Äidin yksi isoisä oli kuulemma ollut äijä. Karjalasta.
Mulla oli mummo ja vaari Keski-Pohjanmaalta, ukki ja mummi Savosta. Nyt lapsilla ukki ja mummi (yli 70v vaikkei nimitykseen vaikutakaan ikä vaan tapa) ja fammo ja faffa(yli 60v).
Itsestäni ainakin tulee Mummi i:llä ehdottomasti.
Mummo ja mummu ovat jotenkin niin negatiivissävytteisiä ja ämmi on ihan kamala.
mun vanhemmat ovat mummu ja paappa, miehen vanhemmat muori ja vaari. Etelä-pohjanmaalta molemmat parit.
Haluan jatkaa perinteitä. Ja sitten on tietty pappa.
oli molemmat isovanhemmat mummu ja pappa, omilla lapsillani on mummu ja pappa sekä ämmi ja vaari. Miehen suku pohjosesta
äitin äiti on mummi ja isän äiti mummo. Helppoa niin ei tartte laittaa nimiä etuliitteeks.
Kumpi parempi? Minusta tulee ehdottomasti mummo, jos tulee. Mummo on reipas nimitys, mummi jotain ihme söpöstelyä.
Toki eri sanoista tulee eri ihmisille eri assosiaatio, mutta isovanhempien nimityksissä on iso murteellinen variaatio. Lähtökohtaisesti mummi on länsimurretta ja mummo itä.
Meillä on 2 mummia ja 1 isomummi, myös yksi puolimummi :D
vaan mummu :)