Ruotikaa meidän ristiäistarjoilut!
Kalavoileipäkakku
Lihavoileipäkakku
Riisipiirakat ja munavoi
Mätimousse saaristolaisleivällä
Lohipiparjuurileipä tai pororullia (Kumpi? Liikaa kalaa?)
Täytekakku
Sacherkakku
Keksejä
Riittävästi valikoimaa? Tiputtaisitko jotain pois vai lisäisitkö/vaihtaisitko?
Kommentit (24)
Esimerkiksi salaattia tai kasvispiirakkaa. Itse en tuosta söisi kuin riisipiirakoita ja täytekakkua ja ehkä lohipiparjuurileipää (riippuen toteutuksesta). Voileipäkakkuja en voi sietää.
Jos olet varme ettei joukossa ole kasvissyöjiä. Heillehän tuossa on aika arkinen karjalanpiirakat ja munavoi kaikkien noiden herkkujen rinnalla.
Tekisin ehkä pororullia, mäti ei läheskään kaikille maistu ja lohi-pipasrjjurileipäkin voi olla monelle outo kokemusa (itse olisin ihastuksissani) niin poro vois ollaturvallisempi valinta. Tai jos on pikkupaloja ja jaksat niin tee molempia :)
Itse en siitä kyllä hirveästi välitä, joten sen voisi kyllä suosiolla skipata ja tehdä vaikka jonkun mozzarella-aurinkokuivattutomaattipiirakan...
ap
Itse en siitä kyllä hirveästi välitä, joten sen voisi kyllä suosiolla skipata ja tehdä vaikka jonkun mozzarella-aurinkokuivattutomaattipiirakan...
ap
ja ap varmasti tietää, mikä vieraille maistuu.
Jos nyt jotain haluaa vielä, niin ehkä joku simppeli raikas vihersalaatti voileipäkakun kylkeen.
Ja itse varaisin makeita vain yhden kakun ja sen lisäksi jonkin pehmeän leivoksen, vaikkapa jotkut ihanasti kuorrutetut vuokaleivokset.
mutta makea sitäkin surkeampi. Miksi kaksi kakkua??? Yksi kakku ja sitten 3-4 erilaista makeaa muuta tarjottavaa. Nyt vähän turhan liiaksi painottunut suolaiseen nuo tarjoamiset.
Se on mun herkku, joten sitä ei aina itse ajattele. :-)
Jos olet varme ettei joukossa ole kasvissyöjiä. Heillehän tuossa on aika arkinen karjalanpiirakat ja munavoi kaikkien noiden herkkujen rinnalla.
Tekisin ehkä pororullia, mäti ei läheskään kaikille maistu ja lohi-pipasrjjurileipäkin voi olla monelle outo kokemusa (itse olisin ihastuksissani) niin poro vois ollaturvallisempi valinta. Tai jos on pikkupaloja ja jaksat niin tee molempia :)
Henk. koht. en voisi syödä tuosta mitään (gluteeniton ruokavalio) mutta toisaalta en oletakaan saavani automaattisesti minulle sopivaa ruokaa.
Yleensä kyllä sentään jotain löytyy jota voisin syödä-
Voisiko olla vielä kauniisti pilkottuja hedelmiä vähän keventämässä menua? Pieniä tapas -tyylisiä suolapaloja (ei leipäpohjaisia)?
juu, hyvin voit korvata sen lihakakun tuolla piirakalla, etenkin jos teet niitä poroleipiä.
Riittääkö sinulla aika tuohon? On kiva, jos juhlapäivänä ei tarvi hirveästi huhkia stressissä, muutenkin saattaa jännittää.
Mä oikaisisin ehkä silleen, että korvaisin sacherin tavallisella kuivakakulla tai pullalla, mulle sacher ja täytekakku on jotenkin "samalla viivalla", pojan synttäreilläkin sacher oli täytskärin sijalla.
tuppaavat syömään sitä suolaista ja makeaa ei syödä kuin se pala kakkua. Ehkä se sitten johtuu surkeasta makeiden tarjottavien valikoimasta. :D
mutta makea sitäkin surkeampi. Miksi kaksi kakkua??? Yksi kakku ja sitten 3-4 erilaista makeaa muuta tarjottavaa. Nyt vähän turhan liiaksi painottunut suolaiseen nuo tarjoamiset.
juu, hyvin voit korvata sen lihakakun tuolla piirakalla, etenkin jos teet niitä poroleipiä.
Riittääkö sinulla aika tuohon? On kiva, jos juhlapäivänä ei tarvi hirveästi huhkia stressissä, muutenkin saattaa jännittää.
Mä oikaisisin ehkä silleen, että korvaisin sacherin tavallisella kuivakakulla tai pullalla, mulle sacher ja täytekakku on jotenkin "samalla viivalla", pojan synttäreilläkin sacher oli täytskärin sijalla.
veitset ja haarukat, siitä tulee lisää tiskiä ja tavaraa. Ei sitä.
liikaa ja makeaa liian vähän. Esim. "joulupulla" tai boston, kuivakakku tai pienet muffinit olisivat kiva lisä. No, tämä riippuu tietysti vähän siitäkin, millainen keksivalikoima on.
mutta jos jaksatte tehdä/hankkiä niin hyvä vaan! mua ainakin harmittaa aina jos on vaan pullaa ja kakkua:D lähipiirissä ei varmaan ole kasvissyöjiä? mulle ei meinaan sopisi noista kuin karjalanpiirakat ja munattomille nekin ilman päällistä, mutta jos kaikki syö lihaa ni no problem. mä jättäisin lohipiparjuurileivät kyllä pois, kukaan ei jaksa maistaa kaikkea, eikä ristiäisissä usein kuitenkaan olla kuin pari tuntia(?). makeat loistavat! onnea vauvasta:)
Hän on hyvä tekemään voileipäkakkuja sekä täytekakkuja. Sacherin ajattelin ulkoistaa. Muut tekisin itse. Riisipiirakoissa ei nyt paljon tekemistä ole saati munavoissa. :-)
Aloin miettiä, että aika "leipäinen" nämä tarjottavien valikoima kyllä on...
ap
Jos nyt jotain haluaa vielä, niin ehkä joku simppeli raikas vihersalaatti voileipäkakun kylkeen.
Ja itse varaisin makeita vain yhden kakun ja sen lisäksi jonkin pehmeän leivoksen, vaikkapa jotkut ihanasti kuorrutetut vuokaleivokset.
Syökö/tarjoaako joku kahvin ja teen kanssa syötäväksi salaattia?
Mielestäni sitten pitäisi olla erikseen alkuun se "salaattipöytä" kylmien juotavien kanssa ja sitten kahvit päälle. Yleensähän ristiäisissä on vaan kahvitarjoilu, ellei ole ruokailua.
voileipäkakkua. Kerran on ollut ja kaikki ihmettelivät kuinka kukaan voi oikeasti syödä sellaista tahmatäytettä jossa on vielä jotain lihaa tai kalaa. Olisiko sitä pari palaa mennyt. Ihan oikeesti, suurin osa ihmisistä ei voi sietää voileipäkakkua.
voileipäkakkua. Kerran on ollut ja kaikki ihmettelivät kuinka kukaan voi oikeasti syödä sellaista tahmatäytettä jossa on vielä jotain lihaa tai kalaa. Olisiko sitä pari palaa mennyt. Ihan oikeesti, suurin osa ihmisistä ei voi sietää voileipäkakkua.
Että ap tuntee vieraansa ja tietää edes jonkin verran heidän makuansa. Esim. meidän tuttavapiirin juhlissa voileipäkakut taas tekevät hyvin kauppansa!
olisi tarkoitus olla sellaisia pieniä napostelupaloja. Ei siis mitään "voileipä voileipiä".
ap