Naiset, mitä mieltä, jos mies on bi??
Mitä ajattelette yleisesti bi-miehistä ja voisitteko kuvitella harrastavanne seksiä tai seurustelevanne bi-miehen kanssa? Entä, jos olette olleet jo yhdessä jonkin aikaa ja mies kertoo suuntautumisestaan vasta sitten?
Kiitos vastauksista! :)
Kommentit (76)
Heh, niinhän sä olet itsellesi uskotellut.
Ei haittaisi. Paras yhdenyönjuttu on ollut bi-miehen kanssa. Vieläkin kaiholla muistelen joskus sitä yötä. Niin ja siitä on yli 10 vuotta aikaa!
Nainen siis olen.
hassu, sama juttu mullakin noin 10v sitten. Mulla oli elämäni paras yhden yön juttu naisen kanssa, joka innostui tosi paljon siitä että olin bi. Koko yö puuhailtiin. Argh, sitä muistelen aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen bi-mies ja mua vähän ihmetyttää että miten niin bi-mies ei voi olla miehekäs ja maskuliininen sänkiparta? Vai ovatko kaikki teidän mielestänne jotenkin neitejä? Mistä ylipäätänsä tunnistatte bi-miehet?
No kun sterotypiat ja myytit elää vahvana niin kuin muissakin asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelette yleisesti bi-miehistä ja voisitteko kuvitella harrastavanne seksiä tai seurustelevanne bi-miehen kanssa? Entä, jos olette olleet jo yhdessä jonkin aikaa ja mies kertoo suuntautumisestaan vasta sitten?
Kiitos vastauksista! :)
En mitään - miehiä siinä missä kaikki muutkin. Miksikäs en, en ihan edes ymmärrä, mitä kummallista siinä olisi. Ihan samalla tavalla minä uskon hänen olevan uskollinen kuin heteronkin - ja loppujen lopuksi, jos äijä on pettääkseen, niin se nyt on ihan sama, kenen kanssa se sen tekee.
Mulle se olisi pelkästään iloinen uutinen, etenkin jos mies suostuisi ottamaan toisen miehen mukaan seksiin. Yksi isoimmista fantasioistani olisi tyydyttää oma mies toisen miehen kanssa, siis nimenomaan niin, että se toinen mies olisi miestä eikä mua varten.
Harmi vaan, ettei tule tapahtumaan. Mieheni on hetero.
Mitä siitä? Tuntuu hassulta kun moni ajattelee että BI pettää jonkun kundin kanssa koska on BI. Miksi tekisi niin? Tuskin sama henkilö heterona olisi sen uskollisempi. Itse en antaisi lupaa käydä vieraissa minkään selityksen varjolla. Parisuhde on parisuhde..
En huolisi bi miestä. Haluan 100% heteron, kun itsekin olen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä...
Kumma miten naisen on ihan ok olla bi, mutta mies ei saa olla.
Naiset voi pussailla, sekstailla jne jne vaikka ovatkin ihan "heteroita". Nämä naiset ei sitten salli samaa miehiltä.
Bi-mies +30v
Niin ja olen kyllä niin maskuliininen äijä kuin voi olla. Kaikille joille olen kertonut, niin on tullut TÄYTENÄ yllätyksenä
En voi antaa naisen koskea itseeni, eli ei ole ok binainenkaan.
Minulle ei mies kertonut.
Noin puolen seurustelun, ihastumis-kiimavaiheen jälkeen kaikki muuttui.
Aluksi luulin, että työpaineita, mielenterveyshuolia..
Mies oli kevätihastunut ja kiimassa mieskaveriinsa, jonka kanssa on tuntenut vuosia (miehellä vaimo ja kaksi lasta).
En silloin tiennyt totuutta.
Miesystäväni kosi ja halusi yhteen asumaan. Näin kävi.
Tilanne: Ajoittain mies on ns toisella kartalla : ihastuneen virkeä (mies).
Minulle hän on mitä kultaisin "ystävä", rakastaa kyllä, muttei halua naisena.
Koskaan ei ole mitään myöntänyt minulle, mutta ympäristö vihjaillut ja suoraan ihmetellyt " pitääkö hän naisistakin".
Kihloja eikä naimisiinmenoa ole tapahtunut.
Olemme kuin sisarukset.
Olen ollut jättämässä miesystävän.
Olen nyt 54-vuotias.
Ala-arvoista.
Aika ajoin hän on vain minun.
Meitä ihaillaan unelmaparina.
... Että tällaista.
Kierrä kaukaa, jos sinulle kerrotaan totuus. Hän ei ole koskaan myöntänyt minulle tätä asiaa, ei myönnä !
Tähän lisänä netti-puhelin-mahdollisuus.
Miettikää ajoissa.
Minua ..tuttaa.
Minun mieheni on bi. On ollut miesten ja naisten kanssa ennen minua. Minua ei haittaa yhtään, se on itseasiassa jopa plussa. Seksi on paljon mielenkiintoisempaa, voidaan esimerkiksi vaihdella kumpi ottaa kumman ja fantasioida yhdessä miehistä. Yksi haave on yhteinen poikaystävä, saa nähdä jääkö vain fantasian tasolle, sekin on jo hauskaa.
Mies rakastaa minua, suorastaan palvoo, näyttää sen sanoin ja teoin. Iso syy siihen on se että hyväksyn hänet täysin ja ei ole mitään mitä hänen tarvitsisi salailla tai hävetä minun kanssa, kuten joskus muiden kanssa on ollut.
Kyseessä ihana, turvallinen, välittävä, menestynyt ja komea mies. Tunnen itseni hyvin onnekkaaksi ja onneksi olen riittävän avarakatseinen että se että hän on bi ei todellakaan hidasta mitään. Ollaan molemmat ns toisella kierroksella ja tämä on just parasta.
Onneksi en tunne ketään. Hyi saatana
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä? Tuntuu hassulta kun moni ajattelee että BI pettää jonkun kundin kanssa koska on BI. Miksi tekisi niin? Tuskin sama henkilö heterona olisi sen uskollisempi. Itse en antaisi lupaa käydä vieraissa minkään selityksen varjolla. Parisuhde on parisuhde..
Tutkimusten mukaan, pääsääntöisesti ihmisten terveys kohenee avioliiiton myötä. Näin tapahtuu seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Poikkeuksen tästä muodostavat biseksuaalit, joiden terveys yleensä heikkeni avioliiton solmimisen jälkeen. Ainoastaan silloin liitolla oli mahdollisesti terveyttä edistävä vaikutus, kun biseksuaali oli solminut sen samaa sukupuolta olevan kanssa. Todennäköisyys positiviiselle vaikutukselle oli silloinkin pienempi mitä muilla ryhmillä.
Foorumeilta löytyy runsaasti biseksuaalien postauksia, joissa kaikissa haetaan partneria samasta sukupuolesta. Usein näiden postauksien kirjoittajat kertovat olevansa heterosuhteessa, mutta etsimässä joko luvan kanssa tai ilman. Ei siis mikään ihme, että koko heidän edustama ryhmä on saanut leiman, jota on vaikea harjata pois.
Bi+hetero -suhde onnistuneekin vain silloin, kun hetero on valmis hyväksymään kolmannen osapuolen mukaan suhteeseensa. Joka voi olla koko ajan sama henkilö, tai sitten vaihtuva. Ja jonka kanssa heterolla ei välttämättä ole mitään sidosta / kontaktia. Biseksuaali joka yrittää elää heterosuhteessa, joko kieltämällä viettinsä itseltään tai jättämällä sen muuten huomiotta, altistaa itsensä ennen pitkää vakaville mielenterveysongelmille. Niin ikään eri suuntautumisryhmien kesken tehdyn vertailututkimuksen mukaan, niistä kärsivät eniten juuri biseksuaalit.
Sexologi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan, pääsääntöisesti ihmisten terveys kohenee avioliiiton myötä. Näin tapahtuu seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Poikkeuksen tästä muodostavat biseksuaalit, joiden terveys yleensä heikkeni avioliiton solmimisen jälkeen. Ainoastaan silloin liitolla oli mahdollisesti terveyttä edistävä vaikutus, kun biseksuaali oli solminut sen samaa sukupuolta olevan kanssa. Todennäköisyys positiviiselle vaikutukselle oli silloinkin pienempi mitä muilla ryhmillä.
Foorumeilta löytyy runsaasti biseksuaalien postauksia, joissa kaikissa haetaan partneria samasta sukupuolesta. Usein näiden postauksien kirjoittajat kertovat olevansa heterosuhteessa, mutta etsimässä joko luvan kanssa tai ilman. Ei siis mikään ihme, että koko heidän edustama ryhmä on saanut leiman, jota on vaikea harjata pois.
Bi+hetero -suhde onnistuneekin vain silloin, kun hetero on valmis hyväksymään kolmannen osapuolen mukaan suhteeseensa. Joka voi olla koko ajan sama henkilö, tai sitten vaihtuva. Ja jonka kanssa heterolla ei välttämättä ole mitään sidosta / kontaktia. Biseksuaali joka yrittää elää heterosuhteessa, joko kieltämällä viettinsä itseltään tai jättämällä sen muuten huomiotta, altistaa itsensä ennen pitkää vakaville mielenterveysongelmille. Niin ikään eri suuntautumisryhmien kesken tehdyn vertailututkimuksen mukaan, niistä kärsivät eniten juuri biseksuaalit.
Tästä nousi aika paljon kysymyksiä ja pohdintoja. Onko asialla väliä, jos puoliso on bi mutta vain siinä mielessä että haluaa seksiä saman sukupuolen kanssa, ei suhdetta? Kieltää viettinsä, eikö hetoromieskin halua "panna kaikkia" ts. haaveilee muista naisista, vaikka on suhteessa? Vonko asia eri? Bi mies siis haluaa loppujen lopuksi miestä?
Vierailija kirjoitti:
Sexologi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä nousi aika paljon kysymyksiä ja pohdintoja. Onko asialla väliä, jos puoliso on bi mutta vain siinä mielessä että haluaa seksiä saman sukupuolen kanssa, ei suhdetta? Kieltää viettinsä, eikö hetoromieskin halua "panna kaikkia" ts. haaveilee muista naisista, vaikka on suhteessa? Vonko asia eri? Bi mies siis haluaa loppujen lopuksi miestä?
Kysyit juuri sen kysymyksen, minkä biseksuaalin kanssa suhteessa elävä hetero joutuu itseltään usein kysymään. Eli hyväksyykö puolison sivusuhteen, vaikka se olisi pelkästään seksuaalinen, ilman romanttisia tunteita. Vastauksesta riippuukin sitten usein koko suhteen tulevaisuus. Joillekin tämä järjestely sopii, mutta toistaiseksi yksiavioiset suhteet ovat kuitenkin useimpien ihanne. Ainakin hetero- ja homoseksuaalien piirissä.
Heteromies voi haaveilla toisista naisista, mutta tällöin on kyse kuitenkin saman vietin tyydyttämisestä, mikä hänelle on mahdollista (ainakin teoriassa) vakituisessa suhteessakin. Sen sijaan biseksuaali joka elää heterosuhteessa, kokee usein jäävänsä jostain paitsi, ellei voi toteuttaa itseään ja seksuaalisuuttaan myös samaa sukupuolta olevan kanssa. On yksilökohtaista, miten kiinnostus jakautuu sukupuolikohtaisesti. Kuitenkin jokainen biseksuaaliksi itsensä määrittelevä tuntee vetoa ainakin jonkin verran myös samaan sukupuoleen, ja mitä voimakkaampi tämä kiinnostus on, sitä vaikeampaa on heterosuhteessa eläminen. Haastattelututkimuksissa piirtyy kuva biseksuaalien ehkä voimakkaammasta libidosta muihin ryhmiin verrattuna, mutta otanta on niin pieni, ettei siitä voi vetää varmoja johtopäätöksiä.
Terveystutkimusten tulokset antavat selviä viitteitä siitä, että vaikka heterot ja homoseksuaalitkin varmasti tuntevat halua suhteen ulkopuolisiin henkilöihin, ei se vaikuta heidän terveyteensä. Biseksuaaleilla tilanne on toinen, koska pelkkä heterosuhde ei täytä heidän odotuksiaan ja tarpeitaan. Jos näin olisi, eivät he olisi biseksuaaleja, vaan heteroita.
Ihan sama. Ei kiinnosta kunhan ei tyttöile.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kuin ihmetellä...
Kumma miten naisen on ihan ok olla bi, mutta mies ei saa olla.
Naiset voi pussailla, sekstailla jne jne vaikka ovatkin ihan "heteroita". Nämä naiset ei sitten salli samaa miehiltä.
Bi-mies +30v
Niin ja olen kyllä niin maskuliininen äijä kuin voi olla. Kaikille joille olen kertonut, niin on tullut TÄYTENÄ yllätyksenä
Koska ne naiset 90% ajasta pystyy kuitenkin sitoutumaan mieheen. Sellaset miehet taas pettää 90% todennäköisyydellä.
Sexologi kirjoitti:
...
Terveystutkimusten tulokset antavat selviä viitteitä siitä, että vaikka heterot ja homoseksuaalitkin varmasti tuntevat halua suhteen ulkopuolisiin henkilöihin, ei se vaikuta heidän terveyteensä. Biseksuaaleilla tilanne on toinen, koska pelkkä heterosuhde ei täytä heidän odotuksiaan ja tarpeitaan. Jos näin olisi, eivät he olisi biseksuaaleja, vaan heteroita.
Kylläpä tässä "asiantuntija" on kääntänyt lainaamansa tutkimuksen tulokset ylösalaisin omien bi-vastaisten ennakkoluulojensa taakse. Jos nyt joku haluaisi lukea, mitä kyseisessä tutkimuksessa itse asiassa sanotaan, parempaa tietoa löytyy alla olevasta linkistä. Artikkelissa kun esitetään todennäköisimmäksi negatiivisten terveysvaikutuksen syyksi nimenomaan se stigma ja ne negatiiviset stereotyypit, jonka kohteeksi biseksuaalinen ihminen joutuu ja joka käytännössä usein pitää heidät kaapissa, eikä suinkaan jokin biseksuaalien sisäinen tyytymättömyys.
https://theconversation.com/marriage-could-be-good-for-your-health-unle…
Ei haittaisi yhtään minua.