Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ystäväni mielestäsi viestitti mulle?

Vierailija
20.11.2011 |

Kävin viemässä kummipojalleni synttärilahjan ennen synttäreitä. Hänen vanhempansa tiesivät, että minulla on työmatka synttärijuhlien aikaan ja tuon lahjan erikseen. Kuvittelin, että vaihtaisimme käynnilläni kuulumiset, mutta menin yllättäin ja ilmoittamatta. (noloa ehkä joo).

Kummipoika avasi oven ja otti paketin. Kuulin äitinsä huutavan yläkerrasta, että pojan piti antaa hänen ostamansa lahja mun pojalle samalla kertaa (synttärit ovat lähekkäin ja ollaan ristikkäin kummeja). Ystäväni ei kuitenkaan tullut edes ovelle mua moikkaamaan ja lähdin pois. Kummipojan mukaan olivat ruokapöydässä.

Loukkaannuin, mutta olinko mielestänne herkkänahkainen? Näen ko. pojan äidin kanssa noin pari kertaa vuodessa ja olisi minusta ollut fiksua tulla ainakin moikkaamaan.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillähän siitä selviää. Kaduttaa jo, että tästä tein avauksen. Mä ymmärsin yskän ja lähdin pois tilanteesta, mutta en voi sille mitään, että tuli itselle paha mieli.

Mistä muuten sait vaikutelman, että kaveri teki ruokaa?

Toiset on syömässä. Jos meille tulee joku yllättäen juuri, kun ruoka on katettu pöytään, voi joku keretä ovellekin, mutta ei nyt välttämättä haluta sisään. RUOKA SYÖDÄÄN KUN SE ON KUUMAA. Ruokahetki on harvoja kodin yhteisiä hetkiä ja yleensä se tarkoittaa, että hellalla on jotain, jne. EN MISSÄÄN TAPAUKSESSA välittäisi pätkän vertaa, jos olen juuri saanut vaikka pihvit paistinpannulle, jälkiruoka kiisseli on keittolevyllä ja voi palaa pohjaan tai vaikka jotain kohoamassa uunissa. Vaivalla tehty ruoka tehdään loppuun asti, vaikka ovella seisoisi presidentti. Jos kaveri ei tajua, että ruoka voi palaa pohjaan tai ymmärrä tullessaan ilmoittamatta antaa toisille muuten ruokarauhaa, ja pahastuu siitä, niin silloin pahastukoon. Meille ainakin saa tulla yllättäen, kun tulee ihmisten aikaan, mutta ymmärtää myös antaa meille ruokarauhan. Yllätyskävijän pitää olla varautunut, että joka hetki ei vain onnistu. Varsinkin kun pöydän ääressä pitää paimentaa, että pari pienintä ei sotke naamaansa jne. Eikä sitä silloin aivan ruokailun lopussa välttämättä halua tavata tuttuja ennen kuin on siistiytynyt 2 ja 3 vuotiaan syöttämisestä.

Vierailija
42/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen vaihtoehto, että ystäväsi oletti sun ilman muuta tulevan sinne ylös? Mä tekisin just noin jos olisin ruokapöydässä, huutaisin lapselle et anna se lahja (se kaiketi olisi siinä jossain alhaalla tai lähistöllä) ja sitten se mun kaveri tulis yläkertaan. Ei tartteis erikseen kutsua, johan se olis siinä sisällä.

Itseasiassa tuossa tilanteessa kun ap kuvailit, olisin todella ihmeissäni ja loukkaantunut jos yllätysvieras poistuisi tulematta moikkaamaan.

Mitä tästä opimme. Älkää tehkö yllätysvierailuja, oikeasti. Parempihan se tietty olisi että suomalaiset olis niin rentoja että vois mennä aina kylään kun siltä tuntuu, mutta ei se vaan oikeasti mene niin. Mua ainakin ärsyttää niin suunnattomasti anoppi, jonka pitää aina ilmoittaa tulostaan korkeintaan puoli tuntia ennen kuin on ovella. Miksei sitä nyt hemmetti voi ilmoittaa vaikka aamusta että tuun iltapäivällä suurin piirtein siihen ja siihen aikaan! Haitari saa olla vaikka kolme tuntia, jos saan tietää etukäteen ja on selvästi ilmoitettu että tarkkaa aikaa ei osaa sanoa. Parempi sekin kuin pölähtää vaan ovelle ja sitten joudun vetämään kielivyönallasiivouksen joka saa vaan adrenaliinit kattoon ja vitutuskäyrän nousuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillähän siitä selviää. Kaduttaa jo, että tästä tein avauksen. Mä ymmärsin yskän ja lähdin pois tilanteesta, mutta en voi sille mitään, että tuli itselle paha mieli.

Mistä muuten sait vaikutelman, että kaveri teki ruokaa?

"Kummipojan mukaan olivat ruokapöydässä."

En nyt sanonut, että teki ruokaa, vaan kerroin, että itse en ainakaan kesken ruoanlaiton poistu keittiöstä vaikka ovella olisi presidentti.

Juuri se on tyhmää, että pahoitat mielesi, vaikka ystäväsi ei jättänyt mitään sopimaanne noudattamatta. Soita sille ystävällesi, kun olet päässyt tilanteen yli, mutta turhaan soitat, jos aiot ilmaista loukkaantumisesi. Hänellä on ollut joku tilanne päällä, eikä ole varautunut tuloosi, sillä selvä. Sinä loukkaannut, kun hän ei ole aina valmiina ottamaan vastaan yllätysvieraita, mutta se ei ole ihan hyvien tapojen mukaista. Hän on toiminut hyvien tapojen mukaan kuten sinäkin, kun poistuit olettamatta enempää.

Jos olisitte sopineet tapaamisen, silloin hän olisi toiminut väärin, kun ei olisi kutsunut sisälle. Nyt siitä ei kuitenkaan ollut kyse.

Vierailija
44/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omankin mukavuuden takia. En halua pölähtää keskelle lapsiperhesotkuja ja noloa isäntäväkeä perseestä reikäisissä verkkareissa tai perheriitoja tms.

Vierailija
45/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vika on ap sinun! Luultavasti ystäväsi oletti, että tulet ylös tai sisälle ja hämmästyi kun lähdit. Miksi olette niin harvoin tekemisissä? Miksi et sopinut tapaamista toiselle päivälle jos et syntymäpäiville mene. Sinä se moukka olit!

Vierailija
46/47 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vika on ap sinun! Luultavasti ystäväsi oletti, että tulet ylös tai sisälle ja hämmästyi kun lähdit. Miksi olette niin harvoin tekemisissä? Miksi et sopinut tapaamista toiselle päivälle jos et syntymäpäiville mene. Sinä se moukka olit!

Vierailija
47/47 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaverisi varmaan odotti, että tulet ylös moikkaamaan. Pyysi poikaa vaan antamaan lahjan heti ettei vaan unohdu. Miksi ihmeessä et mennyt ylös?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi