Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ystäväni mielestäsi viestitti mulle?

Vierailija
20.11.2011 |

Kävin viemässä kummipojalleni synttärilahjan ennen synttäreitä. Hänen vanhempansa tiesivät, että minulla on työmatka synttärijuhlien aikaan ja tuon lahjan erikseen. Kuvittelin, että vaihtaisimme käynnilläni kuulumiset, mutta menin yllättäin ja ilmoittamatta. (noloa ehkä joo).

Kummipoika avasi oven ja otti paketin. Kuulin äitinsä huutavan yläkerrasta, että pojan piti antaa hänen ostamansa lahja mun pojalle samalla kertaa (synttärit ovat lähekkäin ja ollaan ristikkäin kummeja). Ystäväni ei kuitenkaan tullut edes ovelle mua moikkaamaan ja lähdin pois. Kummipojan mukaan olivat ruokapöydässä.

Loukkaannuin, mutta olinko mielestänne herkkänahkainen? Näen ko. pojan äidin kanssa noin pari kertaa vuodessa ja olisi minusta ollut fiksua tulla ainakin moikkaamaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole hitustakaan kiinnostunut olemaan ystäväsi tai muutenkaan tekemisissä kanssasi.

Mielestäni hän käyttäytyi tökerösti. Vaikka kuinka en pitäisi jostain ihmisestä, tuollaisessa tilanteessa kutsuisin EHDOTTOMASTI sisään ja keittäisin kahvit. Ihan peruskohteliaisuudesta toista kohtaan ja esimerkiksi oman perheen lapsille.

Huh.

Vierailija
2/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulla on niin kiire ettet jouda juttelemaan. kun tuollain ilmoittamatta piipahdat sen lahjankin tuomaan. voin kuvitella että olisin saattanut tehdä samoin, varsinkin jos olisin justistunut ruokapöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siinä toimit itse moukkamaisesti. Jos he todella olivat juuri käymässä syömään, ymmärrän hyvin. Jos heillä on pienempiä lapsia, heillä voi mennä pasmat aivan sekaisin kun vieras ihminen tulee kylään yllättäen jne. Eli mietippä omaa käytöstäsi myös.

Ystävältä olisin kuitenkin odottanut, että olisi tullut käymään ovelle ja pahoitellut itse, että nyt ei voi kutsua sisälle ja että olisi kiva nähdä pian kunnolla ja ajan kanssa.

Vierailija
4/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olin kyllä tosi järkyttynyt käytöksestä. Sen jälkeen olen sopinut tekstarilla, milloin voin noutaa kummilapseni tapahtumiin yms. Mun lasta ei tämä kummi enää tapaa.

Meillä meni aikoinaan tosi hyvin,mutta hänelle tuli avioero. Voi tietysti olla, ettei uusi kumppani hyväksy kavereita "entisestä elämästä".

Vierailija
5/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kaio leta että olisitullut sua tapaamaan ovelle..esim. shamppoot päässä tai keksen esileikin...heh..siksi varmaan vaan huusi sulle yläkerrasta.

Vierailija
6/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kaio leta että olisitullut sua tapaamaan ovelle..esim. shamppoot päässä tai keksen esileikin...heh..siksi varmaan vaan huusi sulle yläkerrasta.

Vierailija
7/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiittämässä.

Tai jos oli juuri suihkussa, niin pyytää lasta edes kiittämään puolestaan.

Vierailija
8/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pariskunnalla oli riita meneillään? Ystävälläsi muuten vain huono päivä? Soita ja kysy, sopisiko nyt tulla käymään - jos sopii, mene, ole ystävällinen ja sano, että sorry kun viimeksi niin tulit yllättäen, taisi olla huono hetki. Älä täällä arvele!

Vierailija
9/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että oli jokin juttu kesken ettei ehtinyt/kehdannut tulla vastaan? Itse olisin varmaan huhuillut, että missäs päin olette ja mitä teet kun ei tänne ovelle näy.

Vierailija
10/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voin myöntää että en itse tykkää kauheasti yllätysvieraista. Vaikka sun tarkoituksenasi olisikin ollut vain viedä paketti, niin iloittaminen tulosta on kohteliasta.

Silti kyllä ihmettelen ystävän käytöstä! Jos hänellä oli ylhäällä joku homma kesken, niin olisi huikannut ja pyytänyt sinua käymään siellä! Tai huutanut, että "odota hetki, tulen kohta alas".

Vierailija
11/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummipoika sanoi tullessaan avaamaan ovea ensimmäiseksi, että oltiin just syömässä. Tuli niin aidosti, ettei mitään syytä epäillä etteikö olisi totta. Astioiden kolinaakin kuului. Siksi tuo loukkasikin, kun ruokailu oli tärkeämpi, kun mun moikkaaminen.

Riita saattoi olla juu, mutta olisin odottanut, että olisi selittänyt asian vaikka puhelimessa, jos näin olisi ollut.

Ei vaan halua olla mun kanssa tekemisissä. Harmittaa sekä oman pojan, että kummipojan takia. Meidän pojalle ei koskaan tuo lahjoja, ostaa valmiiksi ja odottaa, että me kuitenkin tullaan esim. joululahjat tuomaan, niin voi antaa siinä samalla. :-(

Vierailija
12/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ei viestittänyt mitään erityistä. Et ilmoittanut tulostasi ja se on ok, koska kävit vain viemässä paketin etkä ajatellut jäädä kylään. Jos odotat kahvitusta, ilmoita ensi kerralla etukäteen.

Vierailija
13/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mulle oikeasti ongelma, sillä pahoitin mieleni. Kuvittelin hänen olevan ystäväni.

En enää aio mennä hänen luokseen, kun en ole tervetullut.

Ystäväsi ei viestittänyt mitään erityistä. Et ilmoittanut tulostasi ja se on ok, koska kävit vain viemässä paketin etkä ajatellut jäädä kylään. Jos odotat kahvitusta, ilmoita ensi kerralla etukäteen.

Vierailija
14/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä tarjoaiskaan, mutta tulee meille ketä tahansa puolituttuakin ovelle syystä tai toisesta, niin kyllä siinä nyt muutama sana vaihdetaan puolin ja toisin vähintään.

Vierailija
15/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarkoittanut mitään. Tiedän ihmisiä, jotka ruokapöytään istuttuaan eivät siitä nouse ennen kuin ovat syöneet, eivät keskeytä ruokailua, ja ei se huono tapa ole. Itse olisin mennyt ovelle, mutta ystävälläsi oli joku syy (esim.ruokailu) olla tulematta. Miksette ole yhteydessä useammin? Ei kannata tuon takia välejä katkaista.

Olen monta kertaa huomannut, että kun alkaa arvailla toisen käytöstä, pieleen menee! Et voi arvata, selvitä ilmapiiri ensi tapaamisessa.

Vierailija
16/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä erotuksella että ystäväni tuli meille tuomaan paketin jonka hän jätti oven taakse eikä tullut sisään. Hän oli laittanut miehelleni tekstarin että jättäisin heidän paketin ulos odottamaan.Oli heillä niin kiire ettei voinut naamaa näyttää.

En jaksanut enää pitää yhteyttä.

Vierailija
17/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pojalle ei koskaan tuo lahjoja, ostaa valmiiksi ja odottaa, että me kuitenkin tullaan esim. joululahjat tuomaan, niin voi antaa siinä samalla. :-(

Että laitat kummipojallesi joululahjan postitse. Joku helposti lähetettävä, johon ei mene postimaksuja ihan mahdottomasti. Niinpä näet, tuleeko hän toimittamaan oman kummipoikansa lahjan vai ei!

Vierailija
18/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt tehdä tästä avausta, mua alkoi vaan harmittamaan enemmän kun asiaa mietin.

sillä erotuksella että ystäväni tuli meille tuomaan paketin jonka hän jätti oven taakse eikä tullut sisään. Hän oli laittanut miehelleni tekstarin että jättäisin heidän paketin ulos odottamaan.Oli heillä niin kiire ettei voinut naamaa näyttää. En jaksanut enää pitää yhteyttä.

Vierailija
19/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän mitään pahaa tarkoittanut. Olen Kainuusta kotoisin, meillä päin ilman muuta mentäisiin ovelle ja kahvitettaisiin jne. Nyt asun Lapissa, täällä voin ihan hyvin kuvitella, että ihminen huikkaisi, että jätä se lahja sinne. Alussa oli tyrmäävää karu käytös muita kohtaan. Jossain päin Suomea ollaan vieraanvaraisempia kuin toisaalla, ja tietenkin yksilöissä on paljon eroja, mutta eivät ihmiset välttämättä mitään pahaa tarkoita.

Vierailija
20/47 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkerran vessassa ja käski lapsen sanoa, että on syömässä? Tai voi olla ajattelemattomuutta. Mutta jos ei muuten ole huonosti sinua kohtaan käyttäytynyt, niin turhaan kyllä mielesi pahoitit, kun et kerran tiedä syytä, miksi ei tullut ovelle. Saattoi hänellä olla oikea syykin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän