Tyhmä kysymys kuivaksiopettelussa
Kun alatte opettaa lapsianne kuivaksi, onko pottailujen välillä päällä vaippa vai pikkuhousut?
Kommentit (5)
Pottailut on aloitettu jo 7-8kk iässä ja silloin (tietenkin) vaípat päällä. Kun alkaa näyttää siltä, että lapsi selvästipidättelee ja voisi onnistuakin olemaan kuiva, kokeillaan kotona vaipattomuutta. Meillä se on tapahtunut 1v-1v4kk iässä. Sitten kun kotona ei vahinkoja oikeastaan tule, olen jättänyt vaipan pois myös ulkoillessa jne. Päiväkuivia lapsemme ovat olleet 1v6kk-1v10kk iässä ja yökuivia aika tarkalleen tasan 2v iässä.
Jos pottaharjoitukset taas aloitetaan selvästi myöhemmin, jättäisin myös vaipan (kotona) heti pois.
Mä olen aloittanut vaipat päällä. Sitten kun alkaa ymmärtää, milloin potalle kuuluu mennä ja alkaa vaippa pysyä kuivana, olen päivisin pitänyt ilman vaippaa. Jos taas tuntuu, että vahinkoja tulee ilman vaippoja, olen laittanut vaipan takaisin.
Meillä on pottaharjoittelu aloitettu puoltoistavuotiaasta lähtien.
Potta oli esillä ja vein lapsen pari kertaa siihen. Pidin vaippaa. Lapsi oppi yö- ja päiväkuivaksi yhden viikonlopun aikan, kun oli 2v ja 7 kk vanha. Sen jälkeen on pissivahinko tapahtunut 2 kertaa, molemmilla kerroilla kuumeessa.
Asioita ei tartte vaikeimman kautta.
on ollut yhtä tyhjän kanssa. Vuosikkaasta lähtien on potatettu, mutta n. 2v8kk kun on jätetty vaippa kotona pois on alkanut tapahtua HITAAAAASTI jotain. Kolme ja risat kuivana. Eli nyt 3v2kk eikä pidetä kuin yövaippaa, johon pissii n. 2krt vk. Kohta siis siitäkin pääsee...
Meillä huomannut että tarha hidastaa kuivaksi oppimista, koska haluavat lapsella pitää vaippaa ihan siihen asti kun vahinkoja ei juurikaan satu. Lapsi taas tajuaa vaipan olevan housuissa ja tekee surutta siihen...
ulkona ja kylässä vaippa.