En ymmärrä myyjiä, enkä ostajia Huutonetissä, jotka eivät maksa, laita viestiä
tai toinen osapuoli ei mitenkään ole toiseen yhteydessä.
Jos kerran laittaa jotain huudettavaksi tai ostaa jotain niin kai sen nyt tietää milloin kohde sulkeutuu ja on varautunut siihen. Vastaamaan viesteihin ja maksamaan ostonsa samantien.
Ymmärrän kyllä force majeure-syyt.
Kommentit (13)
miksi toisilta ostajilta saa pyytää ja odottaa maksua päivätolkulla?
Mielestäni huutokohde tulisi maksaa 2-3 päivän sisällä. Näin maksu olisi myyjällä viikossa.
Minäkään en ymmärrä miksi ihmiset huutavat, eivätkä sitten maksa. Eivätkä kertakaikkiaan vastaa viesteihin.
En huomannut aloitustasi. Toivottavasti keskustelu jatkuu.
Hei just tästä aloitin toisen ketjun. Olen itse laittanut myyjälle viestiä
viikko sitten ilman vastausta. Harmittaa!
Olen itse laittanut myyjälle viestiä
olen ainakin joskus huutanut jotain ja unohtanut koko asian. Sitten aina yllättäen tulee sähköpostia, että huutoni on joko voittanut tai ei ole ylittänyt ostovarausta. Itse olen aina saanut nämä viestit aika nopeasti, koska normaalisti käyn päivittäin tai ainakin lähes päivittäin sähköpostilla. Mutta joskus jonkun pikku matkan takia voi mennä useampi päivä, etten käy. (Alle viikko kuitenkin.) Tai jos tietokone sattuisi juuri silloin olemaan huollossa. Silloin voisi hyvinkin käydä, että menisi vajaa viikko ennen kuin edes saisin niitä huuto.net-viestejä.
Mutta sen olen huomannut, että huuto.netissä ollaan välillä kauhean kärsimättömiä, kaiken täytyisi tapahtua heti samana päivänä.
Kunnon ihmiset tietävät kyllä mitä ja milloin huutavat.
Kiitos kaunis mutta kännipäissään huutavat pois huutiksesta.
Alkometri huutiksen huutajille.
olen ainakin joskus huutanut jotain ja unohtanut koko asian. Sitten aina yllättäen tulee sähköpostia, että huutoni on joko voittanut tai ei ole ylittänyt ostovarausta. Itse olen aina saanut nämä viestit aika nopeasti, koska normaalisti käyn päivittäin tai ainakin lähes päivittäin sähköpostilla. Mutta joskus jonkun pikku matkan takia voi mennä useampi päivä, etten käy. (Alle viikko kuitenkin.) Tai jos tietokone sattuisi juuri silloin olemaan huollossa. Silloin voisi hyvinkin käydä, että menisi vajaa viikko ennen kuin edes saisin niitä huuto.net-viestejä.
Mutta sen olen huomannut, että huuto.netissä ollaan välillä kauhean kärsimättömiä, kaiken täytyisi tapahtua heti samana päivänä.
Onko viikko sinusta sama asia kuin samana päivänä?
olikohan tämä kysymys nyt minulle...?
Itselläni on ihan hyviä kokemuksia huutonetistä, mutta kun olen lukenut kauppakumppaneiden saamaa palautetta, on siellä joskus valitettu maksun myöhästymisestä, vaikka kyseessä on ollut aika lyhyt aika. Ja joissain ilmoituksissa on hirveän tarkaan ehdot "maksu kolmessa päivässä tai saat negatiivisen palautteen".
Itse ostan sieltä tosi harvoin, ja kaikki on mennyt aina tosi hyvin. Olen huomannut viestitkin ajoissa, joten maksu on mennyt tosi pian. Ei siis ollut mitään henkilökohtaista valittamista.
Kunnon ihmiset tietävät kyllä mitä ja milloin huutavat.
Kiitos kaunis mutta kännipäissään huutavat pois huutiksesta.
Alkometri huutiksen huutajille.
Minulle huutis ei ole harrastus enkä käy tai varsinkaan osta sieltä mitään usein. Joskus olen huutanut ja ostanut jotain, mutta vaikka olen rekisteröitynyt pari vuotta sitten, on minulla palautteiden perusteella vain alle 10 ostoa - ja suurin osa niistä jotain TOSI halpoja, kuten vauvan vaatteita, jokunen kirja, jne. Jos olen huutanut jotain vauvan bodya tai paitaa, en välttämättä muista asiaa enää sitten usean viikon kuluttua, kun huuto sulkeutuu. Kyseessä on kuitenkin melkoisen yhdentekevä ja halpa tuote, jonka suhteen on periaatteessa ihan sama, voittaako se minun huutoni vai ei. Jos joku muu lähtisi huutamaan samaa, en itse jatkaisi. Minulle tuo huutis ei ole mikään kovin tärkeä juttu elämässä.
Mutta teille huutis-harrastajillehan kännihuutelijat olisivat tärkeitä, kun he huutaisivat ylihinnoiteltujakin tuotteita iloisessa nousuhumalassa. Eikös vain?
Tässä teille tyyppiesimerkki kouluttautumattomasta ja vastuuttomasta keravalaisetsa av-mammasta.
Minulle huutis ei ole harrastus enkä käy tai varsinkaan osta sieltä mitään usein. Joskus olen huutanut ja ostanut jotain, mutta vaikka olen rekisteröitynyt pari vuotta sitten, on minulla palautteiden perusteella vain alle 10 ostoa - ja suurin osa niistä jotain TOSI halpoja, kuten vauvan vaatteita, jokunen kirja, jne. Jos olen huutanut jotain vauvan bodya tai paitaa, en välttämättä muista asiaa enää sitten usean viikon kuluttua, kun huuto sulkeutuu. Kyseessä on kuitenkin melkoisen yhdentekevä ja halpa tuote, jonka suhteen on periaatteessa ihan sama, voittaako se minun huutoni vai ei. Jos joku muu lähtisi huutamaan samaa, en itse jatkaisi.
Minulle tuo huutis ei ole mikään kovin tärkeä juttu elämässä.
Mutta teille huutis-harrastajillehan kännihuutelijat olisivat tärkeitä, kun he huutaisivat ylihinnoiteltujakin tuotteita iloisessa nousuhumalassa. Eikös vain?
Tässä teille tyyppiesimerkki kouluttautumattomasta ja vastuuttomasta keravalaisetsa av-mammasta.
Minä olisin enemmän huolissani niistä, joiden kaikki ajatukset ja energia pyörii jonkun huutonetin ympärillä, ja joille huutis on oikein "elämäntapa" ja pääasiallinen tulonlähde.
11. on tyypillinen vastuuton hupihuutaja. Tyyppiesimerkki
Et tainnut oikein ymmärtää lukemaasi?
joskus jonkun lastenvaatteen myyjältä, joka oli kirjannut tarkasti, kuinka nopeasti pitää maksaa (hyvin pian) jne. Sitten hänellä kuitenkin sen vaatteen toimittaminen kesti ja kesti. Muut ostajat olivat valittaneet tällaista palautteissaan, joihin myyjä oli vastannut hyvin äkäisesti olleensa sairaalassa ja miten oma terveys on huutista tärkeämpi.
Sain jossain vaiheessa sähköpostia, jossa pahoitteli viivästystä, kertoi olleensa sairaana. No, mikäs siinä. Annoin positiivisen palautteen, koska ajattelin, että minkäs sille voi jos sairastelee.
MUTTA jos itsellä on usein käynyt sellaista, että ei itse pysty toimittamaan tuotetta nopeasti, ei ehkä pitäisi sitten laittaa toisellekaan osapuolelle mitään nopeusvaatimuksia. Lisäksi niistä aggressiivisista "olin sairaana" -vastauksista tuli vähän kumma fiilis koko tyypistä. No, vaate oli kuitenkin ihan hyvä ja saapui perille, joten annoin olla.
t. Se vastuuton, joka itse joskus on unohtanut huutaneensa jotain - mutta silti aina maksanut ajallaan