Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

migreenistä

Vierailija
17.11.2011 |

mulla siis ollu usein järkyttävää päänsärkyä johon liittyy usein myös harhanäyt.

Esim. tänään syötin poikaani, näin suun kolmena. Kohta kun katoin johonkin ni se mihin tarkensin katseeni näky selkeänä muuten sumeeta.

Tän jälkeen alko armoton päänsärky ohimoissa tykyttää ja oksettaa..

Onko migreeniä, vai vaan jotain mikä johtuu jumissa olevista hartioista..?

Olen siis kahden lapsen äiti eikä olisi mahdottomuus tuo jälkimmäinen vaihtoehto.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille vastanneille.

Oon älyttömän säikky ja pessimisti siis vähintään koko ajan on joku asia mikä pelottaa.. tuntuu et vaikka kuinka yritän sanoo tästä päänsärystä ollu jo kohta 7 vuotta, hiukan kausittaista, ni kaikki läheiset ilmeisesti turtuu siihen et valitan tätä.

Joku kysy miten hoidan tätä lähinnä särkylääkkeillä, kun asuin kotona äitini hiero hartioita ja jääkylmä ja märkä pyyhe helpottaa myös.. Täytyy tsekata se migreenisivu jos jostain olis apua..

ap

Vierailija
2/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille vastanneille.

Oon älyttömän säikky ja pessimisti siis vähintään koko ajan on joku asia mikä pelottaa.. tuntuu et vaikka kuinka yritän sanoo tästä päänsärystä ollu jo kohta 7 vuotta, hiukan kausittaista, ni kaikki läheiset ilmeisesti turtuu siihen et valitan tätä.

Täytyy tsekata se migreenisivu jos jostain olis apua..

ap

Sulla on ollut 7 VUOTTA tuota etkä ole ikinä googlannut migreenin oireita, hoitoa tai puhunut asiasta lääkärissä?????

Ole aikuinen ja ota vastuu itsestäsi! Ärsyttää ihmiset, jotka ei ota mistään asioista selvää ja olettaa että joku selvännäkijä tulee ja hoitaa heidät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille vastanneille.

Täytyy tsekata se migreenisivu jos jostain olis apua..

ap

Sulla on ollut 7 VUOTTA tuota etkä ole ikinä googlannut migreenin oireita, hoitoa tai puhunut asiasta lääkärissä?????

Ole aikuinen ja ota vastuu itsestäsi! Ärsyttää ihmiset, jotka ei ota mistään asioista selvää ja olettaa että joku selvännäkijä tulee ja hoitaa heidät.

noin mustavalkonen, olen puhunut asiasta yläkoulussa sekä th:lle, että lääkäreille. Ketään ei vaan huolestuttanu asia. Raskausaikana oireita ei ole ollut, joten ei oo tullu puhuttua.

Ihan turha siis syyttää mua siitä et en ois yrittäny saada apua. Lisäksi läheiseni ei oo huolestunut asiasta, koska en ole mikään turhasta marisija, kohtauksia ei ole kuitenkaan niin paljon et tää diagnosoitas migreeniks.

Vierailija
4/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä voiko migreeni puhjeta tollain yhtäkkiä joskus vaan. itellä on ollu niin kauan kuin muistan. on aina toispuoleista ja puoli vaihtelee joka kerta. tuntuu just jossain ohimoissa. migreenin laukasee jotkut hajut ja niskan jumitus.

Mummollani aivokasvain oli ja kärsi päänsäryistä... :S

hallut kuulostaa aika vakavilta, mutta voi myös johtua väsymyksestä.

Vierailija
5/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa usein väliaikaisesti raskausaikana. Ei niitä kohtauksia ihan valtavasti tarvi olla, jotta olisi migreeni. Jos nyt ihan vaan huolehtisit itsestäsi ja menisit lääkäriin. Ei se sun läheisistä kiinni ole. Eikä migreenistä tarvi niin huolestua, mutta ikävä vaiva se on, en ymmärrä miksi kärsiä turhaan.

Vierailija
6/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein kohtauksia on jne.

Itsellä oli nuorena migreenikohtauksia ehkä kerran vuodessa. Ja ihan aurallisia migreenikohtauksia. Raskausaikana ei ollut yhtään. Lapsen synnyttyä lisääntyi räjähdysmaäisesti. Saattoi olla 2 kertaa viikossa ja kestää koko päivänkin. Jossain vaiheessa tasaantui. Saattoi olla useita viikkoja, ettei ollut yhtään kohtausta ja joinakin viikkoina oli. Nyt ei ole migreeniä ollut moneen kuukauteen. Lapsi on tällä hetkellä 7 v.

Vierailija
7/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oppinut ymmärtämään mikä into ihmisillä on leikkiä (vale)lääkäriä, ja antaa ohjeita aiheesta josta eivät ihan ilmiselvästi tiedä yhtään mitään (tai sitten ovat sairaalan siivoojia jotka luulevat tietävänsä).

Käy sivustolla www.migreeni.org, jossa on käyty jonkin verran läpi eri migreenityyppejä. Tämä ohimofriikki voisi käydä samaisella sivustolla. Kyllä ihan kaikenlaiset näköhäiriöt sopivat migreeniauraksi erittäin hyvin, ja oireesi ovat aika klassisia aurallisen migreenin oireita. Jos asia huolestuttaa, käy yksityisellä neurologilla, joka voi sitten passittaa sinne pään magneettiinkin jos löytää sinusta jotain joka antaa aihetta kuvantamiseen.

Vierailija
8/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita nyt pelotella, mutta kannattaa käydä lääkärillä varmistamassa, että kyseessä ei ole aivokasvain. Anoppini luuli monta vuotta kärsivänsä migreenistä, johon liittyi näköhäiriöitä, kunnes paljastui että aivoissa oli lähes appelsiinin kokoinen kasvain, joka painoi näköhermoja.

Mene pian lääkäriin, toivottavasi kyseessä on vain migreeni!

Ap:n päänsärky ja näköhäiriöt ovat kohtauksellisia, ihan migreenin tyyppioireita. Hysteerisyys johtuu usein siitä, ettei vain yksinkertaisesti tajua mistään mitään.

Vierailija
9/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreeniä, mutta silti suosittelen käymistä lääkärillä.

Vierailija
10/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi migreenin tuntomerkeistä on se, että se on toispuoleista ja tuntuu yleensä takaraivossa tai pään sivussa, ei ohimolla.

Vierailija
11/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se VOI tuntua myös ohimolla. Kuten itselläni. Todettu basilaarimigreeni, ja se todellakin tuntuu joskus ohimolla.

Kannattaa varmaan käydä lääkärissä, saisit ainakin kunnon lääkkeitä. Kuulostaa kyllä migreeniltäkin, mutta voi myös olla jotain muuta.

Vierailija
12/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi migreenin tuntomerkeistä on se, että se on toispuoleista ja tuntuu yleensä takaraivossa tai pään sivussa, ei ohimolla.

ohimo on pään sivussa, mut en sit susta tiiä..

Vierailija
13/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni sekä niskat jumissa. Ja migreeniä voi olla ohimollakin. Minulla on todettu myös aurallinen migreeni ja mulla kipu aina toisella puolea ohimoa.

Myös yksi syy voi olla piilokarsastus. Käytätkö laseja? Milloin viimeksi olet tarkastuttanut näön? Piilokarsastus voisi selittää tuon tuplana näkemisen. Mars silmä- ja "pää"lääkäriin.

Tsemppiä!

Vierailija
14/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni sekä niskat jumissa. Ja migreeniä voi olla ohimollakin. Minulla on todettu myös aurallinen migreeni ja mulla kipu aina toisella puolea ohimoa.

Myös yksi syy voi olla piilokarsastus. Käytätkö laseja? Milloin viimeksi olet tarkastuttanut näön? Piilokarsastus voisi selittää tuon tuplana näkemisen. Mars silmä- ja "pää"lääkäriin.

Tsemppiä!

Vierailija
15/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Vierailija
16/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreeni voi tuntua ohimoillakin. Usein se on just toispuoleista, muttei välttämättä. Minusta kuulosti aika migreeniltä, mutta ehdottomasti lääkäriin. Vaikka olisi "vain" migreeniä, siihen on hyvät lääkkeet monille, ei tarvi kärsiä.

Vierailija
17/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita nyt pelotella, mutta kannattaa käydä lääkärillä varmistamassa, että kyseessä ei ole aivokasvain. Anoppini luuli monta vuotta kärsivänsä migreenistä, johon liittyi näköhäiriöitä, kunnes paljastui että aivoissa oli lähes appelsiinin kokoinen kasvain, joka painoi näköhermoja.

Mene pian lääkäriin, toivottavasi kyseessä on vain migreeni!

Vierailija
18/18 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö jotenkin esim. hormonaaliseen kiertoon, stressin laukeamiseen, tiettyihin ruoka-aineisiin tms? Aika klassiselta migreenikohtaukselta vaikuttaa, mutta harvoinhan se vasta ihan aikuisiässä yhtäkkiä puhkeaa.

Miten hoidat särkyä? Menetkö lepäämään, auttaako särkylääkkeet vai miten kohtaus etenee?

Migreenityyppinen päänsärky voi kyllä hyvin olla ohimon kohdalla. Ihanaa kun palstalla asiantuntijat kertoo totena jostain lukemaansa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi