Hallitsetko omaa elämääsi?
Kysymys tuli mieleeni, kun eksyin lukemaan palstan keskusteluita (tappeluita). Jos näiden juttuen perusteella pitäisi vetää yhteen kansakunnan tilanne, aika huolestuttavalta vaikuttaisi.
Rahaa ei ole, mies on tyhmä, alkoholisti, idiootti, oma elämä ahdistaa, omista mielipiteistä eroavat kommentit hermostuttavat (olen siis epävarma omista ratkaisuistani) jne. Entäs teidän oma elämä, halitsetteko sitä, oletteko ylipäänsä koskaa miettineet, että kyse on TEIDÄN elämästä, siitä mitä päätöksiä teette, miten kannatte vastuun omista päätöksistänne ja elämästänne.
Mieti, mitä itse haluat. Rakenna elämäsi niin, että pärjäät. Luo OMA elämä, pidä huoli siitä, että tilanteen niin vaatiessa voit pakata kamasi ja lapsesi ja häipyä, jos se on ainoa ratkaisu.
Muistakaa, että "Tapahtui mitä vaan, se on sun elämäs, eikä kenenkään muun."
Vastaa rehellisesti, hallitsetko omaa elämääsi? Mitä olet tehnyt sen eteen, että elämässäsi ärsyttävät asiat olisivat toisin?
Kommentit (4)
mutta vakava sairaus tuli toiveista huolimatta. Terveysasioita ei aina ole mahdollista hallita.
mutta en aina ole hallinnut. 30-vuotiaana tein täyskäännöksen elämässäni ja siitä saakka (olen nyt 42v.) olen ollut onnellinen ja elänyt omaa elämääni. Toki perhekin löytyy. Nuorena se on varmaan vaikeaa, eikä sitä kaikki vanhanakaan osaa.
jos noin hienosti asian voi ilmaista. Olen varma ratkaisuistani ja asemani on aika hyvin turvattu.
Olen kotona ja pyöritän pienimuotoista yritystä tässä sivussa. Mieheni tekee aika vaativaa ja rankkaa työtä ja arjen pyöritys on minun vastuullani. Perheessämme on kaksi erityislasta ja kasksi "tavallista".
Ihan kaikkea ärsyttävää en pysty muuttamaan elämässäni, olen koittanut sopeutua ja järjestellä asiat parhaalla mahdollisella tavalla. Parisuhteemme on hyvällä pohjalla. Oma terveys ja jaksaminen ajoittain huolettaa mutta kiireessä lapset vaan menevät etusijalle ja koitan jaksaa puskea eteenpäin. Onneksi pienistäkin asioista saa voimaa ja iloa elämään eli olen kuitenkin onnellinen.
Hallitsen myös tunteitani, ajatuksiani ja rahojani.