onko ketään siivousalalla työskentelevää?
Vuoden alusta tulee palkankorotukset. Saako taulukkokorotuksen ja yleiskorotuksen , molemmat korotukset palkkaan?
Kommentit (11)
teen kuitenkin ihan samaa työtä kuin toisekin, eikö samasta työstä pitäisi saada saman suuruiset korotukset? Olen sen takia sopimuspalkkainen koska olen eräänlainen vastaava joka tekee paperihommia siinä sivussa. Arvelin vaan kun ikinä en saa kuin yleiskorotuksen ja taulukkopalkkaiset menee kohta ohi kaikkine taulukkokorotuksineen. Pitääkö mun pomolta vaan pyytää korotusta . En edes tiedä palkkani perusteita ja miten se on aikoinaan määritelty.
teen kuitenkin ihan samaa työtä kuin toisekin, eikö samasta työstä pitäisi saada saman suuruiset korotukset? Olen sen takia sopimuspalkkainen koska olen eräänlainen vastaava joka tekee paperihommia siinä sivussa. Arvelin vaan kun ikinä en saa kuin yleiskorotuksen ja taulukkopalkkaiset menee kohta ohi kaikkine taulukkokorotuksineen. Pitääkö mun pomolta vaan pyytää korotusta . En edes tiedä palkkani perusteita ja miten se on aikoinaan määritelty.
sen kanssa, kuinka paljon jonkun mielestä kenenkin pitäisi saada. Niille sovitaan perusteet tes-neuvotteluissa ja ne toteutetaan. Jos haluat vaikuttaa niihin sun pitää ruveta ay-aktiiviksi.
Sopimuspalkasta olet käsittääkseni ihan itse sopinut työnantajasi kanssa ja on ihan omaa tyhmyyttäsi, jos et ole hoksannut asioita ajoissa. Usein muuten sopimuspalkkalaisilla on reippaasti parempi liksa kuin taulukkopalkkalaisilla. Sopimuspalkkalainen yleensä pyytää pomoltaan henkilökohtaista korotusta ja niin sinunkin pitää nyt tehdä.
Huomioi myös se, että oma sopimuspalkkasi on todennäköisesti suurempi kuin muilla samaa työtä tekevillä taulukkopalkkalaisilla. Silloin prosenttipohjainen yleiskorotus on sulla tietenkin suurempi kuin muilla, eikä sitä eroa taulukkokorotuksilla kyllä paikata.
euroa suurempi tunnilta kuin toisilla, nyt se on kutistunut vajaaseen euroon koska saan aina vaan yleiskorotuksen ja toiset taulukkokorotuksen ja yleiskorotuksen lisäksi.
euroa suurempi tunnilta kuin toisilla, nyt se on kutistunut vajaaseen euroon koska saan aina vaan yleiskorotuksen ja toiset taulukkokorotuksen ja yleiskorotuksen lisäksi.
Lisäksi sun pitää huomioida että korotukset tehdään suuren enemmistön ehdolla. Ne ovat aina jonkun kannalta epäreiluja, ei sille mitään voi. Aina joku jää vähemmälle. Sopimuspalkassa on olemassa "miina", joka käytiin jo edellisessä viestissä läpi, mutta sille ei voi mitään, koska olet itse allekirjoittanut sopimuspalkkasi työsopimuksessa.
Hyvähän se vain on, että siivousalalla palkat nousevat noin yleisesti ottaen.
Toisaalta voidaan ajatella niinkin, että kun kertomasi mukaan pyörittelet paperihommia niin panoksesi itse käytännön siivoustyöhön on vähäisempi joten tavallaan et korotusta edes tarvitse.
Ap on hyvä ja menee pyytämään pomoltaan palkankorotuksen! Sillähän siitä pääsee.
ihan samat tunnit siivoukselle kuin muillakin.ap.
ihan samat tunnit siivoukselle kuin muillakin.ap.
henkilökohtaiseen palkkaasi lisätyön perusteella.
Mikset muuten sopinut työhönottotilanteessa henkilökohtaisista korotuksista työsopimuksessa? Useimmat sopimuspalkkaa saavat nimittäin tekevät niin. Silloin he eivät ole riippuvaisia tes-korotuksista.
niin mitään erillistä sopimusta paperilla ei noista vastaavan hommista tehty mut vaan siirrettiin siihen kun edellinen läks. siirrettiin siksi kun olin pisimpään ollut työssä siellä sillon.
niin mitään erillistä sopimusta paperilla ei noista vastaavan hommista tehty mut vaan siirrettiin siihen kun edellinen läks. siirrettiin siksi kun olin pisimpään ollut työssä siellä sillon.
tottakai pyydetään ainaa lisää palkkaa kun tehtävät muuttuvat vaativammiksi ja sovitaan samassa yhteydessä ns. henkilökohtaisista korotuksista!!!
säännöllisesti sitten vai pitääkö aina käydä kinuamassa?
Taulukkokorotusta ei välttämättä. Jos palkkasi on taulukon mukainen tai sen alle (juu, niitäkin on) saat korotuksen. Jos palkkasi on yli taulukon, taulukkokorotus ei koske sua.