Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos kun toit sairaan lapsen vauvaperheeseen kylään ja annoit syödä kaikkia vauvan leuluja

Vierailija
17.11.2011 |

Et puhunut mitään siitä, että lapsesi on hirveässä räkätaudissa, kun kysyit voiko tulla kylään. Nyt ei sitten meilläkään nukuta ja ilmeisesti vahingonilo helpottaa väsymyksessä ja vitutuksessasi siellä useamman lapsen perheessä keskellä metsää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva oli toipumassa isosta operaatiosta ja siihen vielä perussairaus päälle. Vauva ei olisi oikeasti kestänyt yhdessä vaiheessa esim. vatsatautia. Tein sen jokaiselle kyläilijälle selväksi ja alkuvaiheessa ei todellakaan annettu kenenkään käydä kylässä. (siis lääkärin määräyksestä piti välttää pöpöjä). Se oli kyllä rankka talvi, kun missään ei käynyt eikä juuri kukaan käynyt meillä. Vauva sitten sairasti muutaman flunssan kun koululaista ei voinut pitää pois koulusta. Sitten oltiin taas tyksin polilla hoidettavana. Siis oikeesti vanhemmat vois miettiä kuinka räkäisiä lapsia vie kylään, joillekin se voi olla oikeasti tosi huono juttu!

Vierailija
22/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä passitan aina meille tulevat vieraat ensin käsienpesulle. Meillä pieni vauva (6kk). Olen varmaan kamala, mutta jos tiedän, että jonkun ipana on räkätaudissa ja haluaa tulla meille, niin ok, tavataan puistossa sitten... Yskiköön omiin hanskoihinsa siellä. Jos jaksaa tulla räkäisenä/kuumeisena kylään, niin miksei sitten raittiiseen ilmaan. Vauva on vaunuissa "suojassa", on siis toinen lapsi. Ja jos on mahatauti, niin eipä tullakaan puistoon...eikä meidän WC paskomaan. Vuodessa on monta päivää ja minäkin toivon, että liikutaan terveinä julkisilla (ellei siis lekuriin mennä) ja kyläpaikoissa. Sairas lapsi tarvitsee lepoa ja oman kodin rauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käveleekin kohta ja syö jo kunnolla! Sitäpaitsi joutaahan se sairastaa, mitäs kiireitä sillä muka on???????

Vierailija
24/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat suojella vauvaa kaikilta pöpöiltä, niin olisit käännyttänyt vieraasi jo ovelta, kun huomasit että on hirveä räkätauti.

Väärin teki vieraasi, kun ei sanonut flunssasta, mutta useampilapsisessa perheessä ei voi niitä pöpöjä juurikaan vältellä, eikä pääse ikinä minnekään, jos kaikkien lasten on oltava ihan terveitä että minnekään voidaan mennä. Meillä on vauva ja taapero, ja todellakin mennään kerhoon vaikka oliskin räkätauti. Yleensä flunssan ekat kolme päivää ollaan kotona, kun on se inhottavin vaihe, jolloin lapsi pärskii ja on selvästikin kiusallinen olo.

Vatsatauti on mun silmissä pahempi juttu, jos se on ollut niin ei vähään aikaan mennä minnekään eikä kutsuta ketään kylään pariin viikkoon. Pöpöthän elävät pinnoilla kymmenenkin päivää....

Vierailija
25/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viime vuonna olin putkeen 6kk kokoajan räkätaudissa! en edes muistanut miltä tuntu hengittää nenän kautta

kävin tuttavillani joilla oli lapsia, kävin koulussa ja töissä. mieheni ei kertaakaan ollut kipeä kun itse olin räkätaudissa. kukaan tuttavistani ei tullut ainakaan minun tietoisesti kipeäksi käyntieni jälkeen. työkavereista yksi tuli kipeäksi juotuaan vahingossa samasta lasista kanssani.

lekurit eivät tehneet nuhalleni mitään vaikka olin raskaanakin. se oli järkyttävää mutta oli pakko yrittää elää normaalia elämää kun se oikeasti kesti sen 6KK!

nyt on taas sama, räkävaluu muttei niin flunssaista oloa vielä kuin viimevuonna. en tiedä miksi mutta heti kun ilmat kylmenevät mä tulen kipeäksi, nyt en muista yhtään viikkoa lokakuun jäljiltä ilman että olisin jokaisella viikolla ollut flunssassa ainakin muutaman päivän. saikkua en voi hakea koska se merkkaisi sitä että olisin kokoajan saikulla.

anteeksi, tää alkaa olee vaan jo normaalia elämää mulle, siis että räkävaluu kokoajan. sori, en edes muista mainita sitä jokaisella kerralla kun sovin meneväni jonnekin ym. koska olen sitä kokoajan!

Vierailija
26/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat suojella vauvaa kaikilta pöpöiltä, niin olisit käännyttänyt vieraasi jo ovelta, kun huomasit että on hirveä räkätauti.

Väärin teki vieraasi, kun ei sanonut flunssasta, mutta useampilapsisessa perheessä ei voi niitä pöpöjä juurikaan vältellä, eikä pääse ikinä minnekään, jos kaikkien lasten on oltava ihan terveitä että minnekään voidaan mennä. Meillä on vauva ja taapero, ja todellakin mennään kerhoon vaikka oliskin räkätauti. Yleensä flunssan ekat kolme päivää ollaan kotona, kun on se inhottavin vaihe, jolloin lapsi pärskii ja on selvästikin kiusallinen olo.

Vatsatauti on mun silmissä pahempi juttu, jos se on ollut niin ei vähään aikaan mennä minnekään eikä kutsuta ketään kylään pariin viikkoon. Pöpöthän elävät pinnoilla kymmenenkin päivää....

meillä on lapsia btw viisi, eikä todellakaan olla kokoajan räkätaudissa. Tosin ei nuoleskella ostoskärryjä ja käännytetään räkänaamat ihan oveltakin (ollaan niin tehty, mikään ei ole niin noloa, kuin se ettei uskalla sanoa ei, kun omaan perheeseen ollaan tuomassa tautia) eikä Cittarissa leikitä oksutautisten kanssa...

Vierailija
27/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva oli toipumassa isosta operaatiosta ja siihen vielä perussairaus päälle. Vauva ei olisi oikeasti kestänyt yhdessä vaiheessa esim. vatsatautia. Tein sen jokaiselle kyläilijälle selväksi ja alkuvaiheessa ei todellakaan annettu kenenkään käydä kylässä. (siis lääkärin määräyksestä piti välttää pöpöjä). Se oli kyllä rankka talvi, kun missään ei käynyt eikä juuri kukaan käynyt meillä. Vauva sitten sairasti muutaman flunssan kun koululaista ei voinut pitää pois koulusta. Sitten oltiin taas tyksin polilla hoidettavana. Siis oikeesti vanhemmat vois miettiä kuinka räkäisiä lapsia vie kylään, joillekin se voi olla oikeasti tosi huono juttu!

Flunssainen ukki yritti tulla aamukahveille meille vaikka talossa on sydänvikainen vauva. Oltiin kaikille tiedotettu et ei sit kipeenä meille, lääkärin määräyksestä. Pappakin sit selitti et eilen illalla oli kuumetta, mut aamulla enää ei ollu. just joo..

Vierailija
28/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUn meille tulee lapsivieraita, laitetaan lelut piiloon ja otetaan käyttöön ns. vieraslelut, joilla ei muulloin leikitä. Ja lapsivieraat pysyvät tasan tarkkaan keittiössä, koko taloa ei kierretä.

Vierailija
29/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joillain lapsilla on flunssa useammin kuin toisilla. Minun lapsistani yksi on herkempi saamaan nuhan ja yskän kuin toiset. Välillä on aikoja, jolloin on koko ajan jollain jonkinasteinen nuha, eikä näillä kriteereillä voitaisi kukaan tehdä yhtään mitään. Ei käydä kaupassa, ajaa bussilla, käydä puistossa tai kylässä.

Ja pieni nuha ei mielestäni tarkoita sitä ettei lapsi jaksaisi leikkiä. Tai että lapsen tarvitsisi vain olla sisällä.

Mutta ehdottomasti asiallista on kertoa kyläpaikkaan, että nyt on tällaista nuhaa meidän lapsilla, sopiiko silti tulla kylään. Itse olen kyllä kysynytkin vierailta onko heillä jotain pahaa lenssua, jos on ollut tilanne semmoinen ettei sitä missään nimessä haluta.

Pienet lapset pistävät kaiken suuhunsa, ja niin sen kuuluukin olla. On vähän hölmöä kutsua pikkulapsia kylään, eikä sitten antaa heidän leikkiä leluilla joita ympärillä on. Nimittäin niin ihan pienet lapset leikkivät, laittamalla suuhun ja kokeilemalla leluja niin.

Mutta tapansa kullakin.

Vierailija
30/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se ole todellakaan normaalia, jos joku on aina kipeä... Onpa huono immuniteetti teidän perheellä...

Vierailija
31/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin just vesirokko kaverilta tuliaisiksi. Ihanaa järjestää 2 viikkoa töistä vapaaksi jollain konstilla. "Ei sillä ollut kuin pari näppylää ja ihan vähän lämpöä, en mä ajatellut et olis mitään sen kummempaa". Joo, kyllä vituttaa!

Työstä ei tarvinnut jäädä pois, sillä olin silloin äitiyslomalla. Vauva 4 kk joutui sairaalahoitoon vesirokon takia.

Olivat ajatelleet että vesirokko on helppo tauti pienillä. No ei ollut meidän pienellä helppo tauti >:(

Vierailija
32/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että levitätte sitten räkätautia jonka takia jollain muulla lapsella on sit 'kiusallinen olo' ihan vaan sen takia, että SÄ et jaksa hoitaa omias kotona terveeksi asti??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme