Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin eilisen ja tämän päivän erityisopettajan sijaisena erityisluokassa, kysyttävää?

Vierailija
16.11.2011 |

En siis ole itse opettaja vaan toimin kys luokassa koulunkäyntiohjaajana.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa poistun ruoanlaittoon, palaan myöh katsomaan josko jollakulla kuitenkin olisi ollut jotakin mielessä:)

ap

Vierailija
2/7 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on normaali käytäntö.

Itsekin olen useasti ollut open sijaisena, käytännössähän työssä ei sen kummempaa eroa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan järkevää, että olet sijaistanut opea, kun oppilaat ovat sinulle tutut ennestään. Opettaja jätti varmaan hyvät ohjeet.

Työ on kyllä avustajalla ja opettajalla hyvin erilaista jo ihan pätevyyteen perustuen. Vain maallikko pitää työtä samanlaisena. T. Erityisope

Vierailija
4/7 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ei, tämä ei ole normaali käytäntö enää nykyisin koska koulunkäyntiohjaajien opesijaistamiskäytäntöä on kiristetty/kiristetään. Ja tosiaan nimikekin muuttunut jo joissakin kunnissa ja muuttuu muuallakin eli ei ole enää kka vaan kko.

Ja enpä kyllä pidä näitä 2pvää samanlaisina kuin näitä edeltäviä päiviä, minulla kuitenkin oli täysi vetovastuu ja toteuttamisvastuu kumpanakin päivänä, pidin tunnit, annoin läksyt, laitoin materiaalit kasaan, otin äidinkielen kokeeseen materiaalit joka oppilaalle kun eilen pidin/valvoin kokeen jne.

Puhumattakaan henkisestä eroavaisuudesta kun tiesi että on koko poppoon kanssa yksikseen vaikka sitten olisi tilanne mikä tahansa, tässä tapauksessa eräänkin oppilaan koulusta poistaminenkin oli mahdollista riippuen hänen käytöksestään yms.

Niin ja se yksi ero eli palkka, saan aika tuntuvasti suuremman korvauksen näistä sijaistamisista.

ap

Tuohan on normaali käytäntö.

Itsekin olen useasti ollut open sijaisena, käytännössähän työssä ei sen kummempaa eroa ole.

Vierailija
5/7 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli erityisopettaja kirjoitti fiksusti. Työ ei tosiaan ole samaa, kun pitkän aikavälin kokonaisvastuu puuttuu ja sinut on ohjeistettu etukäteen. Olen itsekin tehnyt lyhyitä erityisopettajan sijaisuuksia, mutta en kuvittele, että minulla olisi erityisopettajan pätevyyttä.

t. aineenopettaja

Vierailija
6/7 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedolliset taidot ei ole edes opettajan tasolla.

Tiedän että toiset avustajat korvaavat opettajan välillä, mutta ovat tehneet työtänsä jo 10v.

En todellakaan ymmärrä, että avustaja saa korvata opettajan.

Vierailija
7/7 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika epistä, että koulunkäyntiavustajia heitetään tekemään tuollaista ja pitämään yksin tunteja erityisluokalla. Se voi olla aika ylivoimainen juttu erityisopettajallekin olla koko päivä ilman avustajaa, saati sitten tosiaan avustajalle joutua pitämään tunnit ihan yksin.

Onko tuollaista useinkin? Ei ole oikein minusta.

Sympatiat siis sinulle ap. Toivottavasti opettaja on jo huomenna takaisin koulussa.

-erityisoppilaan äiti-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä