Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tekisit, kun sairauslomaa tuli "liikaa"?

Vierailija
16.11.2011 |

Lapsella oksennustauti eilen + pientä lämpöä ja on tänään ok. Hain kuitenkin tästä päivästä lääkäriltä sairauslomatodistuksen, koska ei lasta voinut päiväkotiin tietenkään vielä laittaa. Lääkäri antoi kolmen päivän sairausloman ja sanoi, että missään nimessä ei saa mennä hoitoon ke-pe (tartuttamisvaaran takia) ja minunkin täytyy olla kotona, jotta en vie pöpöjä työpaikalleni. Tuntuu jotenkin erikoiselta, kun minusta lapsi olisi huomenna täysin päiväkotikuntoinen, koska on jo nyt ihan pirteä. Itselläni ei tautia ainakaan vielä ole ja en tiedä miten voin olla töistä pois vielä to + pe. Joskus aikoinaan yksi lastenlääkäri antoi aina tosi lyhyet sairauslomat, koska vetosi siihen, että päiväkodistahan ne taudit tuleekin, että ei ole mitään mieltä olla pois varuilta. Aika ristiriitaisia ohjeita siis tulee lääkäreiltäkin. Miten toimisit tässä tilanteessa? Itse mietin, että jos oltaisiin vielä huominen kotona ja sitten pe hoitoon ja töihin ellei nyt tule takapakkia, mutta yleensähän nämä vatsataudit menee päivässä ohi.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisit saikulla, niin vakuutus ei korvaa, jos telot töissä.

Uskoisin lääkäriä.

ikivanha urbaanilegenda on täyttä puppua.

Vierailija
22/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää vesilasikoe. Laittakaa sormenne vesilasiin. Ottakaa sormi pois. Jos veteen jää kuoppa, olette korvaamattomia.

Veteen harvoin jää kuoppia, vaikka jatkuva sairastelu ajaisikin firman konkurssiin. Tuo vertaus on kaiken kaikkiaan idioottimainen, eikä sillä ole mitään tekemistä monien pienten firmojen todellisuuden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka änkeävät työpaikalle, vaikka saikkua olisi määrätty pidemmäksi aikaa. En toki tällä tarkoita ap:tä, sillä hänhän ei ole edes kipeä. Mutta meillä on näitä pää kainalossa töihin kampeavia, kun töistä ei kuulemma ole varaa olla pois, kun työt jää tekemättä. Se on vaan siinä se ongelma, että kun seuraavalla viikolla puolet toimiston väestä on samassa taudissa, niin kyllä se työteho laskee enemmän sitten.

Itse kylläkin kerran sain selkäkipuun viikon sairaslomaa ja koska meillä oli töissä jo muutenkin vajausta, niin parannuttuani ilmoitin tulevani töihin jo kaksi päivää etuajassa. No, osaston pomo sitten huusi naama punaisena mulle, että "et tietenkään tule töihin, kun vakuutukset ei korvaa" ja että "itseppä hait sen loman, istu nyt sitten kotona". Niin, minähän tosiaan hain saikkua siksi, kun vanha selkävammani paukahti yhtäkkiä uudestaan akuutiksi ja en saanut selkää suoraksi pariin päivään. Relaksantit auttoi ja olo parani nopeasti. Olis varmaan pitänyt olla silti fyysisessä työssä eikä saikulla ja pikkupomot olis tykännyt kun olisin joutunut kumartelemaan.

Eli se vakuutusjuttu voi kulkea uskomuksena, koska pomotkin tuntuu uskovan siihen itse. Liekkö kukaan koskaan tarkastanut asiaa ja kaikki vaan uskoo kuulopuheisiin? Itsekin uskoin silloin ja olin vähän nolona sit saikulla pari "ylimääräistä" päivää. Nykyään sanoisin vastaan ja kovasti sittenkin.

Vierailija
24/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että pidä kiltti se lapsi kotona viikonlopun yli jos kerran voit.

On aika iso riski että kun yksi kiirehtii töihin niin seurauksena kaksikymmmentä muuta ihmistä joutuu pian olemaan pois töistä.

Vierailija
25/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin lääkäriä.

Vierailija
26/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oireiden loputtuakin tartuttaminen jatkuu, jopa viikon ajan. Jos kaikki toimisivat lääkärin ohjeen mukaan, pk:ssa olisi vähemmän pöpöjä liikkeellä.

Vierailija
27/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä vasta maanantaina. mies sairastui eilen. voi tulla viiveellä.

Vierailija
28/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain viime viikolla 4 päivää sairauslomaa ja kysyin lääkäriltä saanko mennä aiemmin töihin, jos olo antaa myöten ja lääkäri sanoi, että kyllä saa, koska se ei vaikuta vakuutuksiin. Eri asia jos lähtee rakennsutyömaalle käsi paketissa niin ei vakuutukset korvaa. Mutta flunssassa pariin palaveriin on ok, kun sekin oli jo voiton puolella.

Vierailija
29/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oireet olivat loppuneet 3 päivää aikaisemmin,se tosiaan tarttuu vielä vaikka oireet olisivatkin helpottaneet

Vierailija
30/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisit saikulla, niin vakuutus ei korvaa, jos telot töissä

Yhteisellä sopimuksella voit mennä töihin jos esimiehesi siihen suostuu. Varsinkaan lapsen sairauden kanssa ei ole mitään estettä mennä töihin aiemmin, sinun työkykyysi sairaus ei voi vaikuttaa mitenkään. Mutta esimiehelle pitää ilmoittaa että tulet aiemmin.

Vierailija
31/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauslomalla lapsen kanssa monta päivää. Minusta tuo mitä itse mietit, että perjantaina hoitoon ja töihin kuulostaa kohtuulliselta, jos tauti on kuitenkin ollut tiistaina.

Vierailija
32/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistus on haettu ja määräys saatu. Jos et tee niin kuin lääkäri on suositellut niin turha sitten itkeä, kun koko päiväkoti sairastaa ja oma työpaikkasi.

Vierailija
33/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan puhdasta paskaa. Vakuutus korvaa vaikka on saikulla!!!

En tiedä mistä tämä harhaluulo tulee jatkuvasti? Ei kertakaikkiaan pidä paikkansa. Laiskat mammat perustelee tällä ylimääräiset vapaansa.

Vierailija
34/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon jo huomenna, jos on nyt aivan pirteä kuten kirjoitat. Sellainen työtilanne itsellä, että ei todella voi olla päiväkausia pois töistä, jos lapsi on kuitenkin ihan hyvässä kunnossa jo. Kyllä ne taudit joka tapauksessa jostakin tulee, jos on tullakseen.

Vierailija
35/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri on käskenyt, mutta meillä ainakin se tilanne, että ei onnistuisi. Sinun tilanteessasi tekisin niin, että olisin vielä yhden päivän kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä