Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tekisit, kun sairauslomaa tuli "liikaa"?

Vierailija
16.11.2011 |

Lapsella oksennustauti eilen + pientä lämpöä ja on tänään ok. Hain kuitenkin tästä päivästä lääkäriltä sairauslomatodistuksen, koska ei lasta voinut päiväkotiin tietenkään vielä laittaa. Lääkäri antoi kolmen päivän sairausloman ja sanoi, että missään nimessä ei saa mennä hoitoon ke-pe (tartuttamisvaaran takia) ja minunkin täytyy olla kotona, jotta en vie pöpöjä työpaikalleni. Tuntuu jotenkin erikoiselta, kun minusta lapsi olisi huomenna täysin päiväkotikuntoinen, koska on jo nyt ihan pirteä. Itselläni ei tautia ainakaan vielä ole ja en tiedä miten voin olla töistä pois vielä to + pe. Joskus aikoinaan yksi lastenlääkäri antoi aina tosi lyhyet sairauslomat, koska vetosi siihen, että päiväkodistahan ne taudit tuleekin, että ei ole mitään mieltä olla pois varuilta. Aika ristiriitaisia ohjeita siis tulee lääkäreiltäkin. Miten toimisit tässä tilanteessa? Itse mietin, että jos oltaisiin vielä huominen kotona ja sitten pe hoitoon ja töihin ellei nyt tule takapakkia, mutta yleensähän nämä vatsataudit menee päivässä ohi.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen hoitoalalla töissä. Ongelmia tuottaisi vain jos sattuisi yövuoro ja silloin olisi pakko mennä töihin lääkärin määräyksestä huolimatta, koska mies ei ole estynyt hoitamasta lapsia. Miten teillä muilla yövuorot vaikuttaa näihin lapsisairaslomiin?

Vierailija
2/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin monta lasta niin jos jokaisen vatsataudista olis viikon pois niin eipä siinä tarttis töissä käydä ollenkaan.

Eikä koskaan ole tullut hoidosta mutinoita että lapsi olisi puolikuntoisena hoidossa. Jos lapsi on päiväkodista sen mahataudin saanut niin onhan se pöpö siellä pyörinyt jo pitkän aikaa. Vatsatautiahan voi tartuttaa jo ennen kuin varsinaiset oireet edes alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oksensi niin pitäisin vielä huomisen kotona, mutta perjantaina veisin hoitoon.

Vierailija
4/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois koko loppuviikon töistä jos kerta olisin sairauslomatodistuksen siihen saanut :D

Kaikki aika pois töistä on plussaa, inhoan olla siellä.

Vierailija
5/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas millään kehtaisi olla pois ja varmaan ap:n tapauksessa kiikuttaisin lapsen jo huomenna hoitoon.

Vierailija
6/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri niin määrää! Pysyy muut terveempänä. Kerrankin kuulostaa olleen fiksu lääkäri, joka antaa kunnon saikut ja jos suinkin ap pystyt sen pitämään niin pidä ja säästä muut taudilta.

Vierailija
7/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei vain voi olla töistä pois vaikka ois miten lääkärintodistukset.

Vierailija
8/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on parhaakseen katsonut, että toimitte noin. En ymmärrä miksi edes mietit tekeväsi jotenkin toisin!

Vierailija
9/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ette kerta kaikkiaan voi olla muutamaa päivää töistä pois? Entäpä jos sairastut itse? Voitko olla töistä pois jos joudut vaikka sairaalaan kahdeksi viikoksi?

Vierailija
10/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen töistä pois niin sijaista on _todella_ vaikea saada. Omatunto kolkuttaa, jos joutuu olemaan lapsen sairastelun takia pois. Ap:n tilanteessa en varmasti kehtaisi olla pois perjantaihin asti, jos lapsi kerran on jo pirteä vaan veisin hoitoon heti huomenna :S Tekisin vastoin lääkärin ohjeita, mutta taudit pyörii joka tapauksessa päiväkodissa ja töissä niin en näe tartuntariskiä niin megalomaanisen suurena, että lähtisin karanteeraamaan monta päivää. Sitten eri asia, jos kyseessä olisi varmasti rota tms.

Vierailija
11/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ette kerta kaikkiaan voi olla muutamaa päivää töistä pois? Entäpä jos sairastut itse? Voitko olla töistä pois jos joudut vaikka sairaalaan kahdeksi viikoksi?

Kerran olin sairaalassa ja jouduin sinne su-iltana ja pois pääsin keskiviikkona. Siihen aikaan sairaalassa ei saanut käyttää kännyköitä ja ilmoitin vain Suomen toimistolle että olen sairaslomalla. Kotiin päästessä vastaajassa oli muistaakseni 5-10 todella kiukkuista viestiä kun en ollut hoitanut hommiani enkä vastannut maileihin...

Mutta töitä pystyn tekemään myös etänä; jos olen sairas tai lapsi sairaana teen niin paljon kuin pystyn/jaksan. Sairaalaan jos joutuisi niin kaaos olisi edessä

Vierailija
12/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehkää vesilasikoe. Laittakaa sormenne vesilasiin. Ottakaa sormi pois. Jos veteen jää kuoppa, olette korvaamattomia.

Vierailija
13/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisit saikulla, niin vakuutus ei korvaa, jos telot töissä. Uskoisin lääkäriä.

on vain lääkärin arvio sairauden kestosta. Se EI vaikuta vakuutuksen voimassaoloon eikä korvauksiin. Saikulla SAA mennä töihin jos on työkykyinen, vakuutus korvaa.

Vierailija
14/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet minun työpaikalta niin kohta se tauti on kaikilla.

Vierailija
15/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:lla itsellään ole tautia. Aika minimaalinen riski että tartuttaa työpaikalla. En tajua noita lääkärin löpinöitä.

Vierailija
16/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sijaisia ei löydy. Kyllä se pulju siellä pyörii ilman sinuakin, kukaan ei todellakaan ole korvaamaton.

Vierailija
17/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksutaudin jälkeen on monta päivää puolikuntoinen eikä pk-härdelli ole oikea paikka toipilaalle.

Vierailija
18/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te "korvaamattomat",tehkää vesilasikoe. Laittakaa sormenne vesilasiin. Ottakaa sormi pois. Jos veteen jää kuoppa, olette korvaamattomia.

Kiinalainen tekisi hommani nopeammin, halvemmalla ja pidemmillä työtunneilla. Siksipä minun on hoidettava työni olin sairas tai en. Työpaikka on varma tasan tänään eikä yhtään pidemmälle; asuntolainaa taas on vuosiksi eteenpäin.

Vierailija
19/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä koen velvollisuudekseni mennä töihin, jos pystyn. Myös oman sairauden aikana menen töihin, jos kunto sen vain suinkin sallii. Ja mun mielestä ei ole tarpeellista olla kotona viikkoa, jos lapsi on jo terve. Yksi terve päivä kotona on meillä käytössä. Ei paljon tarvitsisi töissä käydä useamman lapsen äitinä, jos joka tilaisuudesta olisi viikon vapaalla.

Tiedän kyllä erään työterveyshoitajan, joka pitää usein jopa pitämättömiä sairaslomia. Tarjoaa myös muille helposti sairaslomia ajatuksella, ei ole häneltä pois.

Te "korvaamattomat",tehkää vesilasikoe. Laittakaa sormenne vesilasiin. Ottakaa sormi pois. Jos veteen jää kuoppa, olette korvaamattomia.

Kiinalainen tekisi hommani nopeammin, halvemmalla ja pidemmillä työtunneilla. Siksipä minun on hoidettava työni olin sairas tai en. Työpaikka on varma tasan tänään eikä yhtään pidemmälle; asuntolainaa taas on vuosiksi eteenpäin.

Vierailija
20/35 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vielä tuokin, ettette anna edes lasten sairastaa :-( pakkoko on ottaa niin valtava laina, että ei kestä olla joskus sairauslomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän