Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni on täydellinen kotihengetär. En halua kutsua häntä meille.

Vierailija
16.11.2011 |

Olen kehittänyt ongelman tällaisesta pikkujutusta. Ystävälläni on ihana, hyvällä maulla ja isolla rahalla sisustettu talo. Hänellä on aina siistiä ja tarjoilussa on nähty todella vaivaa. Kyläilyt on olleet todella nautittavia. Nyt en kuitenkaan enää kehtaa hänen luokseen mennä, sillä en haluaisi kutsua häntä meille. En todellakaan ole mikään kodinhengetär, vaikka kotona olenkin suurimman osan aikaa. Meillä on kaikki vähän rempallaan, eikä siisteyskään ole huippuluokkaa. Tarjoilut epäonnistuu usein, kun yritän liikaa. Kotimme ei ole lähelläkään heidän tasoaan. Mielestäni ystäväni on asettanut riman liian korkealle minulle. Tosin hän usein valittaa, että häntä ei kutsuta kylään, mutta kaikki tulevat mielellään heille. Joten en ehkä ole ainoa, joka näin tuntee.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ystäväni on asettanut riman liian korkealle minulle.

Eli koska olet itse laiska ja taitamaton kodinhoidossa, kaverisikin pitäisi olla, ettet kadehtisi häntä? En ole itsekään mikään kodinhengetär, mutta pakko sanoa että jo on aikoihin eletty. Ehkä on tosiaan parempi että purat kaverisuhteen...

Vierailija
22/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi siivota ja leipoa aina kun hänet pyytää kylään, koska hänkin tekee niin. Kutsun mielummin kavereita, jotka eivät itsekään näen niin paljon vaivaa kyläilyni suhteen. Silloin voin hyvällä omalltunnolla jättää keittiön kaapit puunamatta, sisustuskukat ostamatta ja kakut leipomatta. Ei haittaa vaikka tarjolla on vain kahvia ja kaupan keksejä. Ymmärtääkö kukaan pointtiani?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa kyläillä vastavuoroisesti yhtä "laiskojen ja osaamattomien" luona. Eikä kyse ole kostosta eikä kateudesta.

Vierailija
24/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi siivota ja leipoa aina kun hänet pyytää kylään, koska hänkin tekee niin. Kutsun mielummin kavereita, jotka eivät itsekään näen niin paljon vaivaa kyläilyni suhteen. Silloin voin hyvällä omalltunnolla jättää keittiön kaapit puunamatta, sisustuskukat ostamatta ja kakut leipomatta. Ei haittaa vaikka tarjolla on vain kahvia ja kaupan keksejä. Ymmärtääkö kukaan pointtiani?

Kokeile nyt kerran kutsua ja jättää ne kaapit puunaamatta ja kukat ostamatta. Jos hän ei tämän jälkeen enää ikinä vastaa myöntävästi kutsuusi, niin silloin häntä on häirinnyt sotkuisuutesi ja kaupan keksi.

Jos taas tulee toistekin, niin se rima on ihan vain omaa mielikuvitustasi.

Vierailija
25/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi kaipaa sinun SEURAASI, NEUVOJA, HAUSKOJA JUTTUJA.. Ei sun pullaa, nättiä kotia jne jne. Oikeasti voi olla että kaveristasi on ihana tulla teille ja syödä sitä kaupan pullaa, nostaa jalat sille röhnösohvalle, mennä viltin alle ja jutella sun kanssa. Ystäväsi varmaan hoksaa että sun vahvuus ei ole kodin puhtaanapidossa, kokkailussa sun muussa vaan se vahvuus voi olla lohduttavat sanat, hauskat jutut tai joku muu. Ystäväsi vahvuus ja ilo taas saattaa olla emännöinti, ruoanlaitto ja ystävien "syöttäminen". Anna ystäväsi loistaa siinä ja ole sinä sellainen kuin olet. Eri asia jos ystäväsi nyrpistelee nokkaansa ja morkkaa teidän kotia. Silloin hän ei ole oikea ystäväsi.

Vierailija
26/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitä, että se pilaa ystävyytenne. Sun pitää vaan hyväksyä piittaamattomuutesi kodinhoidon suhteen ja pistää energiasi ystävyytenne. Sinä taas satsaat joihinkin muihin asioihin.

Vierailija
27/27 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä en ymmärrä, että miksi tällaisista asioista pitää väkisin tehdä jokin kilpailu?

Itse harrastan leipomista ja panostan todella vierailuihin siivoamalla ja leipomalla taidokkaita herkkuja, koska nautin siitä. Kyse ei ole mistään näyttämisen halusta vaan ihan puhtaasti siitä, että rakastan laittaa paikat nätiksi ja leipoa.

Minua harmittaa suunnattomasti, kun kaverini sitten kyläillessäni heillä vähättelevät omaa kotiansa ja tarjoilujansa ja vertaavat niitä minun vastaaviin. Minulle tulee paha mieli siitä, että he kokevat olevansa jotenkin riittämättömiä ja että enhän minä voi heidän leivonnaisistaan pitää, kun ne eivät ole niin hienoja kuin minun tms. Tulee mieleen, että enkö minä saisi laittaa herkkuja siksi, ettei kenellekään tule paha mieli? Eihän siinä ole mitään järkeä?

Pointti on siis se, että lakkaa ihmeessä vertaamasta itseäsi tähän ystävääsi, ei teidän tarvitse olla yhtä hyviä leipureita ja samanlaisia siisteysintoilijoita, että voisitte olla ystäviä. Minä ainakin nautin vilpittömästi joka kerta, kun pääsen jonnekin kylään ja joku tarjoaa minulle vaikka sitten sitä kaupan pakastepullaa, sillä ei ole mitään merkitystä, jos muuten on mukavaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä