Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä kaikki työt kuuluu äidille?

Vierailija
16.11.2011 |

Tilanne: 1,5vuotias lapsi, joka vaatii jatkuvaa seurantaa, muuten tekee jotain älytöntä!!

Tuleeko äidin huolehtia myös siivoukset, kun iskä on töissä 8 tuntia päivässä?

Taapero nukkuu 1h-1,5h päikkärit yleensä ja se aika mulla melkeen menee siihen, että saan käytyä suihkussa ja syötyä.

Esim astiakoneen tyhjenys tai vaikkapa imurointi on aivan mahdotonta jos taapero on valveilla.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, nainen, tulet töistä klo 17. Alat riemusta hihkuen laittamaan ruokaa ja siivoamaan sen jälkeen? Vai?

Vierailija
2/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et yhden pienen taaperon kanssa pärjää, miten sä muuten pärjäät??????? Äitiys on lounnollinen asia, ja jos et pysty samalla katsoa lasta ja samalla tyhjentää tiskikonetta, sitten on kyllä avun paikka...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä kitinää ei jaksa kukaan

Sitten kotityöt ei kuulu ilmeisesti kenellekään??? En ymmärrä teidän logiikkaa, että jos äiti HOITAA LAPSIA kotona, tulis hänen tehdä myös kotityöt. NTe naiset ootte kyllä liian kilttejä, kun suostutte tollasiiin diileihin. Minä en suostu

Mä olin kotona TÄYSIN sillä asenteella, että minä olen uhrannut uraani hoitaakseni meidän YHTEISTÄ lasta ja valtio maksaa minulle siitä LASTENHOIDOSTA palkkaa. Kotona lapsi on kasvaakseen turvallisessa, rauhallisessa kotiympäristössä ja siinä kotiympäristössä myös siivotaan välillä. Jos minulla oli rankka päivä lapsen kanssa, en siivonnut, mutta jos oli leppoisaa niin hoidin hommia, koska ne kotityöt kuuluvat myös minulle. Koska ne ovat välttämätön paha, on ihana saada ne alta pois ja keskittyä mieheen kun hän on kotona. En koskaan kokenut olevani mitenkään VASTUUSSA kotitöistä siksi että olin kotona, mutta sen mitä jaksoin niin hoidin ja loput yhdessä.

Ja AP, olet ihan oikeasti vaan vähän hukassa ton homman kanssa. Kun siivoilut on osa arkipäivää niin lapsi oppii nopeasti tavoille. Eihän sitä nyt voi siivoamista lopettaa sen takia että on lapsi??

Vierailija
4/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mee nää sun tekosyyt läpi, vaikka miehellesi ehkä meneekin. Niin vilkasta lasta ei olekaan ettei päivän aikana sellaista rauhallista hetkeä tule, että saat astianpesukoneen tyhjennettyä tai imuroitua edes huoneen kerrallaan. Jos taapero innostuu astianpesukoneesta heti, kun menet luukun avaamaan, innostuu hän varmaan myös imurista ja kulkee perässäsi imuroidessasi.

Ja suihkussa voisit varmaan käydä iltaisin miehen ollessa kotona ellei tosiaan muulloin onnistu. Tai herää vartti tavallista aiemmin ja ota pikainen suihku ennen taaperosi heräämistä.

Käännäpä vielä hetkeksi roolinne toisinpäin miehen kanssa..mitä ajattelisit miehesi "aikaansaamisesta", jos tulisit raskaan työpäivän päätteeksi kotiin, jossa emäntä ei ole saanut tehtyä yhtään kotityötä lapsenhoidon lisäksi?? Suursiivousta ei kukaan voi vaatia, mutta kodin perusylläpito kyllä PITÄÄ onnistua yhden vilkkaan lapsenkin kanssa piste.

Vierailija
5/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan toisten palstamammojen.

Vierailija
6/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suinkaan toisten palstamammojen.

No okei. Muotoillaan kysymys toisin. Miten muiden kodeissa menetellään tän sasian suhteen?

Vierailija
7/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loput tehdään yhdessä - tai sitten kun isä on kotona äiti tekee ja isä hoitaa lasta. Mutta lapsen ollessa hereillä pitäisi pystyä syömään ja jopa käymään suihkussa. Eli taaperon kanssa tehdään kaikkea yhdessä, myös ja varsinkin kotitöitä. Lapsi on oppivainen. kaikki menee hitaammin ja hankalammin, mutta terveen taaperon kanssa voi jotakin ainakin tehjdä.

Vierailija
8/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten lapsi voi olla hetken vaarantamatta itseään ilman sataprosenttista seurantaa.

Vierailija
9/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja loput tehdään yhdessä - tai sitten kun isä on kotona äiti tekee ja isä hoitaa lasta. Mutta lapsen ollessa hereillä pitäisi pystyä syömään ja jopa käymään suihkussa. Eli taaperon kanssa tehdään kaikkea yhdessä, myös ja varsinkin kotitöitä. Lapsi on oppivainen. kaikki menee hitaammin ja hankalammin, mutta terveen taaperon kanssa voi jotakin ainakin tehjdä.

Siis mitä??? Pitäskö tosiaan mennä suihkuun taaperon kanssa??? Miten mä pesen esim hiukseni? Ja jos mä avaan astianpesukoneen, taapero menee istumaan sen päälle ja siinä on vaarana se, että se kone kaatuu taaperon päälle!!

Mun taapero ei varmaan ole sitten terve, koska noi asiat ei tosiaankaan onnistu sen kanssa. Se on menossa suuna päänä koko ajan. Mulla menee aika siihen, että mä nostan sen pois pahanteosta joka toinen minuutti

Vierailija
10/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin naisen kuuluu tehdä kaikki kotityöt, kun kerran kaiket päivät kotona on. Mutta älä suostu tähän, vaan yritä saada mies tekemään mahdollisimman paljon, on sitten tulevaisuudessa helpompaa.

Vierailija
11/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-1,5 suihkussa käyntiin & syömiseen?

Miehesi on töissä, sinun "työpaikkasi" on kotona. Kyllä sen lapsen kanssa pystyy siivoamaan, laittamaan ruokaa & tekemään niitä muita mahdollisia kotitöitä. Ei sitä lasta koko ajan tarvitse kädestä kiinni pitää. Samalla se lapsikin oppii tekemään juttuja, vaikka vain seuraamalla sivusta. Lasta voi myös opettaa kieltämällä ja neuvomalla (miksi ei saa esim. istua tiskikoneen luukun päälle).

Vierailija
12/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kodeissa on ehkä aika vaikea kuvitella tilannetta, jossa lapsen ollessa hereillä ei voisi edes syödä, täyttää tiski- tai pyykkikonetta eikä tyhjentää niitä...

Mutta jos tällainen tilanne olisi, niin tietenkin minä kävisin suihkussa illalla (kuten käyn nytkin) silloin, kun lapsi olisi joko nukkumassa tai sitten toinen vanhempi vahtimassa häntä.

Tietenkin olisi itsestään selvä asia, että myös isä käyttäisi vapaa-aikaansa lapsensa kanssa. Näin riippumatta siitä, kuinka paljon valvontaa lapsi tarvitsisi.

Jos kyseessä on joku sairaus tai kehitysvamma, on mahdollista saada vammaispalvelulain mukaan ulkopuolista apua kotiin.

Vierailija
13/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kodeissa on ehkä aika vaikea kuvitella tilannetta, jossa lapsen ollessa hereillä ei voisi edes syödä, täyttää tiski- tai pyykkikonetta eikä tyhjentää niitä...

Mutta jos tällainen tilanne olisi, niin tietenkin minä kävisin suihkussa illalla (kuten käyn nytkin) silloin, kun lapsi olisi joko nukkumassa tai sitten toinen vanhempi vahtimassa häntä.

Tietenkin olisi itsestään selvä asia, että myös isä käyttäisi vapaa-aikaansa lapsensa kanssa. Näin riippumatta siitä, kuinka paljon valvontaa lapsi tarvitsisi.

Jos kyseessä on joku sairaus tai kehitysvamma, on mahdollista saada vammaispalvelulain mukaan ulkopuolista apua kotiin.

siis haloo...mulla on vilkas taapero ja heti ollaan leimaamassa sitä vamamseks tai sairaaks. OMG oikeesti.

Vierailija
14/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-1,5 suihkussa käyntiin & syömiseen?

Miehesi on töissä, sinun "työpaikkasi" on kotona. Kyllä sen lapsen kanssa pystyy siivoamaan, laittamaan ruokaa & tekemään niitä muita mahdollisia kotitöitä. Ei sitä lasta koko ajan tarvitse kädestä kiinni pitää. Samalla se lapsikin oppii tekemään juttuja, vaikka vain seuraamalla sivusta. Lasta voi myös opettaa kieltämällä ja neuvomalla (miksi ei saa esim. istua tiskikoneen luukun päälle).

Mitä säs elität? Mun taaperon kanssa ei tosiaankaan voi syödä tai siivota! Jos mä alan tyhjentää konetta, se tulee heti istumaan sen koneen päälle ja sitten se kone kyllä kaatuu. On ollu muutamia läheltä piti tilanteita. Syöttötuolissa ei viihdy, vaan kiipee siitä pöydällä ja sitten voi tippua siitä.

On teillä tosiaan aika helppoo, jos voitte oikeesti siivota, käydä suihkussa tai syödä taaperonne kanssa.

Ettekö te tajua, että lapsia on erilaisia? Jotkut on vilkkaita, jotkut on nössöjä jotka istuu vaan ja kattoo, kun äiti hoitaa hommart. Voi voi. On teillä hirveen rankkaa!!!

Vierailija
15/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et vaan osaa.

Nim. kaksosten äiti.

Vierailija
16/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tekee sen, minkä ehtii/ pystyy - loput jaetaan yhdessä. Vaikea uskoa, ettet saa mitään tehtyä, mutta helppoa on uskoa, ettet saa kaikkea peruskotitöitä tehtyä. Kannattaa myös muistaa, että lasta kannattaa/ pitää opettaa tavoille, eli esim. jättämään astianpesukonerauhaan. Tämä vie aikansa, lapsesta riippuen, mutta lopulta ne kotityötkin on hoidettava, vaikka lapsi olisi paikalla. Muute kummallakaan vahemmalla ei ole koskaan ns. omaa aikaa.

Vierailija
17/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et vaan osaa.

Nim. kaksosten äiti.

niin tai sulla on 2 nössöä lasta.

Vierailija
18/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäisit vauva-palstalla notkumasi ajan niihin kotitöihin, niin saisit jotain aikaiseksikin?

Vierailija
19/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi taaperon ottaa mukaan suihkuun. Vaatteet pois vaan ja lattialle konttailemaan ja leikkimään vedellä. Astianpesukoneen tyhjentäminen onnistuu kyllä, kun annat kattiloita ja vispilöitä lapselle käteen ja näytät miten niillä voi soittaa.

Pitääkö siitä arjestä tehdä niin kamalan vaikeaa?

Vierailija
20/32 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap tekee sillä aikaa, kun lapsi syö itse? Etkö voi syödä samaan aikaan? Aika ankeaa sunkin elämäs on, jos et pysty syömään kuin kerran kahdeksassa tunnissa! Ja jos meinaat vastata että syötät lasta, niin hei, sulla on kai kaksi kättä? Yhdellä kädellä lusikallinen lapsen suuhun toisella omaan. Usko tai älä, mutta on sitä muillakin vilkkaita lapsia, jopa niillä yksinhuoltajilla, joilla ei ole sitä toista puolisoa joka tulee jossain vaiheessa kotiin ja päästää sua tekemään juttuja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi