Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaverini muuttuu täysin, kun seuraan tulee muita?

Vierailija
15.11.2011 |

Olen tuntenut tämän ystäväni jo vuosia ja hän on kahden ollessamme aivan loistava tyyppi. Meillä on mukavaa, nauretaan ja puhutaan syvällisiä, kaikkea mitä ystävät yleensä tekevät. Olemme kahden ollessamme aivan tasa vertaisia, kumpikaan ei millään muotoa yritäkään "toisen yläpuolelle".

Mutta tämä muuttuu aina, joka helvetin kerta kun seuraan tulee edes yksi ihminen. Oli se sitten mies tai nainen, minun tai hänen tuttu tai yhteinen ystävä, ystäväni muuttuu täysin. Hänestä tulee ilkeä minua kohtaan, mollaa ja vittuilee. Kaikki sanomiseni ovat typeriä ja olen aivan mitätön. Hänen muuttumisensa huomaa todella helposti, koska se on niin radikaalia. Tämä hänen käyttäytymisensä on aika ristiriitaista, koska samalla hän kuitenkin on niiin kaveria. En ymmärrä.

En oikeasti ole mikään hiljainen hissukka, mutta hänen seurassaan muutun sellaiseksi, koska pelkään sitä, miten hän tulee kohtelemaan minun sanoessani jotain. Ihan mitä tahansa. Tätä minun ei tarvitse pelätä kahden ollessamme. Jotkut kavereistanikin ihmettelevät, miksi olen hiljainen hänen seurassaan.

Joskus harvoin, kun hänelle vastaan sanon useamman ihmisen seurassa, snaoin sitten mistä asiasta tahansa, olen väärässä. Hän kovaäänisesti sen kertookin ja vaikka kuinka yritän vastaan sanoa, ehei, ole hiljaa. Siinä tilanteessa tuntee oikeasti itsensä ihan naurunalaiseksi ja mitättömäksi ja se surettaa.

Enää enä hänen kanssaan juuri olekaan, juuri tästä syystä, vaikka kaipaankin meidän yhteisiä, kahden keskeisiä hetkiämme. En vain pysty. Tästä asiasta en hänelle voi jutella, koska ei myönnä ongelmaa, päin vastoin, ongelma on minussa.

En näe syytä, miksi hän käyttäytyy näin, koska hänellä on aina ollut paljon kavereita, ja muutenkin saanut paljon elämältään kohottaakseen itsetuntuo, mikä hänellä on todella hyvä. Minä, joka pidän itseäni hyvä itsetuntoisena (paitsi hänen ja jonkun muun seurassa), olen häneen verrattuna nobody.

Osaako joku kertoa, mikähän tähän käyttäytymiseen on syynä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sanoisin asiasta tuolle kaverille, että en hyväksy tuollaista mollaamista. Jos ei auttaisi niin saisi mun puolesta koko ystävyys jäädä. Mun mielestä tuo ei edes ole oikeaa ystävyyttä.

Vierailija
2/3 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluan kertoa että itselläni on juuri samanlainen ystävä!

kahdestaan aivan loistavaa yhdessä, ja voi olla myöskin kun paikalla on muitakin mutta yleensä se menee minun 'pilkkaamiseen' ja 'hauskat jutut' kohdistuvat minun ivaamiseen.

yleensä olen antanut olla, osaan nauraa itselleni. mutta viimeksi (krhm jurrissa kylläkin) olin näihin hauskoihin 'pilkka'läppiin sitten heitellyt takaisin läppää, niin että pilkka kohdistui ystävääni.

seuraavana päivänä tulikin sitten soitto tältä ystävältäni jossa kysyi miksi olin niin vihainen sinä päivänä!?! siis vihainen?? muistan kuinka mulla oli hauskaa koko illan, heitin vain herjaa takaisin. oli puhunut kaikille että mulla on varmasti jokin huonosti kun olin niin ilkeä ja vihainen muita kohtaan. siis hän ei kestänyt kun pilkka osuikin omaan nilkkaan ja sen takia alkoi syyllistämään mua kuinka olin muka erittäin epäkohtelias ja töykeä ja ilkeä ja vihainen???

puhuin muiden paikalla olleiden kanssa ja heidän mielestään en ollut vihainen. nyt yritän välttää yhteyttä tähän naiseen, en vain itse enään jaksa. surullista, koska on ollut minulle erittäin hyvä ystävä, mutta jokin raja.

tämän naisen käyttäytymisen muuttuminen on muutenkin välillä niin radikaali että itseäni ärsyttää. muut eivät tiedä minkälainen hän on minun kanssani kahdestaan joten kukaan ei osaa sanoa asiaan juuta eikä jaata.

tämä nainen on mm. väittänyt minun tekojani ominaan. siis aivan typeriä! pakko kertoa esimerkki, kun shoppailen niin farkut ja takit ovat ainoat vaatteet mitä sovitan, kaiken muun ostan vain (topit, paidat, mekot hameet). ystäväni kauhisteli tätä tapaani ja kertoi ettei itse osta mitään ilman pitkää harkitsemista ja sovittamista.

oltiin sitten yhdessä viettämässä iltaa parin muun henkilön kanssa(minun ystäviäni, tää nainen ei tuntenut heitä ennen kuin tutustutin), kävin vessassa ja kuulin sinne kun tämä ystäväni selitti heille että ei ikinä sovita vaatteita vaan ostaa ne jos silmää miellyttää (MINUN SANOMANI!). tulin vessasta ja hän vaihtoi nopeasti puheenaihetta

SIIS KUKA KUSETTAA NOIN PIENESTÄ ASIASTA? siis se oli niin jotain käsittämätöntä, ei mua haitannut se että hän 'kopioi' minun sanomaani, vaan se että valehtelee noinkin pienestä asiasta muille? en tosiaankaan itsekään kehdannut tässä vaiheessa ottaa asiaa esille, miksi turhaan olisin tehnyt kiusallista hetkeä.

siis ja tuokin vain yksi esimerkki, paljon radikaalimpiakin asioita tapahtunut ja ne olen sietänyt. mutta en enään.

mutta anteeksi ap että tungin oman kokemukseni sinun ketjuusi, täytyy vain saada purkaa hänestä jonnekin. nyt se on loppu, ja ap:lle neuvoisin samaa. ystävän ei pitäisi lannistaa sinua, päin vastoin kannustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on huomannut, että sinua alentamalla hän voi nostattaa itseään. Tai sitten hänellä on ollut ehkä rikkonainen perhe, jossa hän ei ole oppinut miten sosiaalisissa tilanteissa käyttäydytään empaattisesti ja sivistyneesti.

Juuri tämän vuoksi on tärkeää antaa lapsille positiivista palautetta kun he toimivat kiltisti toisia kohtaan. :)