Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin kutsutaan työhaastatteluun?

Vierailija
15.11.2011 |

Milloin olette saaneet kutsun haastatteluun hakuajan päättymisen jälkeen.

Hain uutta työtä, hakuaika päättyi perjantaina.

Ajattelin, että maanantaina käydään hakemukset läpi ja viimeistään tiistaina kutsutaan haastatteluun.

Kutsua haastatteluun ei ole tullut, joten lienee parasta unohtaa koko työ?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos kutsua ei kuulu, niin sitten et varmaan ole ainakaan ensimmäisenä haastateltavien joukossa.

Vierailija
2/7 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 3kk:n päästä kutsuttiin haastatteluun. Oli jo kokonaan unohtanut hakeneensakin sinne ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä olevana tiedän, että työtilanne elää koko ajan. Jos rekryprosessiin osallistuu vielä useampi ihminen, joiden juteltava keskenään niin ihan hyvin voi mennä viikko ennen kuin hakemukset on käyty läpi. Sen jälkeen voi hyvin mennä toinen viikko, ennen kuin haastatteluille alkaa löytyä aikaa. Parin viikon jälkeen vasta menettäisin toivon, tosin riippunee alasta.

Vierailija
4/7 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneen yritykseen kutsutaan varmasti hyvinkin pian, mutta esimerkiksi valtionhallinnossa prosessi voi olla hyvinkin hidas. Itse esimerkiksi hain yhtä valtionhallinnon paikkaa joitakin vuosia sitten. Hakijoita oli kaikkiaan n. 150 ja haastattelijoitakin paikalla neljä. Kutsu haastatteluun tuli vasta kolme viikkoa hakuajan päättymisen jälkeen.

Vierailija
5/7 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelut: voidaan tehdä jo silloin, kun haku on vielä käynnissä/aloitetaan vasta hakuajan umpeutuessa. Alakohtaisia juttuja, samoin kun se että ilmoitetaanko siitä, että sinua ei valita, vaikka et olisikaan edes käynyt haastattelussa ym.

Vierailija
6/7 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran absurdia on sun ajattelu, minä -ihminen tietenkin :)

Vierailija
7/7 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran absurdia on sun ajattelu, minä -ihminen tietenkin :)

Onneksi saan viisaammilta hyviä neuvoja. Siksihän täällä kyselinkin...

ap