Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: kuinka kauan sinulla uudelleensynnyttäjä kesti supistusten alkamisesta että lähdit sairaalaan?

Vierailija
15.11.2011 |

Eli kun supistukset alkoivat, niin kuinka monta tuntia odottelit kotona?

Lähditkö sairaalaan kun tulivat 10 min välein ja kestivät n.minuutin, kuten ohjeissa sanotaan?

Ja vielä, lähditkö mielestäsi sopivaan aikaan/liian aikaisin/liian myöhään?

Asia kiinnostaa, koska edelliset synnytykset on alkaneet vedenmenolla, ja aina olen mennyt sairaalaan ihan liian aikaisin. Siellä on turhaan odoteltu tunteja kun olisi voinut olla kotonakin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtosi, rv 41+5. Supistukset alkoivat sairaalassa 10 aikaan aamulla, lapsi syntyi 17 aikaan.

4 vuotta väliä synnytyksissä.

Vierailija
2/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2 tuntia kotona.

Supistukset eivät milloinkaan tulleet vain 10 minuutin välein. Alkoivat suoraan 3-4 minuutin väleillä ja kivut voimistuivat sitä rataa, että olin jo tunnin päästä valmis lähtöön, mutta yritin sitkutella kuitenkin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen ja toinen synnytys alkoivat vesien menolla, ja siinä saikin sairaalassa odotella jonkun toivn ennenkuin vauva syntyi. Kolmas käynistettiin. Neljännessä raskaudessa supistukset alkoivat heti rajuina, kotona katselin tilannetta n. 20 minuuttia, supistusten väli oli n. 15 minuuttia kun lähdin sairaalaan. Onneksi sairaalaan on reilu 5 min matka, sillä vauva syntyi melkeimpä heti kun ovesta sisään pääsin. Eli liian myöhäseksi meni lähtö.

Viidennen kohdalla lähdinkin sairaalaan heti kun supistukset alkoivat, eikä siinäkään mennyt kuin 40 minuuttia, niin vauva oli maailmassa.

Toisaalata, luulempa että odottava huomaa kyllä itse koska on tosissaan mentävä. Itselläni ainakin oli sellainen tunne, että vauva tulee, ei voi minkään ja siitä tiesi että se on menoa.

Vierailija
4/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totesin että nyt on pakko lähteä tai en pääse kivuiltani lähtemään. Supparit alkoi vähän yli 01 yöllä ja lähdin sairaalaan 02.10. Lapsi syntyi 04.22.

Vierailija
5/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen tunnin päästä. Supparit alkoi heti 5min väleillä ja alkoi tulemaan verta. Lähdin juuri sopivaan aikaan koska sairaalassa ehdin olemaan noin puolisen tuntia kun vauva syntyi. Vedet päästettiin ulos vasta juuri ennen ponnistamista.

Vierailija
6/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus puolenyön aikaan ja sairaalaan lähdin aamulla 7-8 aikaan,kun supistusten väli oli n. 5 minuuttia, lapsi syntyi klo 11.

Ja ihan sopivaan aikaan lähdin mielestäni, tosi kivuliaat supistukset alkoivatkin melkein heti sairaalaan päästyä,joten kivunlievitys oli tarpeen.

Vierailija
7/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulivat heti 10 min välein, mutta olivat mielestäni mietoja. Istui tietsikalla ja laskin sekunteja. Supistusten väli lyheni ja olivat koko aika säännölliset.

Laskin, että ovat n. 25 s kestoisia, mutta myöhemmin sitten tajusin (synnytyksen jälkeen), että olin laskenut liian hitaasti ja olivat ainakin tuplasti pidempiä.

Klo 5 olin jo tosi kipeä, mutten halunnut herättää miestä. Puoli kuudelta herätin ja silloin ei enää jalat kantanut supistuksen tullessa. Mies oli hieman hidas lähtemään (halusi syödä puuroa!!!), joten sairaalassa oltiin vasta 6.40. Tästä vielä saliin pääsemiseen meni varttitunti. Vauva oli sylissä 7.10, eikä todellakaan mitää toimenpiteitä tehty, saati pinnejä kiinnitetty vauvaan.

Hieman aiemmin olisin lähtenyt

Vierailija
8/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimäinen supistus kun tuli niin äkkiä sairaalaan.

Kaikki syntyivät 2h sisällä siitä ensimmäisestä OIKEASTA supistuksesta.

Vierailija
9/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edes vielä supistellut, kun lähdettiin matkaan. Onneksi lähdettiin, sillä ne alkoi heti tosi säännöllisinä ja voimistui nopeasti ja lapsi syntyi n. kolmen tunnin sisällä vesien menosta (ja sairaalaan oli melkein tunnin ajo)! En olisi odottanut, sillä eka käynnistettiin, eikä ollut mitenkään raju, jos ei hidaskaan.

Vierailija
10/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 min supistelusta 7h, sairaalaan lähdettin vasta kun vedet meni ja ehdittiin olla perillä puolisen tuntia. Toisesta kehottivat tulemaan aiemmin ettei syntyisi kotiin. Supistukset alkoi suoraan säännöllisinä 10 min välillä, 3h olimme kotona ja sairaalassa ehdittiin olla 4h. Olisin halunnut olla pidempään irti piuhoista, mutta eivät päästäneet enää ulos sairaalasta kun mennessä kohdunsuu oli 4 cm auki. Vaikka toisaalta kehottavat olemaan kotona niin pitkään kuin pystyy, eivät oikeesti halua, että lapsi vaan pukataan ulos sairaalassa vaan haluavat seurata synnytystä voidakseen arvioida äidin jaksamista, lapsen sydänäänten normaalia vaihteluväliä ja synnytyksen etenemisen nopeutta.

Vierailija
11/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä pk-seudulla ole mitään sellaista ohjetta, että pitäisi lähteä sairaalaan, kun supistukset ovat 10 min välein ja kestävät n. minuutin. Itseä on ohjeistettu (Kätilöopisto, Haikaranpesä) olemaan kotona mahd. pitkään ja aikaisintaan tulemaan silloin, kun supistusten väli on muutaman minuutin. (Jos vedet menee, mutta ei ole supistuksia, sairaalaan tarvitsisi mennä kuulemma vasta n. 12 tuntia vesien menosta, ei aiemmin, jos vointi muuten ok).

Itse olin sairaalassa n. klo 11, jolloin supistuksia tuli n. 3 minuutin välein. Sairaalaan soittaessa kehotettiin tuolloin "pikku hiljaa lähteä tulemaan". Supistukset olivat alkaneet vesien menolla n. klo 6 ja lapsi syntyi klo 15. Mulla tosin eka synnytyskään ei ollut mikään hurjan nopea, joten en siksikään kiirehtinyt.

Vierailija
12/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa lähdettiin vasta, kun supistukset tulivat minuutin välein. Sairaalaan 20min automatka ja pääsin heti synnytyssaliin ponnistamaan. Mahtava ajoitus :-) Kotiin päästiin vielä samana päivänä.

Vierailija
13/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistellut kun lähdin sairaalaan, halusin lähteä melko ajoissa koska menin matkan yksin ja se matkan tekeminen hieman pelotti... Olin sairaalassa vähän kahden jälkeen yöllä ja vauva syntyi 5.45.

Vierailija
14/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minuutin välein parinkin tunnin ajan säännöllisesti. Lopulta lähdin sairaalaan kun supistelut oli jatkuneet ehkä nelisen tuntia säännöllisinä sillä kertaa kun neuvolasta käskivät mennä näytille seuraavan kerran kun taas supistelee. Sairaalaan päästyä olin 9 cm auki, mutta vauva päätti syntyä vasta muutaman tunnin päästä siitä. Itse tosin oletin koko ajan, että turha reissu ennen sisätutkimusta.

Vierailija
15/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä miten kaukana asuu synnytyssairaalasta ja kuinka kauan sinne kestää päästä, mikä on oma vointi että kestääkö kipuineen jne..

Mulle on sanottu ainoaksi ohjeeksi että kannattaa lähteä ennemmin liian aikasin kuin myöhään, ja kun soitin sairaalaan ennen lähtöä molemmissa synnytyksissä sanottiin sieltäkin että kyllä itse tiedet kun sulla on sellainen olo et on pakko lähtee tulemaan.

Vierailija
16/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset alkoivat heti kovina ja tulivat tiheään, odottelin vartin ja soitin sairaalaan ja puolen tunnin kuluttua suppareiden alkamisesta olimme sairaalassa. Lapsi syntyi 1,5 tuntia sairaalaan saapumisesta, joten ajoitus oli mitä mainioin.

Vierailija
17/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoivat yöllä, tulivat heti kolmen minuutin välein ja tuntuikin siltä että on tosi kyseessä.

Tunnin päästä ekasta supistuksesta oli esikoinen hoidossa ja minä sairaalassa.

Vauva syntyi tuosta 3 tunnin päästä, huomattiin että on poikkiteloin ja liian iso, piti leikata.

Vierailija
18/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisistä supistuksista. Sairaalassa olin siitä puolet.

Toista odottaessa heräsin yöllä kovaan supistukseen. Oli heti kunnollinen. Vilkaisin kelloa ja käänsin kylkeä. 10min. päästä heräsin toiseen kovaan supistukseen. Taas jatkoin unia oletuksella että samaa on edessä seuraavat 24h. Seuraava tulikin jo 4min. päästä ja samoin sitä seuraava. Vajaa 2h ensimmäisestä supistuksesta lähdettiin ajelemaan sairaalaan. Supistuksia tuli 2-4min. välein.

En nyt tiedä lähdettiinko liian aikaisin vai myöhään. =) Perillä olin vain 2cm auki ja kätilö mietti että pitäisikö minun lähteä vielä kotiin. Vajaa 3h siitä lapsi oli maailmassa.

Reilut 1.5kk niin on taas synnyttämään lähtö edessä. Enkä tiedä milloin lähteä. Alussa minulla ei näköjään supistukset saa aikaan paljon mitään mutta sitten kun alkaa tapahtumaan niin synnytys eteneekin vauhdilla.

Vierailija
19/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys oli nopea, säännöllisistä supistuksista 4,5. Kuopuksen kanssa supistusten muuttuessa säännöllisiksi lähdimme puolentoista tunnin päästä sairaalaan, ja vauva oli puolen tunnin päästä syntynyt...! Ekasta supistuksesta kolmen tunnin päästä lähdimme, mutta olis ollut hyvä lähteä jo aiemmin. Synnytysaika lyheni melkein puolella tokassa, säännöllisistä aika oli2,5 h. Vedet meni vasta ponnistusvaiheessa molemmissa, ja luomuna syntyivät. Onneksi sairaala on 15 min. matkan päässä.

Vierailija
20/22 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistelemaan sairaalaan lähtemistä heti kun heräsin supistuksiin.

Sairaalaan ehdin 2 tunnissa (ensin odoteltiin lastenvahti ja sitten vasta päästiin matkaan).

Sairaalassa ehdin olla 2 tuntia ennen vauvan syntymää :)

Ensimmäinen synnytys minulla kesti 12 tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi