Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuudesta. Lapsi nukkuu, minä en.

Vierailija
14.11.2011 |

Minua on siunattu helpolla hyvin nukkuvalla lapsella, puolivuotiaasta saakka on nukkunut yöt läpeensä ja 10kk iästä lähtien ei ole tarvinnut nukutusta, nukahtaa itsekseen.

MUTTA minä herään joka aamu väsyneenä silmänaluset mustana ja pussilla. Joka päivä päätän, että nukun päiväunet lapsen kanssa samaan aikaan. Joka päivä minulla ei päiväuniaikaan ole tippaakaan väsy. Joka ilta minua väsyttää ja päätän, että menen samaan aikaan nukkumaan yöunille kuin lapsikin. No joka hemmetin ilta en saa unta kuin vasta puolenyön jälkeen.

Esimerkiksi eilen. Koko päivä meni syntymäpäiväjuhlia viettäessä ja oli ihan törkee väsy kun viimeisetkin vieraat oli lähtenyt iltakuuden jälkeen. Lapsi sammui kun saunalyhty omaan sänkyynsä kello kahdeksan. Itse menin tekemään omat iltatoimeni ja menin sänkyyn yhdeksältä. No uni tuli vasta klo 1 yöllä.

Onko muilla tälläistä? Mitä olette keksineet avuksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu täällä. Lapsi on hyväuninen ja nukahtaa itsekseen, mutta minä se en saa rytmiäni muuttumaan.

Herään aamulla klo.6 kun lapsi herää ja en saa unta yhdilläkään päikkäreillä, vaikka lapsi nukkuu niitä vielä 2 tai 3 päivässä.

Sit illalla jään puuhaamaan kaikenlaista ja istun koneella ja kohta taas huomaan, että on keskiyö, enkä ole mennyt nukkumaan, muttei kyllä nukutakaan.

Nyt lapsi on 9 kk ikäinen ja nukun yössä max. 5 tuntia. Ja lapsihan on nukkunut yönsä läpi jo melkein puolen vuoden ajan! Ärsyttävää.

En osaa auttaa, toivottavasti sitä vaan joskus alkaa olla riittävän väsy, jotta sais unenpäästä kiinni aiemmin... :/

Vierailija
2/3 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsi nukahtaa, ei sun teekään mieli painua nukkumaan, kun haluat edes hetken tehdä jotain ihan itseksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lapsi nukahtaa, ei sun teekään mieli painua nukkumaan, kun haluat edes hetken tehdä jotain ihan itseksesi.

mutta en koe, etten saisi tehtyä tarpeeksi "omia" juttuja päivän aikana. Lapsi viihtyy suhteellisen hyvin myös itsekseenkin, samalla kun teen ruokaa tai laitan pyykkiä ym. Se pitää kyllä iltaisin paikkansa, että helposti jumiudun esimerkiksi koneelle tai sukan kudontaan, kun "kerrankin" saa rauhassa tehdä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä