Onko syytä tehdä lastensuojeluilmoitus, jos tiedän, että naapurin 8v:t pelaa k 18 ampumispelejä?
Kommentit (34)
naapuri suunnitteli jo tukitoimetkin.
Yksi keskustelu ja yksi kotona käynti ja sossun tädit sanoivat, että mitään huolenaihetta ei ole.
No nykyään meille ei pääse yksikään naapurin lapsi kylään ja sitä juoruilua ja pahansuopuutta on harrastettu täällä koko ajan.
Sossu sanoi, että jokaisilla vanhemmilla on erilaiset rajat ja naapurit luulee, että sossulla on samanalaiset rajat, kuin jollain juoruilevalla kyylällä.
Noilla ilmon tekijöillä on itsellään asiat huonosti ja paha olo.
Mutta rakas naapuri kosto tulee joskus, mutta mulla on aikaa odottaa.
on sekin yksi vaihtoehto. Tai sitten asian ottaminen itse puheeksi. Onhan tuo piittaamattomuutta näiden vanhempien osalta, jos antavat lasten pelata väkivaltapelejä. Miksi tämä tuntuu olevan niin hyväskyttyä? Ei viitsitä kieltää lapsia tai sitten edes mennä katsomaan (niin kuin joku aiemmin totesi), mitä lapset pelaavat yläkerrassa. Tämäkö on sitä "kasvatusta" -pelkkää selkärangattomuutta. Lapset jätetään yksin k18 materiaalin kanssa päättämään itse pelata vai ei. Ei ihme, jos lapset sitten oireilevat. Heidäthän jätetään henkisesti yksin -vaille hoivaa ja suojaa ja pelikoneet roiskivat väkivaltaa aivoihin.
Meidän 12v ja 10v polttavat pihalla tähtisadetikkuja. Nekin siis nykyään k18-kamaa. Annanko nimemme ja osoitteemme jotta voitte soittaa sossuun ja tyydyttää samalla itseänne?
Meidän 12v ja 10v polttavat pihalla tähtisadetikkuja. Nekin siis nykyään k18-kamaa. Annanko nimemme ja osoitteemme jotta voitte soittaa sossuun ja tyydyttää samalla itseänne?
Siitä kun sossuntäti (kaveri töissä lastensuojelussa) antaa palavan tähtisädetikun meidän neljävuotiaalle viime uutana vuotena.
Itse en k18 pelejä noin nuorelle antaisi, mutta kyllä niillä siellä sossussa on ihan tarpeeksi perheitä joilla on oikeitakin ongelmia. En usko että puuttuisivat tuuohon vaikka ilmoituksen tekisitkin.
Pienten lasten myös katsoa K-18 elokuvia?
Millä perusteella ajattelette, että lapsenne on henkisesti aikuisen tasolla ja kykenee käsittämään pelien / elokuvien tapahtumat?
Ei meilläkään suositusikärajoja orjallisesti noudateta, mutta kyllä K-18 on silti meillä täysin ehdoton.
Näitä vanhempien mielestä iläisekseen kypsiä lapsia, jotka katsovat tv: stä ikätasolleen sopimattomia ohjelmia ja pelaavat ilätasolleen sopimattomia pelejä, näkyy päivittäin koulussa. Levottomuutta, väkivaltaa puheissa ja teoissa ja muuta oireilua on ihan yleisesti. Lapset kertovat asioista ihan avoimesti kun suoraan kysyy, siitä tiedän kuka pelaa ja kuka ei.
ilmoituksen syyksi. Pelkkä pelaaminen ei kuitenkaan ole sellainen syy minusta, jos pelaaminen näkyisi jotenkin oireina ja lapsen huonona hoitona niin sitten.
Jos lasta hakattaisiin tai pidettäisiin nälässä, silloin olisi ls-ilmoituksen paikka.
jos et itse osaa käsitellä asiaa naapurien kanssa.
Loppuis varmaan pelaaminen jos sossut kävisivät ovella...
on vasta 7v.
Lapsi on tosi hyvästä perheestä ja aivan ihana kaveri.
En todellakaan tee ilmoa.
Ei sossu tohon puutu, vaikka se ikäraja onkin.
Tiedän sen siis takuuvarmasti.
että ketkä naapuruston alle kahdeksantoistavuotiaista ampuu raketteja.
Teen sitten rikosilmoituksen kaikista ja lastensuojeluilmoituksen kanssa.
Tietysti nimettömänä.
Ja väritän ilmoitusta vähän, vanhemmathan saattavat olla juoppoja tai narkkareita, väkivaltaisiakin ja ehkä vähän hulluja.
En kyllä tiedä varmaksi.
Mutta epäilystä on ja epäilykseni aion nimettömässä ilmoituksessa mainita.
Varmana tietona.
Ihmisillä on oikeus kasvattaa lapsensa poikkeavasti.
Ikärajat ovat suosituksia, eivät laki. Ehkä kyseinen lapsi ei ole päästään vialla ja voi pelata, eipähän tupakka ja kalja sitten kiinnosta kun voi kavereiden ympäri maailmaa kanssa pelata.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on oikeus kasvattaa lapsensa poikkeavasti.
Ei ole. Laki säätelee useita asioita ja lähtee siitä, että lapsi on tärkein ja on oikeutettu turvalliseen elämään.
On todella huonoa vanhemmuutta antaa pikkulapselle peli, jossa ikäsuositus on yli 18v.
Suosittelen lastensuojeluun yhteyttä mieluummin kuin naapurisovun romuttamista. Ei ihme, että lapset kipuilee ja kiukkuilee.
Mä en ymmärrä tätä käsittämätöntä vimmaa tehdä lastensuojeluilmoituksia joka käänteessä.
Minulla lapset ovat syntyneet pitkällä aikavälillä, eikä tällaista kyttäysmentaliteettia ollut todellakaan noin 18 vuotta sitten.