Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukkahousut pois työhöntulotarkastuksessa?

Vierailija
14.11.2011 |

Aloitin noin kuukausi sitten vanhempainvapaan jälkeen uudessa työpaikassa ja kävin tänään työhöntulotarkastuksessa. Minut ohjattiin suoraan lääkärille koska se lienee firman tapana että lääkäri tekee nämä työhöntulotarkastukset eikä työterveyshoitaja. Lääkäri teki minusta verrattain perusteellisen tarkastuksen ja pyysi riisuutumaan ja ottamaan mm. sukkahousut pois mitä vähän kummastelin. Hän kertoi katsovansa lantion asentoa ja pyysi mm. kumartumaan eteenpäin. No, eipä minulla ole mitään ryhti- ym. ongelmia joten tämä tuntui aika erikoiselta. Ajattelin vaan kysyä onko joku muu törmännyt tällaiseen?

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöntulotarkastuksessa lääkäri pyyti riisumaan ensin puseron ja hameen, sitte se kuunteli sydäntä ja keuhkoja ja sanoi, et voisinko vielä riisua sukkikset. No sitte kun olin siinä pelkissä pikkareissa ja rinsikoissa, niin pyysi kääntymään selin ja kurkottamaan sormia kohti lattiaa niin alas kuin suinkin saan ja sitte sama kasvot lääkäriin päin. Mäkin kyllä ihmettelin tuota. Aina ennenhän on saaneet olla hame tai housut päällä ja puseron on vaan joutunut riisumaan.

Voisin sanoa että minulla se meni koko lailla samalla tavalla. Tosin kumarruin hänelle vain selin. Hän ei pyytänyt tekemään sitä kasvot häneen päin.

ap

Vierailija
62/114 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri teki kyllä muutoinkin hyvin perusteellisen tutkimuksen, mutta lopuksi halusi että riisun rintsikat pois ja kuunteli rinnat stetoskoopilla.. en tähän päivään mennessä ole ymmärtänyt, mitä mahtoi kuunnella. Mutta kyselykierros työpaikalla kertoi, että on kuulemma lääkärin tapa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri teki kyllä muutoinkin hyvin perusteellisen tutkimuksen, mutta lopuksi halusi että riisun rintsikat pois ja kuunteli rinnat stetoskoopilla.. en tähän päivään mennessä ole ymmärtänyt, mitä mahtoi kuunnella. Mutta kyselykierros työpaikalla kertoi, että on kuulemma lääkärin tapa..

Eihän tossa ole mitään ihmeellistä. Jotkut lääkärit haluavat että rintsikat ottaa pois jotta on helpompi kuunnella sydäntä ja keuhkoja. Yleinen käytäntö.

Vierailija
64/114 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä tarkastus kuulostaa ihan asialliselta. Ja nimenomaan selkä lääkäriin päin.

Työhöntulotarkastuksessa lääkäri pyyti riisumaan ensin puseron ja hameen, sitte se kuunteli sydäntä ja keuhkoja ja sanoi, et voisinko vielä riisua sukkikset. No sitte kun olin siinä pelkissä pikkareissa ja rinsikoissa, niin pyysi kääntymään selin ja kurkottamaan sormia kohti lattiaa niin alas kuin suinkin saan ja sitte sama kasvot lääkäriin päin. Mäkin kyllä ihmettelin tuota. Aina ennenhän on saaneet olla hame tai housut päällä ja puseron on vaan joutunut riisumaan.

Vierailija
65/114 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten sukkikset pitäisi tuossa riisua?

Eli tämä tarkastus kuulostaa ihan asialliselta. Ja nimenomaan selkä lääkäriin päin.

Vierailija
66/114 |
28.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti pyllistelemään myös. Ei sitä äijä-lääkäri viitsi vanhoja katsella...

Tuohon ei ole ainakaan mitään lääketieteellistä perustetta... ;)

Ei minusta sukkahousujen riisumiseen ylipäätään työhöntulotarkastuksessa. Jos lääkäri on havainnut jotain vikaa jaloissa tai lantiossa niin miksei ohjannut ap:ta suoraan erikoislääkärille? Työterveyslääkärit eivät yleensä ole tuon alan asiantuntijoita.

Ehkäpä just sen takia työterveyslääkäri pyysi riisumaan sukkahousut jotta arvioida tarpeen käydä erikoislääkärillä. Eivät kaikki työterveyslääkärit ihan onnettomia tapauksia ole, vaikka oman työnantajani käyttämät työterveyspalvelut lääkäreineen eivät ole kehuttavia.

Vierailija
67/114 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapahtunut myös minulle vuosia sitten. Lääkäri halusi tutkia jalkojani vaikka tein istumatyötä.

Vierailija
68/114 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä työhöntulotarkastukset mene niin, että työterveyshuolto sopii yrityksen kanssa siitä, miten laaja työhöntulotarkastus kellekin työntekijälle tehdään ja mitä kaikkia labrakokeita yms. työntekijälle tehdään. Tarkoituksena on vain selvittää, soveltuuko työntekijä siihen työhön, mitä hän on tulossa tekemään. Sen vuoksi työhöntulotarkastus tehdään usein vieläpä koeaikana, milloin työntekijän työsuhde voidaan helposti päättää, jos tämä ei terveydellisten edellytysten puolesta sovi työhön.

Vierailija
69/114 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin sekin ero oli vielä, et se fysioterapeutti oli silloin nuori nainen ja tää läkäri keski-ikäinen mies. Kaitpa tuossa jotain halus tarkistaa ihan ammatillisessa mielessä, en sitte vaan tiiä et mitä. no. 10

Tuossahan se todellinen syy tulikin. Mieslääkäri. Ja todennäköisesti vielä hyvin perverssi sellainen. Voi jessus!

Ovatko lääkärit jotain eri lajia kuin me muut ihmiset? Kyllä niitä pervoja sieltä löytyy yhtä paljon kuin muualtakin. Mitäs luulisit, miksi niin monet miehet hakeutuvat gynekologeiksi? Ja tämä ei ole mitään kuvitelmaa.

Vierailija
70/114 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin sekin ero oli vielä, et se fysioterapeutti oli silloin nuori nainen ja tää läkäri keski-ikäinen mies. Kaitpa tuossa jotain halus tarkistaa ihan ammatillisessa mielessä, en sitte vaan tiiä et mitä. no. 10

Tuossahan se todellinen syy tulikin. Mieslääkäri. Ja todennäköisesti vielä hyvin perverssi sellainen. Voi jessus!

Ovatko lääkärit jotain eri lajia kuin me muut ihmiset? Kyllä niitä pervoja sieltä löytyy yhtä paljon kuin muualtakin. Mitäs luulisit, miksi niin monet miehet hakeutuvat gynekologeiksi? Ja tämä ei ole mitään kuvitelmaa.

No, tämä menee hiukan ohi topicin mutta en ikinä usko että kukaan mies haluaa gynekologiksi pelkän pervoilun takia. En myöskään usko että kukaan miesgynekologi olisi pervo työssään. Vapaa-ajalla voi ja saa olla mikä tahansa.

Vierailija
71/114 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti pyllistelemään myös. Ei sitä äijä-lääkäri viitsi vanhoja katsella...

Tuohon ei ole ainakaan mitään lääketieteellistä perustetta... ;)

Ei minusta sukkahousujen riisumiseen ylipäätään työhöntulotarkastuksessa.

Jos lääkäri on havainnut jotain vikaa jaloissa tai lantiossa niin miksei ohjannut ap:ta suoraan erikoislääkärille? Työterveyslääkärit eivät yleensä ole tuon alan asiantuntijoita.

Vierailija
72/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousut on pitänyt riisua lääkärissä vain jos olen käynyt gynellä. Muissa tarkastuksissa ei ole tarvinnut. Oliskohan aikanaan jossain koulutarkastuksissa pitänyt riisua sukat mutta muuten tosiaan ei. Työhöntulotarkastuksissa olen käynyt kaksi kertaa.

Vierailija
73/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jotain pervoja : )

Vierailija
74/114 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkareille ja rintsikoille, pyllistelemään ja pötköttämään vielä laverilla, jossa lääkäri tsekkasi jalat. Olin kaiken päälle rv 31.

Ihmettelen vaan miksi olet käynyt raskausviikolla 31 työhöntulotarkastuksessa.

Jos hän sai tietää vasta silloin olevansa raskaana. :)

Vierailija
75/114 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin nykyisessä työssäni työhöntulotarkastuksessa kun olin ollut siellä 2v. Silloinkin omasta aloitteestani. Mutta ei tarvinnut riisua eikä pyllistellä. Sekä th:n että lääkärin vastaanotolla keskityttiin motkottamaan painosta.

Vierailija
76/114 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat/peittävät sukkahousut voivat haitata jos esimerkiksi on tarpeen tutkia jalkojen / jalkaterien tai lonkkien asentoa. Näissä tapauksissa lääkärin voi olla perusteltua pyytää ottamaan sukkahousut pois. Yleensä se vaan menee niin että potilas valittaa jotain ongelmia jaloissaan. Muutoin jalkojen tutkiminen ei ole se top-juttu työhöntulotarkastuksessa.

Vierailija
77/114 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin nykyisessä työssäni työhöntulotarkastuksessa kun olin ollut siellä 2v. Silloinkin omasta aloitteestani. Mutta ei tarvinnut riisua eikä pyllistellä. Sekä th:n että lääkärin vastaanotolla keskityttiin motkottamaan painosta.

Käytännöt näyttävät vaihtelevan. Uudessa työpaikassani sain heti viikon työskentelyn jälkeen kutsun työhöntulotarkastukseen, johon varasin ajan seuraavalle viikolle. Kävin minäkin sekä th:n että lääkärinvastaanotolla ja vielä labroissa. Tiedän myös, että joissakin firmoissa kukaan ei patista näihin tarkastuksiin ja monet niissä eivät edes käy kun pakkoa ei ole.

Vierailija
78/114 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla samanlaisen tarkastuksen teki naislääkäri. Hän kertoi tarkastaessaan mistä kysymys.

Eli katsotaan todellakin selkäranka, mahd. skolioosi, suonikohjut, ryhti jne. En nyt muista koko listaa. Ja pyysi riisumaan myös sukkahousut.

Aika monessa firmassa ei haluta palkata nykyään "vähänkään vaivaisia", joilla mahdollinen sairaslomakierre alkaa pian työhöntulon jälkeen.

En näe mitään ihmeellistä. Ja mun kaavakkeessa ei ollut mitään merkintöjä, kun ei ole vaivoja ollut. Ja toki pervoja mahtuu joka ammattikuntaan.

Ja olen varma, että joku teini kohta kommentoi, että oli varmaan lesbo:)

Vierailija
79/114 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän juurikin korostuvat mm. niska-selkä-hartiavaivat.

Vierailija
80/114 |
18.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän juurikin korostuvat mm. niska-selkä-hartiavaivat.

En ymmärrä, miten nämä liittyvät sukkahousujen riisumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi