Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukkahousut pois työhöntulotarkastuksessa?

Vierailija
14.11.2011 |

Aloitin noin kuukausi sitten vanhempainvapaan jälkeen uudessa työpaikassa ja kävin tänään työhöntulotarkastuksessa. Minut ohjattiin suoraan lääkärille koska se lienee firman tapana että lääkäri tekee nämä työhöntulotarkastukset eikä työterveyshoitaja. Lääkäri teki minusta verrattain perusteellisen tarkastuksen ja pyysi riisuutumaan ja ottamaan mm. sukkahousut pois mitä vähän kummastelin. Hän kertoi katsovansa lantion asentoa ja pyysi mm. kumartumaan eteenpäin. No, eipä minulla ole mitään ryhti- ym. ongelmia joten tämä tuntui aika erikoiselta. Ajattelin vaan kysyä onko joku muu törmännyt tällaiseen?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jotain pervoja : )

Minä en löydä siitä mitään pervoa, jos lääkäri pyytää sukat riisumaan.

Vierailija
2/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jotain pervoja : )

Minä en löydä siitä mitään pervoa, jos lääkäri pyytää sukat riisumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida itse koskaan ollut tarkastuksessa jossa sukat on pitänyt riisua???

Vierailija
4/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli sukkahousuista - ja olet oikeassa, en ainakaan muista mitään tarkastusta (paitsi gynekäynti), jossa sukkahousut erikseen olisin riisunut.

Vierailija
5/114 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaksi kertaa työhöntulotarkastuksessa eikä kummallakaan kerralla ole tarvinnut riisuutua lainkaan.

Vierailija
6/114 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko tuo mitään syytä?

Vierailija
7/114 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole törmännyt vaikka olen useasti näissä tarkastuksissa käynyt.

Vierailija
8/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se selkäranka lopu vyötäröön. Ehkä saman asian voisi hoitaa pyytämällä laskemaan housuja alaspäin, toisaalta ovatko katsoneet myös jalkateriä?

Kyse oli sukkahousuista - ja olet oikeassa, en ainakaan muista mitään tarkastusta (paitsi gynekäynti), jossa sukkahousut erikseen olisin riisunut.

Vierailija
9/114 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hyvin mielenkiintoista on kyllä nuo työhöntulotarkastukset... mun piti ottaa pois kans kaikki housut ja mennä johonkin sammakkoasentoon lattialle... Huoh. En kyllä ihan ymmärtänyt, että miten mun työhön tuommoista lantion liikkuvuutta tarvitaan, eri asia jos olisin vähän enemmän punaisten lyhtyjen alueelle hakenut duuniin.

Vierailija
10/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä miten työhöntulotarkastukseen ylipäätään liittyy jotkut jalkaterät.

En oikeastaan käsitä koko työhöntulotarkastusta koska minä ainakin jouduin ennen työn alkua viemään todistuksen ja nyt joudun vielä työhöntulotarkastukseen ja siitä pitää viedä todistus työnantajalle että on käynyt..

En tajua millä oikeudella työnantaja voi vaatia tollasta totaalitarkastusta ja verikokeita ja kaikkea mahdollista syynäämistä kun olen koeajankin ollut töissä moiteettomasti ja yhden paperin jo toimittanut.

Kuvittelisin että esim omat kolesteroliarvoni tai selkäni asento on aivan oma asiani jos kerran yksi lääkäri on jo todennut minut kykeneväksi työhön..

Vituttaa tommoset.

Vierailija
11/114 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. erilaiset ihottumat ovat monessa työssä riskitekijä mikä voisi selittää sukkahoisuja.

Vierailija
12/114 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä niin tarkka, koska firmassa on sairauskassa ja rajoitukset kassaan tutkitaan tässä lääkärintarkastuksessa.

Vierailija
13/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se selkäranka lopu vyötäröön. Ehkä saman asian voisi hoitaa pyytämällä laskemaan housuja alaspäin, toisaalta ovatko katsoneet myös jalkateriä?

Joku syyhän lääkärillä on ollut että myös sukkahousut on pitänyt riisua. Olisiko havainnut jotain minkä pystyy diagnosoimaan vain ilman noita sukkapöksyjä ja se olisi syy... tiedä näistä.

Vierailija
14/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö tuo niin että sukkahousut(kin) piti ottaa pois heti samalla kuin muutkin vaatteet vai vasta hiukan myöhemmin?

Vierailija
15/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyötä tekevät joutuvat istumaan paljon tietokoneen ääressä ja selkä joutuu siinä tosi kovalle koetukselle, varsinkin, jos on jotain virheasentoja jo valmiiksi. Sen takia varmaan sitä katsovat.

Vierailija
16/114 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyötä tekevät joutuvat istumaan paljon tietokoneen ääressä ja selkä joutuu siinä tosi kovalle koetukselle, varsinkin, jos on jotain virheasentoja jo valmiiksi. Sen takia varmaan sitä katsovat.

Selkää saatetaan katsoa joo mutta eihän se edellytä sukkahousujen riisumista kuten ap:lle oli tehty. Minusta tuo kuulostaa hyvin omituiselta.

Vierailija
17/114 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskalle, teen sisäsiistiä toimistotyötä joka ei edellytä fyysistä ponnistelua.

ap

Vierailija
18/114 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöntulotarkastuksessa lääkäri pyyti riisumaan ensin puseron ja hameen, sitte se kuunteli sydäntä ja keuhkoja ja sanoi, et voisinko vielä riisua sukkikset. No sitte kun olin siinä pelkissä pikkareissa ja rinsikoissa, niin pyysi kääntymään selin ja kurkottamaan sormia kohti lattiaa niin alas kuin suinkin saan ja sitte sama kasvot lääkäriin päin. Mäkin kyllä ihmettelin tuota. Aina ennenhän on saaneet olla hame tai housut päällä ja puseron on vaan joutunut riisumaan.

Vierailija
19/114 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä varten tuo tarkastus oli?

Työhöntulotarkastuksessa lääkäri pyyti riisumaan ensin puseron ja hameen, sitte se kuunteli sydäntä ja keuhkoja ja sanoi, et voisinko vielä riisua sukkikset. No sitte kun olin siinä pelkissä pikkareissa ja rinsikoissa, niin pyysi kääntymään selin ja kurkottamaan sormia kohti lattiaa niin alas kuin suinkin saan ja sitte sama kasvot lääkäriin päin. Mäkin kyllä ihmettelin tuota. Aina ennenhän on saaneet olla hame tai housut päällä ja puseron on vaan joutunut riisumaan.

Vierailija
20/114 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä varten tuo tarkastus oli?

Mulla on tosin papereissa merkintä hartia ja niskavaivoista, mut tää oli ennen raskauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän