Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ahdistunut miesystävän exästä, mikä avuksi?

Vierailija
14.11.2011 |

Tuntuu vähän typerältä tänne kirjoitella mutta kun ahdistaa ja haluaisin kuulla mielipiteitä.

Olen löytänyt elämäni miehen, kaikki on tavallaan hyvin. Saan rakkautta ja suunnittelemme muuttoa yhteen. Molempien lapset edellisistä avioliitoista suhtautuvat puolin ja toisin hyvin (ovat jo isoja).

Minua ahdistaa kuitenkin kovasti miesystäväni suhde exään. Ex soittelee jatkuvasti (useamman kerran viikossa) ja mielestäni tekee asiaa lapsista tai milloin mistäkin. Monesti käy niin että hän saattaa soittaa viimeisenä perjantai -iltana ja ensimmäisenä lauantai-aamuna.

Meillä on ollut tästä riitaa miesystävän kanssa, hän sanoo että on tekemisissä exän kanssa vain lasten asioiden vuoksi. Minä yritän tsempata ja esittää että exän puhelut eivät haittaa mutta hän silti näkee minusta että ne minua vaivaavat. Jättää sen vuoksi kertomatta heidän välisistään puheluista ja tekstiviesteistä minulle, mutta siitä taas minulle tulee sellainen olo että hän valehtelee ja salaa jotain.

Mitä minä teen? Ylireagoinko? Vai olenko tekemässä elämäni virheen kun olemme muuttamassa yhteen?

AP

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat on tekemissä vaikka puhelimen välityksellä.Ota ero jos et kestä että mies tekemisissä exän kanssa ehkä tavallista enemmän kun on lapset.

Vierailija
2/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat eronneet ja siihen on syynsä. Jotkut kuitenkin voivat erota sovussa ja pysyä läheisinä. Oletko jotenkin epävarma itsestäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi lojaalisuus sinun suuntaasi on puutteellista. Jos lapset ovat jo isoja, ei heidän asioistaan tarvitse soitella jatkuvasti. Kerta viikkoon riittää aivan hyvin, kaikki muu on tekosyytä. Sillä kai mies tapaakin lapsiaan, jotka osaavat kertoa kuulumisensa ihan itse. Äitiä ei tarvittaisi isän ja lasten väliin välttämättä ollenkaan.

Mies ja lasten äiti ovat tottuneet tuollaiseen toimintatapaan silloin, kun mies ei seurustellut. Mies ei nyt tajua, että tilanne on muuttunut, ja häänen tulisi asettaa exälleen uudet rajat. Välit voivat olla toimivat ja jopa lämpimät, vaikkei jatkuvasti soitella. Mies voisi myös pitää puhelimensa hiljaisella, kun teillä on parisuhdeaikaa, ja yksinkertaisesti jättää vastaamatta exälleen, ellei selväsanainen viesti mene perille.

Vierailija
4/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi lojaalisuus sinun suuntaasi on puutteellista. Jos lapset ovat jo isoja, ei heidän asioistaan tarvitse soitella jatkuvasti. Kerta viikkoon riittää aivan hyvin, kaikki muu on tekosyytä. Sillä kai mies tapaakin lapsiaan, jotka osaavat kertoa kuulumisensa ihan itse. Äitiä ei tarvittaisi isän ja lasten väliin välttämättä ollenkaan.

Mies ja lasten äiti ovat tottuneet tuollaiseen toimintatapaan silloin, kun mies ei seurustellut. Mies ei nyt tajua, että tilanne on muuttunut, ja häänen tulisi asettaa exälleen uudet rajat. Välit voivat olla toimivat ja jopa lämpimät, vaikkei jatkuvasti soitella. Mies voisi myös pitää puhelimensa hiljaisella, kun teillä on parisuhdeaikaa, ja yksinkertaisesti jättää vastaamatta exälleen, ellei selväsanainen viesti mene perille.

Toinen on omillaan asunut jo vuoden, toinen kohta muuttaa omilleen. Eli siis lähes täysi-ikäisiä.

Olen ihan samaa mieltä, en vain jotenkin saa asiaa perille nykyiselle miesystävälle.

Hän vetoaa siihen että ex ei sitten suostu puhumaan mitään lasten asioita hänelle.

Vierailija
5/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettaa exälle rajat?? No onneksi mun exä on niin viisas mies, ettei aseta minulle rajoja! Takana 16 yhteistä vuotta, kolme lasta ja lukuisia jaettuja iloja ja suruja. Ja onneksi mun uusi mies ei aseta exälle rajoja. Sen mielestä mukavaa, kun höpistään kuulumisia.

Varmaan kauheaa olla noin järkyttävän epävarma (ja lapsellinen)

Vierailija
6/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuten olet huomannut, reagointisi vaan pahentaa asiaa!

Miten se on sinulta pois, että sillä on exäänsä hyvät välit? Kai ne olis yhdessä, jos ne toisiaan kovasti himoitsisivat!!

Vierailija
7/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä pitäísi olla aika vähän asioita, joita ei voisi hoitaa lapsen itsensä kanssa. Eli puheluita exän kanssa ei ap:n tapauksessa kyllä tarvitsisi olla yhtään.

Vierailija
8/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on sinulta pois, että sillä on exäänsä hyvät välit? Kai ne olis yhdessä, jos ne toisiaan kovasti himoitsisivat!!

Kyse on siis siitä että ex häiritsee meidän yhteistä aikaa soitoillaan/viesteillään. Esimerkiksi jos hänen 18-vuotias tyttönsä ei vastaa puhelimeen niin soittaa miesystävälleni että "miksi tyttö ei vastaa".

Tottakai lasten asiat voi ja pitääkin puhua. Niinhän minäkin teen oman exäni kanssa. Hän ei kuitenkaan soittele häiritäkseen minun ja miesystäväni aikaa.

AP

Vierailija
9/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin ihmeellistä, jos joku haluaa olla tekemisissä lastensa äidin kanssa lapsiasioissa tai muutenkin. Mikä siinä on kummallista?

Yksi minun parhaista kavereistani on entinen poikaystävä. Seurustelimme reilun vuoden joskus alta parikymppisinä. Parisuhde ei kohdallamme toiminut, mutta tulimme muuten loistavasti juttuun. Kumpikin olimme ehdottomasti sitä mieltä, että ystävinä pysytään. Oli hienoa, että tunsimme toisiamme niin hyvin.

Jos eroaisin joskus miehestäni niin taatusti haluaisin pysyä myös hänen ystävänään. Tietysti sen pitää sopia kummallekin.

Vierailija
10/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli sanonut nykyiselleen, että olen ainoa nainen, jota ei ole pettänyt ja jonka kanssa olisi halunnut viettää loppuelämänsä. Kivaa tälle pienen lapsen äidille :( Kuulin tästä naiselta itseltään. Ja erosta on kuitenkin jo 8 v. Menisi eteenpäin.

Vierailija
11/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kertomassa tapauksessa ex soittelee täysin estottomasti myöhään illalla ja aikaisin aamulla, vaikkei ole mitään oikeaa asiaa. Eihän se mies sille mitään voi, jos aikuinen lapsi ei vastaa puhelimeensa!

Tässä on ilmeisesti äidillä eroahdistus lapsista menossa. Itsekin sen kokeneena tiedän, että on tosi vaikeaa tottua siihen, etteivät lapset enää ole siinä lähellä koko ajan eikä voi jatkuvasti pitää heihin yhteyttä. Äiti kaataa ahdistuksensa nyt lasten isän niskaan tajuamatta, että tämän elämä on eri vaiheessa. Isähän on joutunut suremaan eronsa lapsistaan valtaosin jo avioeron yhteydessä, kun ei ole enää saanut asua heidän kanssaan.

Ei ole reilua käyttää exää jatkuvasti oman mielialan säätelemiseen. Sitä varten ovat naisystävät ja terapeutit. Ja monet itsenäiset keinot kuten itsetutkiskelu, päiväkirja, liikunta, taideharrastukset ym.

Ei siinä ole mitään ihailtavaa, että entiset puolisot roikkuvat kiinni toisissaan, vaikka lapset ovat jo aikuisia.

Vierailija
12/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin häiritsis ja oon ite tilanteessa jossa mua on petetty ja tiedän miltä se tuntuu ku mies salaa puheluita ja tekstiviestejä ku on ollu yhteydessä toiseen (vaikka sun kohdalla onki ex kyseessä) Mun mielestä miehen pitäis ymmärtää ottaa huomioon naisen tunteet jos asia vaivaa ja mies tietää sen (sille on sanottu siitä)

Vierailija
13/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pari sanoi etteihän niihin ystäviin muutenkaan olla paljoa yhteyksissä, jos ei ole jotain hätää. Ehkä ihmettelen millaisia ystävyyssuhteita teillä sitten onkaan. Kyllä minulla on useampikin kaveri jonka kanssa hölistään niitä näitä. Ei todellakaan tarvitse olla asiaa soittaakseen, suuntaan tai toiseen, kyllä sitä juttua riittää aina silti.

Minulla on muutama hyvä ystävä joiden kanssa tulee soiteltua melkein päivittäin. Joskus tulee puhuttua vaan muutama minuutti, joskus enemmän. Ja he ovat kyllä todellinen rikkaus elämässäni. Näiden hyvien ystävien kanssa minulla tai heillä ei voi olla mitään turhaa asiaa.

Vierailija
14/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumman kanssa viettää laatuaikaa. Aika outoa että täällä pidetään ihan hyväksyttävänä asiana että noin paljon soitellaan, tekstaillaan ja vielä päälle valehdellaan. Taidatte valtaosa olla niitä ex naisia jotka ei vaan hyväksy sitä että olette jo eronneet. Eihän sitä nyt kavereille normaalisti soita /tekstaa monta kertaa päivässä joka päivä ja se valehtelu...huhhuhh Asettakaa itsenne samaan asemaan ja miettikää onko hauskaa.

Vierailija
15/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa lisää koko ajan mutta lapsia ei.Erotilanteessa asetan itse lapset etusijalle.Sen jälkeen voin miettiä muuta.

Vierailija
16/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa lisää koko ajan mutta lapsia ei.Erotilanteessa asetan itse lapset etusijalle.Sen jälkeen voin miettiä muuta.

miten usein joudut soittelemaan exällesi sopiaksesi aikuisten lasten asioita?

Vierailija
17/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksulta ihmiseltä, joka tahtoo säilyttää hyvät välit entiseen puolisoon ja lastensa äitiin erosta huolimatta.

Minua vaivaisi enemmän sellainen mies, joka puhuu ikävästi lastensa äidistä ja vihaa tätä.

Miehesi vieläpä toimii mielestään sinun parhaaksesi, eikä kerro joka puhelusta. Sekään ei ole sinulle hyvä, vaan ajattelet, että salailee jotain.

Onko useammin kuin kerran viikossa oikeasti jatkuvasti? Ja mitä tarkalleen tarkoitat tuolla että hän tekee asiaa? Eikö asiaa sitten oikeasti ole?

Miksi sinulla on tarve kontrolloida toista ihmistä? Sitä kannattaa miettiä.

Tuolla alempana joku, olitko sinä itse vai joku muu, puhui teidän yhteisestä ajasta ja siitä, että soitot häiritsevät sitä aikaa. Se on tietty ihan eri asia. Jos teillä on ohjelmassa laatuaikaa kahden kesken, laittakaa molemmat puhelimet kiinni tai katkaiskaa puhelut lyhyeen ja sanokaa, että palataan asiaan myöhemmin. Koskien myös sinua, jos omat ystäväsi soittaisivat silloin.

Tietysti voi olla niinkin, että ex-vaimolla on ketunhäntä kainalossa ja tahtoo miehen takaisin. Mutta voitko sinä estää sitä rajoittamalla miestäsi, tuskinpa... Jos olet tehnyt omat arvosi selviksi (esim. että et hyväksy pettämistä), niin et voi oikein se jälkeen tehdä muuta kuin uskoa ja luottaa siihen, että miehesi osaa aikuisena ihmisenä itse toimia niin kuin pitää.

Vierailija
18/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesit alusta alkaen että miehellä lapsia ja mihin soppaan lusikan työnnät.Peräänny jos itsetunto ei kestä!

Vierailija
19/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten äidin kanssa.

Vierailija
20/26 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä mies ei pidä ITSE yhteyttä lapsiinsa ja kuule kuulumiset heiltä??

Mun mielestä täysin sopimatonta tollanen yht.pito exien välillä. Tuskin keskustelivat keskenään noin tiiviisti avioliitossa ollessakaan. Mullakin aikuiset lapset jo maailmalla joten tiedän kyllä missä mennään!

Tunteeko mies jotenkin syyllisyyttä ja ex käyttää sitä hyödykseen ja on riippuvainen? Lisäksi toi soittelu pe-ilta ja la-ap kertovat paljon! Ex tungeksii miehen mieleen eikä mies tajua sitä tai ei välitä tajuta! Äläppä muuta yhteen asumaan enenkuin asia täysin selvä. Ota huomioon et ajan kuluun toi vaan pahenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan