20-vuotias ja liian nuori isäksi?
Moi, ei ihan ensimmäinen paikka mihin 20v jätkä suuntautuu, mutta nyt olisi neuvot todella tarpeen. Aiheen alue varmasti väärä, mutta koettakaa kestää : )
Nyt tyttöystävän kanssa seurusteltu hieman yli 2kk ja kaikki menee hyvin. Lähes koko ajan kun olen ollut lomilla (Olen armeijassa) olen viettänyt hänen kanssa ja olen rehellisesti sitä mieltä, että viimeiset kuukaudet ovat olleet parhaita elämässäni. Seurustelu kuitenkin kestänyt vain kaksi kuukautta...
Nyt sitten selvisi, että tyttö epäilee olevansa raskaana ja haluaa pitää mahdollisen lapsen. Sinänsä siinä ei ole mitään ihmeteltävää ottaen huomioon, että hän on 26-vuotias. Itse olen kuitenkin "vasta" 20 ja nyt lapsi puheet ovat sekoittaneet täysin pääni. Luulen myös, että tämän takia tunteeni häntä kohtaan ovat laimentuneet.
Nyt epäilen vahvasti touhun järkevyyttä. Päällimmäisenä kysymyksenä mielessä on olenko muka valmis isäksi? Toinen asia on, että menetänkö nuoruuteni täysin tämän takia?
Mieletäni vaihtoehto ei ole, että tyttöystäväni kasvattaa lapsen ilman minua, koska en voisi koskaan antaa itselleni anteeksi sitä että lapsi kasvaisi ilman isää. En kuitenkaan voi vaatia tätä naista tekemään aborttia.
Mielessäni pyörii kaksi vaihtoehtoa.
1. Lapsi tulee ja elämme yhdessä ilman ongelmia.
2. Lapsi tulee ja kaikki menee täysin päin helvettiä.
Pyydänkin mielipiteitä asiaan, josta en tiedä yhtään mitään.
Kommentit (27)
Tässä kohtaa neuvon että älä tunnusta isyyttä ennen kuin isyystestin tulokset tulevat. Yhdistelmä jossa olette seurustelleet vasta pari kuukautta, olet armeijassa joten näette varsin vähän ja hän on yllättäen mahdollisesti raskaana on valitettavasti huolta herättävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 28 ja mies 19 kun alettiin seurustelemaan. Samaisen vuoden lopulla minä huomasin olevani raskaana, oltiin tosin jo asuttu muutama kuukausi yhdessä siihen mennessä. Olihan se jännää ja pelottavaa. Minua pelotti se haluaako mies oikeasti olla kanssani. Hän lähti heti tammikuussa armeijaan.
Mutta missään välissä hän ei lähtenyt karkuun eikä epäillyt lapsen saantia. Saimme esikoisen ennen aikojaan ja menetimme hänet 6 kk ikäisenä. Selvisimme tästä kaikesta kuitenkin yhdessä.
Nyt kaksi vuotta tämän jälkeen meillä on 5kk ikäinen tyttö. Elämä muuttuu lapsen myötä halusi sitä tai ei. Mutta mieheni on sanonut usein viimeisten kuukausien aikana että jos hän ei olisi tavannut minua hänen elämänsä tuskin olisi näin hyvää. Ja ilman minua hänellä ei olisi meidän pikku "pötkylää".
Päädyittepä mihin tahansa eli yhteen tai erikseen tulet saamaan todella rik28-vuotias on efebofiili, jos seurustelee 19-vuotiaan teinipojan kanssa.
Okei. Ja samoin 28-vuotias mies on efebofiili jos seurustelee 19-vuotiaan naisen kanssa?
Missä menee raja? 25 v ja 19 v? 23 v ja 19 v?
Vierailija kirjoitti:
jos oma 25v tyttäreni tekisi saman 19v poikaselle olisin hemmetin kiukkuinen.
Ei kai se elämä isyydestä pilalle mene, mutta jos noin typerän naikkosen kanssa olet pelehtinyt niin voi voi. Nykypäivän kun jokainen olettaa että tuon ikäinen nainen käyttää pillereitä eikä tee lapsia lapsen ikäiselle pojalle.
25-vuotias nainen on efebofiili,jos hän on kiinnostunut 19-vuotiaista teinipojista.
.
Elämä ei ehkä mene pilalle isyydestä,mutta sukupuolitaudista elämä voi mennä pilalle.
Sukupuolitauti on riski niin pojille kuin tytöillekin.
19-vuotias poika on lapsellinen teinipoika, joka on liian nuori olemaan 25-vuotiaan kanssa.
Mielestäni tuollaiset "pikkupoikien hyväksikäyttäjät" kuuluu vankilaan.
Kaikki muuttuu kun lapsi tulee. Lapsi on etusijalla. Ei ole pakko ruveta isäksi tai äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 28 ja mies 19 kun alettiin seurustelemaan. Samaisen vuoden lopulla minä huomasin olevani raskaana, oltiin tosin jo asuttu muutama kuukausi yhdessä siihen mennessä. Olihan se jännää ja pelottavaa. Minua pelotti se haluaako mies oikeasti olla kanssani. Hän lähti heti tammikuussa armeijaan.
Mutta missään välissä hän ei lähtenyt karkuun eikä epäillyt lapsen saantia. Saimme esikoisen ennen aikojaan ja menetimme hänet 6 kk ikäisenä. Selvisimme tästä kaikesta kuitenkin yhdessä.
Nyt kaksi vuotta tämän jälkeen meillä on 5kk ikäinen tyttö. Elämä muuttuu lapsen myötä halusi sitä tai ei. Mutta mieheni on sanonut usein viimeisten kuukausien aikana että jos hän ei olisi tavannut minua hänen elämänsä tuskin olisi näin hyvää. Ja ilman minua hänellä ei olisi meidän pikku "pötkylää".
Päädyittepä mihin tahan
Raja menee 17 eli 18 on täysi-ikäinen.
Eroa, vaikka ois raskaana, lapsi sen suhteen viimeistään rikkoo. Äiti hoitaa lasta tietysti eniten kun sen itse haluaa pitää. Sovitte elatuksesta ja tapaamisista. Teillä on iso ikäero, sä oot itse vielä lähes teini ja tyttöystävä on jo selvästi aikuinen.