Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et koskaan osallistu työpaikan pikkujouluihin tms. bileisiin, niin

Vierailija
13.11.2011 |

mikä siihen on syynä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työilmapiiri on hyvä ja jengi suunnilleen samanalaista, niin yhteiset illanvietot ovat hauskoja ja siellä voi parantaa fiilistä ja vahvistaa yhteenkuuluvuuden tunnetta. Mutta jos on epäkohtia, selkään puukotusta, väärin jaetut työt yms, niin ei niitä yhdessä ryyppäämällä paranneta. Ongelmat ratkaistaan työpaikalla, selvinpäin.

työpaikka on osa elämää, jos on töissä, työpaikan juhlissa parannetaan yhteishenkeä t.pomo

Vierailija
22/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tullut kyllä mieleenikään, että työntekijöiden illanvietoilla työilmapiiri paranisi. Ilmeisesti kuule vaan propagandaa väittää tuollaista, että saadaan mahdollisimman moni osallistumaan. Ei tuota ole missään johtamisen oppikirjoissakaan kehuttu menetelmänä, jolla työilmapiiri paranisi.

t. 8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät voi osallistua ikinä mihinkään. Yks asuu hevonkorvessa ja hänelle pitäisi maksaa taksi. Koska ei tietenkään makseta, ei ikinä osallistu.

Sen voin sanoa vierestä seuranneena että juuri nämä, jotka eivät ikinä voi mihinkään osallistua ovat auttamattomasti ulkopuolisia.

Kyllä suomalaisilla viina tekee sitä yhteenkuuluvaisuutta. 5 annosta viiniä, paljon kollegoja ympärillä, muutama tunti ja se on panos tulevaisuuteen. Voihan juhlista lähteä ajoissa, mutta meillä on varmaan 40 % näitä jotka eivät ikinä tule mihinkään. Oma moka !

Vierailija
24/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huolehtia aikuisista, jotka eivät tiedä, missä kulkee raja alkoholin käytössä.

Vierailija
25/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne(kin) ovat ihan vapaaehtoisia, mutta samalla porukalla on kahviteltu jo vuosia. Mielummin 2x 15 min joka päivä kuin pari tuntia kerran vuodessa.

jotka eivät voi osallistua ikinä mihinkään. Yks asuu hevonkorvessa ja hänelle pitäisi maksaa taksi. Koska ei tietenkään makseta, ei ikinä osallistu.

Sen voin sanoa vierestä seuranneena että juuri nämä, jotka eivät ikinä voi mihinkään osallistua ovat auttamattomasti ulkopuolisia.

Kyllä suomalaisilla viina tekee sitä yhteenkuuluvaisuutta. 5 annosta viiniä, paljon kollegoja ympärillä, muutama tunti ja se on panos tulevaisuuteen. Voihan juhlista lähteä ajoissa, mutta meillä on varmaan 40 % näitä jotka eivät ikinä tule mihinkään. Oma moka !

Vierailija
26/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kuule hyvältä! Osan porukan biletys ei sitä paranna.

Vierailija
27/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pomo(llakin) saa olla oma elämä ja vapaus valita kenen kanssa viettää vapaa-aikansa.

nro 8- työntekijöille olet ASENNEMALLI T, POMO

Vierailija
28/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 24/7 toimiva duuni, jonkun pakko olla aina siis töissä. Mä oon ihan mieluusti jonkun duunijutun ajan töissä, vapaalla sit oman mielen mukaan juhlimassa omassa kaveriporukassa.

Vierailija
29/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä työyhteisössä pomokin ääneen aina valittaa kun on näitä "pakollisia" työpaikan bileitä, kuten pikkujoulut jne. kuinka HÄNTÄ ei huvita lähteä, mutta on pakko, kun on esimies. Se siitä fiksusta, ja esimerkkinä toimimisesta.

Ei ole kivaa mennä juhliin, jossa osa työkavereista kääntävät selkäsi sinulle, kun yrität lähestyä heitä ystävällisesti (haluavat viettää oman kuppikuntansa kanssa juoruhetkiä rauhassa), eikä porukka siis suostu "juhlimaan" yhdessä kuin ohjatussa toiminnassa (esim. juhlissa järjestettävissä ryhmätöissä), osa porukkaa on taas niitä passiivissa, ja kaatavat kaikki kivat ryhmätyökeissit aktiivisten, vastuunkantajien niskoille (kuulun itse niihin).

Esimies ei näissä tilaisuuksissa suostu ottamaan johtoa käsiinsä, vaan hänkin linnoittautuu "oman" piirinsä keskuuteen, ja tekee vain sen pakollisen mikä välttämätöntä. Esimies juoruaa ja puhuu pahaa alaisistaan näissä tilanteissa omalle "hovilleen". Ei ota kontaktia muihin työntekijöihin.

Vaikka itse olen yrittänyt olla aktiivinen ja sosiaalinen näissä tilanteissa, olen jäänyt yksin, koska olen muutenkin työpaikalla se yksinäinen (en suostu linkittymään mihinkään kuppikuntaan, vaan yritän olla tasapuolinen, ja ulkopuolinen näistä jännitteistä)

Aiemmin olen siis osallistunut näihin työpaikkani juhliin, mutta kun huomasin, että niistä saa vain pahan mielen (en saa kontaktia muihin), olen jättäytynyt pois.

Vierailija
30/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en siis osallistu juuri koskaan noihin koko firman kännikenkereihin, jos saisin päättää, niitä ei järjestettäisi ollenkaan. Mun mielestä työilmapiiriä voi parantaa tehokkaamminkin kun kännäämällä naapuriisaston Sirpan kanssa.

2

Vierailija
31/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on se sellasta pingottelua.

Vierailija
32/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin olen kavereitten kanssa kuin menen työporukassa jonnekin teatteriin ja syömään ja maksan ihan turhasta. Meillä kun työnantaja ei bilettämistä maksa.

Vierailija
33/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua maksaa noin 60 euroa siitä, että olen työkavereitten kanssa illan.

Vierailija
34/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paraneeko työilmapiiri, jos osa henkilökunnasta boikotoi juhlia eikä halua edes parantaa ilmapiiriä? t.pomo

Nuori nainen miesvaltaisella alalla. Ei kiinnosta katsoa kännisten setien juhlintaa. Ilmapiiri ei sellaisissa juhlissa parane.

Lisäksi omat harrastukset vievät sen verran paljon aikaa, että en juhlien sattuessa samalle päivälle ole valmis jättämään treenejä välistä. Priorisointia.

Vierailija
35/35 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain ollakseni yksi muista, mutta joka kerta muistan taas, miksi en näistä pikkujouluista pidä.

1) Työkaverit käyttäytyvät kuin teinit kännissä, kikattavat ja örveltävät, ja sen pitäisi olla jotenkin hauskaa... Ei vain mene minulla jakeluun. On noloa katsella, kun viiskymppiset oksentavat, hokevat v****a ja tanssivat tanssilattialla käsilaukkujen ympärillä. Kukaan ei muista mitään seuraavana päivänä, mutta olipas meillä kivaa!

2) En osaa heittäytyä tarpeeksi. Minusta pikkujouluissa olisi kiva keskustella, syödä hyvin ja juoda kukin makunsa mukaan sekä keskittyä jopa siihen ohjelmaan. En käsitä humalahakuista juomista enkä kännibileitä. On noloa, kun monen lapsen isä/äiti oksentaa nurkan takana.

3) Minun seurastani ei välitetä, koska en biletä kuin teinit. Olen liian vakava, tykkään jutella enkä käydä tupakalla tai vessassa kolmen työkaverin kanssa samassa kopissa. En siis ole kiinnostava ja jään aina jossakin vaiheessa iltaa yksin. Jos menen käsilaukkuseurueen mukaan tanssilattialle, he taputtavat ja hihkuvat, miten ihquu, kun rohkaistun samaan kuin hekin ja sitten palaavat pöytiin odottaen vain hetkeä, jolloin voivat taas päästä minusta eroon ja pääsevät siihen käsilaukkutanssiinsa takaisin.

Taas jälleen kerran todistin, että vaikka miten pikkujoulujen ohjelma olisi fiksun oloinen, on siinä aina se sama tarkoitus: humallutaan ja pissitään pitkin kadun kulmia paitsi ne, jotka oksentavat. Meillä oli tänä vuonna teatteriesitys ja illallinen. Ilta päättyi kuten aina ennenkin. En jaksa käsittää, mitä viehätystä on käyttäytyä kuin teini, vaikka muuten ei mitenkään siitä teinistä mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi